Tikkend/kloppend bij naar links sturen

VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Tikkend/kloppend bij naar links sturen

· 
Posted: 12.06.2018 - 11:50  ·  #16
Even instappen in dit oude topic....
Heb een soortgelijk geluid, echter is het bij mij toe te schrijven aan naar rechts sturen, hier ook op de lagere snelheden zonder volledige stuuruitslag.
Naar links sturen geen probleem.
Nu heb ik e.a. proberen op te zoeken via het forum en zelf bepaalde zaken nagekeken, maar ik ontdek geen:
-scheur in beschermkapje aandrijfas
-versleten motorrubbers
-?

Wat zou ik nog meer kunnen controleren en waarom heb ik het geluid enkel als ik naar rechts stuur? ZIt het probleem dan aan de linkerkant (aandrijfas) of juist aan de andere kant?
vSchie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 12.06.2018 - 15:37  ·  #17
Om gelijk ook even in te haken.
Sinds een aantal weken heb ik ditzelfde probleem als wat u beschrijft (Ook bij naar Rechts sturen).
Samen met de lokale garage onder de auto gehangen, en niet tot de oplossing van het probleem gekomen. Rubbers van de ophanging en motor leken in orde te zijn.
Denk zelf erg aan de aandrijfas/homokineet.
ABS sensor ring is onlangs nog vervangen overigens (deze was gespleten). (Geluid was daarvoor en erna nog aanwezig).

Ikzelf hoor het geluid ook als ik goed gas geef op een recht stuk. (Naar mijn idee wanneer deze in zijn 2 op een piek van zijn koppel rijd, is hij duidelijk hoorbaar).
Weet niet of dit bij u ook het geval is?
VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.06.2018 - 15:44  ·  #18
Quote door vSchie

Om gelijk ook even in te haken.
Sinds een aantal weken heb ik ditzelfde probleem als wat u beschrijft (Ook bij naar Rechts sturen).
Samen met de lokale garage onder de auto gehangen, en niet tot de oplossing van het probleem gekomen. Rubbers van de ophanging en motor leken in orde te zijn.
Denk zelf erg aan de aandrijfas/homokineet.
ABS sensor ring is onlangs nog vervangen overigens (deze was gespleten). (Geluid was daarvoor en erna nog aanwezig).

Ikzelf hoor het geluid ook als ik goed gas geef op een recht stuk. (Naar mijn idee wanneer deze in zijn 2 op een piek van zijn koppel rijd, is hij duidelijk hoorbaar).
Weet niet of dit bij u ook het geval is?

kijk...schijnt dus toch een (veelvoorkomend) dingetje te zijn. Als de lokale garage geen idee heeft dan wordt het al lastig. Net als jij heb ik e.a. gecheckt naar aanleiding van info gevonden op het forum, maar helaas geen antwoord kunnen vinden. Moet wel zeggen dat ik geen last heb met voluitgas in zijn 2. Heb enkel het ratelend geluid als ik een bocht inzet naar rechts. Op 30 juni doe ik in ieder geval op de meeting in Oldenzaal een technische check. Wellicht dat aanwezigen mij dan op een eventueel aanwezig probleem kunnen wijzen?

ZIt zelf te denken aan de aandrijfas/Homokineet net als jij, maar voordat ik de hele voortrein vervang zou ik vanuit de ervaringsdeskundigen eerst vernemen wat het zo allemaal kan zijn. Wellicht dat ik nog iets over het hoofd heb gezien?
VolvoHengelo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.07.2018 - 10:48  ·  #19
Bij mij was het uiteindelijk wel duidelijk...
-Draagarm rechts, rubber gescheurd
-Onderste motorsteun zaten geen rubbers meer in...
-Bovenste motorsteun was het rubber slap en ingescheurd
-Motorsteun distributiezijde slap en ingescheurd
-Voorste en achterste hydro motorsteunen slap en eentje lek.

Om dit alles te vervangen en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook weer een strak sturende, (zonder rateltjes etc) heb ik het volgende besteld bij Daparto Motorsteunen

Ga hier zodra ik een aanvullend gereedschap heb aangeschaft mee aan de slag.
Via Datona bestel ik dan ook een Motordrager 500kg om niet onder de auto met krik en blok hout te hoeven werken.
Zag namelijk op dit forum een mooie fotoreportage : Linkje motorsteun distributiezijde vervangen
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.07.2018 - 11:17  ·  #20
Goed bezig. Valt me wel op dat in de laatste link die je plaatst, diegene een betere verbinding (weet even niet hoe zo'n ding heet) heeft aangebracht tussen de motor en de Datona steun (zie deze foto), in plaats van die (op de foto) grieplig uitziende kettinkjes op de Datona website. De steun vind ik er wel goed uitzien verder.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.07.2018 - 12:19  ·  #21
Om dit alles te vervangen en daarmee naar alle waarschijnlijkheid ook weer een strak sturende, (zonder rateltjes etc) heb ik het volgende besteld bij Daparto Motorsteunen

Ga hier zodra ik een aanvullend gereedschap heb aangeschaft mee aan de slag.
Via Datona bestel ik dan ook een Motordrager 500kg om niet onder de auto met krik en blok hout te hoeven werken.
Zag namelijk op dit forum een mooie fotoreportage : Linkje motorsteun distributiezijde vervangen
[/quote]

Kijk eens bij HBM, daar is exact dezelfde motordrager 20 euro goedkoper…..
vSchie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 33
Subject:

· 
Posted: 05.08.2018 - 18:11  ·  #22
Afgelopen week bij Autobedrijf van Velsen het e.a. laten vervangen aan mijn Volvo.
Het geluid wat ik hoorde in de bochten, bleek de bovenste motorsteun te zijn die in verbinding staat met de dwarse torsiestang.
In deze steun was het rubber grotendeels weg en kwam het metaal in contact met metaal wat bij vermogensvraag of een bocht naar rechts "het" geluid teweegbracht.

Selected quotes for multi-quoting:   0