toerental schommelt iets tijdens rijden.

 
 
 
 
 
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5027
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: toerental schommelt iets tijdens rijden.

 · 
Posted: 03.02.2016 - 15:31  ·  #16
Even een update.
Ik kwam er vandaag achter dat het bij warme motor niet is.

De reactie van Gery.

Hallo, Richard. Heb even op het topic gekeken. Dit is jouw vraag ,,,,,, maar ook gelijk geef je waarschijnlijk onbedoeld het antwoord zelf al. Topic 1e bericht. Ik kwam van de week achter dat mijn toerental iets schommelt op snelheid. Als ik gewoon op een 70 weg rijdt draait mijn auto 1400 toeren. Maar om de zoveel tijd zie ik dat de toeren iets omhoog gaan en weer omlaag. Bij een 80 weg draait hij ongeveer 1600 toeren en schommelt hij ook af en toe. Zet ik de cruise control aan blijft hij constant en gaat hij mooi in lock-up. Hij loopt mooi rustig stationair en reageert goed op gas. Gasklephuis heeft Martin 2 maanden geleden tijdens vervangen van het carterventilatie schoongemaakt. Wat zou hier de boosdoener van kunnen zijn? Antwoord GS De bak heeft een probleem met de lock up maken. Bak heeft teveel slip waardoor die net wel / net niet de lock kan of wil maken. Dit is wat je voelt of ziet aan de toerenteller naald. Met de CC aan past deze het toerental aan , regelt dit bij. Eerst auto uitlezen en kijken wat voor foutcodes er in de bak zitten. Zijn er codes met communicatie problemen tussen de modules, dan een update of nieuwe software laten laden van de modules die deze codes genereren. Oorzaak kunnen verschillend zijn. 1) Meest voorkomend is vervuilde olie waardoor de koppelomvormer geen goede lock kan maken en zonder lock kan deze niet schakelen. 2) Komt ook voor dat de koppelomvormer beschadigd is waardoor deze geen goede lock kan maken. Oplossing. Olie kwaliteit controleren. Is deze nu al troebel en vervuild , dan nog een keer spoelen. Indien de bak na de spoeling bij TPR eerst wel goed was is het bovenstaande de meest waarschijnlijke oorzaak. Bij kraak heldere olie is er meer aan de hand en lijkt vervanging van de koppelomvormer de enige remedie. Als je toch bezig bent temperatuur sensor op thermostaat huis vervangen, deze kan ook de oorzaak zijn van schommelen in toeren maar dan meestal als je op de CC rijdt. Succes
GS Powerflush Gery Slot
 
Selected quotes for multi-quoting:   0