Het kan soms ook wel langer, maar blijft helaas wel een gokje,
En aangezien het werk meer is, dan de koste van de waterpomp, snap ik garage’s niet zo goed dat ze dat adviseren.
Als de riem en alles er af is, is het eigelijk zo mee gedaan
Nou laten we eerst even afwachten wat het oordeel van de garage is. Collega meende dat het niet vanuit de multiriem kwam maar verder naar achter. Dan denk ik meteen aan de distributie. Maar er is nog niets aangetoond.
Auto is vandaag naar de garage gegaan. Geluid kwam inderdaad vanuit de distributie, maar de oorzaak was een te strak gespannen distributieriem. Dit is verholpen en ik kan voor een klein bedrag weer doorrijden.
Bij de dealer zit een T60 op een stang gelast.
Ik heb een doppenset die niet past.
Een set met bitjes gekocht om er 1 aan een staaf te lassen maar 60 gaat gewoon niet passen.
50 past wel en 55 niet.
Nu ben ik benieuwd of er mensen zijn die een 50Torx hiervoor moesten gebruiken.
Beetje rottig dat er zoveel verschillende maten zijn.
Ik heb een tijd geleden dit klusje ook gedaan. Ik las ergens dat je een Torx 60 nodig had. Een Torx 55 past ook, maar zat nog was los. Ik heb met de Torx 55 in een verloopstuk gezet en die met een 1/2 ratel met een verlengpijp daar overheen gezet om goed pracht te kunnen zetten.
Heben jullie ook een artikelnummer van die spanrol met die torx in het midden, om daarmee dus de spanning af te halen....Heb op Vida gezocht, maar kan m niet vinden en Google is vandaag ook niet mijn beste vriend... .
IK heb m trouwens met een setje van de action kunnen ontspannen( een ouderwetse inbus (L vorm)) ,maar dan in torx uitvoering..