Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 
 
 
 
 
MichelB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 16:18  ·  #1
Hallo,

Zoals bij het voorstellen ben ik aan het kijken naar een v70 de classic of de n. Welk type is het beste lees het meest duurzaam. Met name de motor is in dit verhaal van belang. Welke eventuele dingen hebben de 2.5 tov de 2.4 zoals kleppenstellen en andere dingen.

Ook een s60 vind ik een erg mooie auto, maar met drie kids in de kinderstoelen weet ik niet of dit past.

Ik rij ongeveer 20000 op jaarbasis en heb altijd gedieseld maar wil ook wel eens een mooie roffel in plaats van een trekker.

Graag jullie wijsheid.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 17:04  ·  #2
Bij 20.000 km per jaar zou ik er niet voor kiezen om lpg te laten inbouwen, een auto met al lpg ingebouwd is een ander verhaal. Als je maar rond de 20.000 per jaar rijdt zul je het bedrag van de inbouw niet zo snel terug verdienen.

De 2.5 10v motoren uit de v70 classic hebben hydraulische stoters welke niet worden hoeven gesteld. De laatste classic's hebben al de 2.4 motor uit de v70n. Er zijn nog wel meer verschillen, die weet ik zo niet.

Heb je zelf de kosten al is op een rijtje gezet van lpg, diesel en benzine? Ik weet dat GRUNNS60 hier een handig bestandje voor heeft, staat ook wel ergens hier op het forum.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 18:01  ·  #3
Quote door VolvoS60Racer

Besparing bij 20000 km per jaar ligt al gauw op 1500 EUR. En een goede classic met hydraulische klopstoters kan jaren mee gaan.

Ik dacht echt dat het omslagpunt veel hoger zou liggen maar je hebt inderdaad gelijk. Een snelle rekensom leerde mij dat inderdaad de besparing, zoals jij al zei rond de 1500 EUR per jaar is.

Waarom rijden wij met onze v70 dan op benzine bij ook ongeveer 20.000 km per jaar. :'(
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 18:37  ·  #4
Quote door MichelB

Hallo,

Zoals bij het voorstellen ben ik aan het kijken naar een v70 de classic of de n. Welk type is het beste lees het meest duurzaam. Met name de motor is in dit verhaal van belang. Welke eventuele dingen hebben de 2.5 tov de 2.4 zoals kleppenstellen en andere dingen.

Ook een s60 vind ik een erg mooie auto, maar met drie kids in de kinderstoelen weet ik niet of dit past.

Ik rij ongeveer 20000 op jaarbasis en heb altijd gedieseld maar wil ook wel eens een mooie roffel in plaats van een trekker.

Graag jullie wijsheid.


Kan beide. Bij een N een klepsmeersysteem installeren ivm de mechanische klepstoters. Ik heb net de 400kkm op de klok gezet. Lpg ingebouwd bij 170.000, eerste koprevisie bij 260.000. Daarna klepsysteem erin en probleemloos verder.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 20:56  ·  #5
Ik rij nu ook benzine, en zo'n 20000 per jaar. Ik had verwacht minder te rijden, maar dat is moeilijk met zo'n fijne auto, en had beter af geweest met lpg. Volgens mijn berekening zou ik €800 per jaar besparen door lpg te rijden, dus een nieuwe installatie is er dan na ruim twee jaar uit (als ik dan toch op gas rij gaat het kilometrage nog wel wat omhoog).
Qua blok maakt het niet zoveel uit, als je op zeker wilt spelen neem er dan een zonder turbo, alhoewel de turbo's erg lang mee gaan, geldt het credo 'alles wat er op zit kan kapot' altijd.
Maar we hebben ook een T5 hier op lpg met ruim 5 ton op de teller.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 21:01  ·  #6
Quote

Maar we hebben ook een T5 hier op lpg met ruim 5 ton op de teller.

Die momenteel stuk is. :'( :'(
Loopt niet op alle cilinders en heel onregelmatig.

Veel succes met de keuze MichelB.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 22:34  ·  #7
en daar is ie weer hoef je niet te zoeken:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 07.09.2015 - 22:52  ·  #8
mn andere auto's hadden dat ook maar mn volvo, als ik m roffel, verbruikt echt behoorlijk meer. normaal rijden 1:10 roffelen 1:9 of minder op een tank
MichelB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 09.09.2015 - 13:59  ·  #9
OK dat is een duidelijk verhaal. Een classic of een N maakt kwa duurzaamheid niet uit. Maar is een classic 144 ook te chippen door volvotune?..
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3208
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 09.09.2015 - 16:06  ·  #10
Quote door MichelB

OK dat is een duidelijk verhaal. Een classic of een N maakt kwa duurzaamheid niet uit. Maar is een classic 144 ook te chippen door volvotune?..


Ik denk dat Volvotune daar het beste op kan antwoorden...
MichelB
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 09.09.2015 - 20:20  ·  #11
Dat is ook waar die heb ik geprobeerd te bellen maar zijn nog met vakantie.
reinoutsmit
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: nieuw-vennep
Leeftijd: 41
Homepage: watersportspics.co…
Berichten: 213
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 09.09.2015 - 20:56  ·  #12
Rijden hier op het forum volgens mij zelfs paar 140pk blokken die door Obbe onderhanden genomen zijn. Volgens mij is een van de auto's zelfs als test gebruikt om blok naar de 180+ te zetten met alleen software aanpassingen.
Heb er zelf ook al paar keer over gesproken met Obbe om de mijne onder handen te nemen (140pk blok met fabriek af lpg) en dat is goed mogelijk volgens Obbe
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 09.09.2015 - 21:01  ·  #13
Tussen de 140PK & 144 PK zit een wezenlijk verschil in elektronica. ;)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 23.09.2015 - 20:54  ·  #14
een 144 pk is zelfs mechanisch compleet anders, is namelijk een 10v.. dit schijnt het duurzaamste blok op lpg te zijn (en het goedkoopst om te reviseren want de helft aantal kleppen) maar chippen of kietelen schijnt weer moeilijker te zijn.
de laatste classics hebben hetzelfde blok als de s60 en de V70N en zouden door hun vaste klepstoters minder geschikt zijn voor lpg..
ik heb mijn (laatste model) classic vorig jaar op benzine gekocht en meteen op gas laten zetten, ben nu 20K verder en dus hard op weg naar het break even point :D
bovendien heb ik garantie op mijn verse gasinstallatie en bij eerdere auto's met gasinstallaties vanaf nieuw is die gasinstallatie dus net zo oud als de auto en dan loop je daar kans op problemen mee op.. (mijn ergste was een heftig gaslek in een mazda 323 van toen 13 jaar oud in de periode dat in nèt vader was geworden, sindsdien is deze volvo de tweede auto waar ik gas in heb laten bouwen..)

ik heb met mijn 626 wagon ook wel eens 1:14 gehaald op gas op de autobahn, terwijl bijna 1:12 mijn record in nl was.. maar of trappen op lpg nou de duurzaamheid te goede komt..
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Een v70 classic of een v70n G3 inlaten bouwen?

 · 
Posted: 23.09.2015 - 21:55  ·  #15
ehh, die vlamsnelheid gaat omhoog ja, en (daaraan gekoppeld?) dondert de klopgrens naar beneden..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0