V70 BiFuel wil soms niet op gas rijden

 
 
 
 
 
Peer
 
Avatar
 
Subject:

V70 BiFuel wil soms niet op gas rijden

 · 
Posted: 12.03.2011 - 17:26  ·  #1
Mijn V70 BiFuel, 2003, km stand 267000, heeft sinds 2 maanden het euvel soms af te slaan bij rijden op LPG. Hoge snelheid, of in de stad, volle tank of bijna leeg, het maakt niet uit, je geeft gas en er gebeurt niets meer. Ik moet dan handmatig overschakelen op benzine en de motor gaat weer probleemloos verder. Overschakelen op LPG lukt dan alleen als ik even de motor afzet en opnieuw heb gestart. Ik heb dit soms 3 keer in een week en dan weer 3 weken niet. De Volvo garage kon het niet vinden, de LPG specialist in Uden zegt dat het aan de stappenmotor (?) in de verdamper ligt. Heeft iemand hier ooit al eens van gehoord? De auto heeft alle onderhoudsbeurten volgens het boekje gehad bij de Volvo dealer en ik heb nooit eerder problemen met de LPG installatie gehad, ook niet bij eerdere BiFuel Volvo's.

Peer
CujoV70BF
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70 BiFuel wil soms niet op gas rijden

 · 
Posted: 06.09.2011 - 22:13  ·  #2
Ik heb dit nu ook. Auto is al bij 2 garages geweest, verdamper vervangen, was niet het koppelblok. Alle motorcommunicatie was ok. Wat was het bij jou?
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70 BiFuel wil soms niet op gas rijden

 · 
Posted: 08.09.2011 - 12:37  ·  #3
Heren.
Bij mij was de stappenmotor electronisch defect.
Dit is soms wel te repareren..
Gr
Peter
CujoV70BF
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Bedankt!

 · 
Posted: 11.09.2011 - 20:07  ·  #4
@Peer : Stappenmoter zit dus op het gas koppelblok en niet op de verdamper. @Peter, bedankt voor je reactie. Wordt nu toch weer aan het gas koppelblok en/of stappenmotor gedacht. Zucht. Waarom zijn er geen goeie diagnose tools voor deze af fabriek uitgeruste auto's? Er komt nu wel gas, kan ook even overschakelen maar na een tijdje grijpt de volvo in en schakelt zelf terug naar benzine (en je kunt dan ook niet meer terug naar gas). Gaskoppelblok is moeilijk te bereiken dus ik zal em wel weer een dagje kwijt zijn. Had zelf nog iets gevonden dat het misschien de aansturing van de DFCO klep kon zijn maar volgens mij hadden ze dat al getest. Het is in ieder geval voor mijn locale garage wel een leuke uitdaging!
Riesjuh
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 BiFuel wil soms niet op gas rijden

 · 
Posted: 11.09.2011 - 20:23  ·  #5
Ik had het laatst ook met mijn s60.
Naar volvo garage gebracht. hebben hem uitgelezen en zeiden dat de gasverdeler kapot. hebben ze vervangen samen met filter voor het gas. Nu heb ik nergens last meer van.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70 BiFuel wil soms niet op gas rijden

 · 
Posted: 04.10.2011 - 08:48  ·  #6
@CujoV70BF
Bij mijn bi-fuel was het zo dat deze na de koude start altijd keurig op gas doorschakelde.
Na enkele kilometers, of zelfs een uur rijden, konden er 2 dingen gebeuren.
1. de motor sloeg af op gas en wilde niet meer op gas lopen totdat deze was afgekoeld.
2. de motor schakelde terug op benzine en wilde niet meer terugschakelen op lpg.

Na reparatie stappen motor en nu 4dkm verder, is het probleem niet meer opgetreden.
AEK v70
 
Avatar
 
Subject:

gasklephuis

 · 
Posted: 18.10.2011 - 17:11  ·  #7
Herken dit probleem .
Dealer heeft uitgelezen en aangetoond dat een van de 2 sensoren niet meer functioneerde.
Hel gasklephuis vervangen ( rivisieset) en het probleem is opgelost.
CujoV70BF
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 55
Berichten: 8
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70 BiFuel wil soms niet op gas rijden

 · 
Posted: 26.11.2011 - 14:17  ·  #8
Bedankt voor alle reacties. Uiteindelijk, vele kilometers op benzine verder, is het allemaal opgelost. Na vervanging van de verdamper die lekte was het toch allemaal nog niet goed. Er bleek een kabelbreuk te zijn in de kabelboom waardoor de communicatie niet goed liep (gas werd vol open gezet), hetgeen via een breakout box moest worden geconstateerd. Best wel een afknapper dat je dit niet makkelijk kunt constateren. Ook de stappenmotor moest uiteindelijk nog vervangen worden. Duur grapje, kun je bijna een heel nieuw aftermarket systeem voor installeren (met alle uren zoeken...). Uiteindelijk bleek de stappenmotor (ondanks dat ie uit Zweden moest komen) toch ook nog het minst dure onderdeel. Daarna nog een akkefietje gehad met remlichten die het niet deden (ook niet gewoon een lampje vervangen maar een relais achter de bekleding in de achterbak). Ik weet nu wel wat er precies allemaal fout kan gaan met het gassysteem want elk onderdeel is wel een keertje langs gekomen.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0