S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 
 
 
 
 
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 21
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 18.06.2020 - 14:46  ·  #1
Hoi,
Had reeds voorgesteld.
S80 2.5T uit 2004 op LPI (378K km)

Recent automaat laten reviseren.
Die loopt mooi soepel.

Probleemomschrijving:
stationair rauw lopen (fluctueert tussen 600 en 800 toeren; soms | niet altijd.)
Soms ook willekeurig een bonkje/duw die je voelt op de bodemplaat/vloer bij je gaspedaal.

Vervangen zijn;
- bougies (turbo versies zitten erin)
- krukassensor
- nokkenassensor
- LMM
- turboslang naar intercooler
- distributieriem

Ooit is al gasklephuis vervangen en turbo aanjaagmodule (of wat dat ook mag zijn).

Geen codes te vinden (wel een oude ECM-3000)

Volvogarage zegt: geen codes, u kunt hem op komen halen
Ik zeg: dus dat fluctueren en rauw lopen is normaal?
Volvo garage?: tja, nauw, hmmzz.....

Ideeën?
Thanks!
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 21
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 18.06.2020 - 14:48  ·  #2
PS:
Kan de garage niet VIDA live laten lopen en dan als er bonkje of fluctuatie optreedt dan diverse parameters van het blok analyseren?
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 34
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 2107
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 18.06.2020 - 17:21  ·  #3
Komt het op op gas en benzine voor?
Misschien een vuil gasklephuis?
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 58
Berichten: 277
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 18.06.2020 - 17:40  ·  #4
Check de compressie eens. Bij mij bleek er een uitlaatklep verbrand te zijn. Je kunt ook beurtelings de stekkers van de penbobines loshalen om te horen of er bij één van de cilinders geen daling in toerental is. Bij mij was dat het geval bij de vierde cilinder. Wisseling bougie en bobine veranderde daar niets aan. Meting van de compressie gaf bij die cilinder 0 aan.

Betreft een S80 2.5T van 11-2004 km-stand 356000
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 21
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 18.06.2020 - 18:55  ·  #5
Thanks voor de tips. Zal ze ook doorgeleid en naar de garage. Hij staat daar nog. Kunnen ze gelijk compressie meten.
Gasklephuis is 120k km terug vervangen.

Op benzine met zo rauw.
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 58
Berichten: 524
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 19.06.2020 - 10:11  ·  #6
Klepspeling laten checken, zou zo maar kunnen dat de kleppen moeten worden gesteld
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 21
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 24.06.2020 - 09:39  ·  #7
Update.
De zittingen van de lpg injectoren zijn aan vervanging toe ;-).
Eentje zit erg los en twee anderen zuigen ook valse lucht aan.
Kleine revisie dus bij van der Bilt.
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 21
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: S80 2.5T Benzine/LPG rauw stationair

 · 
Posted: 24.08.2020 - 13:39  ·  #8
Update: na lpg inlaat revisie. Toch nog rauw lopen. Besloten om de witte V20 injectoren door nieuwe te laten vervangen. Waren toch al 180d km oud en deel daarvan dus ratelend door loszitten in de zitting. Vervangen direct Superstil stationair. Nog beter oppakken en hele sloot zuiniger geworden. Als laatste een volledige checkup laten doen bij Blade. Resultaat: achter stabilisator stang vervangen en motortechnisch De niet goedkope nokkenas keer ringen en spanrollen. Maar dan kan ik weer tonnen voort. Wat een toffe dude is Blade trouwens. Rust en zeeën van kennis.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0