Een paar vragen

 
 
 
 
 
frankkreukniet
 
Avatar
 
Subject:

Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 11:24  ·  #1
Ik rijd nu 2 maanden een volvo s60 2.4 bifuel en nu had ik een paar vragen daarover.

1, Als de auto een tijdje stilgestaan heeft wil hij soms nogal moeilijk starten, dit houdt in dat hij zeker 5 seconden rond draait voordat hij start. Dit gebeurt niet altijd soms start de auto gelijk Wanner ik op benzine heb gereden start de auto altijd goed. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

2, Ik zou graag de bougies willen vervangen, nu heb ik op internet gezocht en je hebt twee soorten bougies een normale bougies en een speciaal voor lpg. Nu hebben ze mij vertelt in een auto-onderdelenzaak dat het geen kwaad kan om gewone bougies te gebruiken, kan dit zomaar of is het beter om de speciale bougies te kopen?

3, Weet iemand waar het benzine filter zit? Die zou ik graag willen vervangen.

alvast bedankt voor de info!! :-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 11:38  ·  #2
...
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 11:47  ·  #3
Quote
vraag 2: gebruik originele Volvo bougies


whaaahaaaa... ja want die maakt volvo zelf, niet bosch hoor ^_^
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 12:44  ·  #4
1. Het kan dat de lpg-injectoren beginnen te slijten; is het lpg-filter steeds tijdig vervangen?
2. Volvo adviseert ook voor bi-fuel de normale originele bougies te gebruiken; deze zijn van uitstekende kwaliteit.
3. Links onder de auto, vlak voor achterwiel.
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 12:57  ·  #5
Eeen paar is twee :devil:

Sorry, grapje, excuus :D
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 13:55  ·  #6
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 18:47  ·  #7
goh zonder de reacties te lezen dacht ik ook een paar is 2 en niet 3 8-)
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 19:40  ·  #8
1. om de auto te kunnen laten starten moet de ECU 'weten' waar de krukas staat (cil1 op BDP) , pas dan kan de ECU de ontsteking en de injectie aansturen. M.a.w. het is normaal dat de moter 1 of zelfs bijna 2 hele rotaties moet starten voor de moter aanslaat. 5 sec vind ik wel wat lang, maar als een auto lang stil staat kan natuurlijk de druk op de benzine leidingen ook laag zijn, die moet eerst worden opgebouwd door de injectie drukpomp.
2. ontsteking komt vooral bij LPG gebruik bijzonder kritisch. LPG is lastiger te ontsteken dan B.
Je kan probleemloos orginele bougies gebruiken maar die zullen harder slijten dan op B omdat nu eenmaal LPG heter verbrandt.
Die speciale LPG bougies hebben een centrale electrode van Iridium.
Iridium is een zeer goed geleidend maar ook zeer hard dus weinig slijtend metaal. De combinatie van die eigenschappen levert een bougie op die maar langzaam slijt en altijd een zeer sterke vonk geeft. Ideaal voor gebruik in combinatie met LPG.
Normaal kom je iridium bougies alleen tegen in applicaties die zeer hoge eisen stellen ( de Mitsubishi EVO X heeft ze standaard)
Nadeel: iridium bougies zijn duur. De vraag is of het rendabel is, voor de kosten van een set iridium bougies kan je ook 3 of 4 sets standaard bougies kopen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 19:41  ·  #9
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39716
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 22:04  ·  #10
Quote door maurits

3. Links onder de auto, vlak voor achterwiel.


Vanaf de bestuurderstoel gezien vlak bij het rechterachterwiel ? :D
frankkreukniet
 
Avatar
 
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 22:48  ·  #11
bedankt allen voor de snelle antwoorden!

die standaard volvo bougies zijn dat nu de zelfde als die voor de benzine modellen of zijn dat speciale lpg bougies van volvo?
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 21.09.2012 - 23:32  ·  #12
Nee, Volvo beveelt voor benzine en bi- motoren hetzelfde type bougie en dezelfde onderhoudsinterval aan. Zelf rijd ik al meer dan 25 jaar Volvo's op lpg, maar met de (originele) bougies heb ik nog nooit problemen gehad.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39716
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 22.09.2012 - 18:41  ·  #13
Klopt, mijn buurman heeft ook een Bi Feul en volgens hem rijdt hij het beste op de originele Volvo bougies.
Op andere bougies schijnt hij rauwer te lopen.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Een paar vragen

 · 
Posted: 27.09.2012 - 22:23  ·  #14
Welke bougies is zo te lezen een heel persoonlijk verhaal met duidelijke meningen hier 8-)

Even mijn ervaringen toen ik nog een 850 op LPG reed. Ik heb toen van een collega een setje DENSO Iridium bougies gekregen voor een duurtest. Ik heb er ruim 100.000 km mee gereden. Ik weet na al die jaren de meetresultaten niet meer precies, maar ze presteerden op de testbank nog steeds als nieuw.
Persoonlijk vond ik de auto met name makkelijker starten (zeker met koud en vochtig weer) en voor het gevoel liep deze net mooier rond. Rauw lopen zoals bigdog opmerkt herken ik i.i.g. geval zeker niet.

Hier de link met de bougies voor een Bi-fuel: http://www.globaldenso.com/cgi…xt&no=7336

Ik kom ze tegen voor 14,95 p.st. weet niet hoe duur dat is in verhouding tot origineel waarbij je moet rekenen dat ze zeker 100.000km. meegaan.

En voor diegenen die het niet weten, er zitten een heleboel DENSO onderdelen in een Volvo....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0