Trekhaak monteren

Hoe en wat

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Trekhaak monteren

 · 
Posted: 29.06.2020 - 11:09  ·  #31
Quote door Klaasw

Dank voor het aanbod Kevin, wordt enorm gewaardeerd. Ik ben alleen bang dat de twee lange strips zodanig zijn aangetast, dat hier weinig van over is.

Daarnaast mis ik een groot deel van de bouten en alle ringen en moeren. Geloof dat de hele zooi maar retour moet.


Schandalig dat ze dat durven te verkopen. Een slooponderdeel is gebruikt, maar dit kan niet eens voor oud ijzer doorgaan, dit is puur roest! Van een Volvo die ze uit de Noordzee gedregd hebben ofzo. Niet te doen zeg. Daar hadden ze je van tevoren wel even over mogen informeren, dat had je een bewuste keuze kunnen maken.
Anderszijds, dat het daar roesten wil, dat geloof ik wel. Laag over laag, en precies zo'n punt wat goed nat en pekelig wordt in de winter en wordt nooit schoongemaakt tenzij iemand een abonnement heeft op een wasstraat met bodemwasser. Dus ik denk dat andere sloophaken er wellicht niet heel veel beter afkomen, al dit is wel bar en boos. Ik zou toch iets meer neerleggen voor een nieuwe (ongeacht het merk, die overleeft de auto wel) want dit stuk roest trek je uit elkaar als je kar of caravan een keer vast zit.
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Trekhaak monteren

 · 
Posted: 29.06.2020 - 11:40  ·  #32
Helemaal mee eens, schaamteloos dat ze dit opsturen.
Ik heb even gemist wat je ervoor betaald hebt trouwens.
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 999
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Trekhaak monteren

 · 
Posted: 29.06.2020 - 15:43  ·  #33
Ik heb er 65,- ex verzenden voor betaald. Vandaag contact gehad en de trekhaak gaat retour.

Uiteindelijk bij de dealer (Nieuwenhuijse Meppel) een nieuwe besteld, aangezien de prijs scherp was en ze met zekerheid woensdag ochtend kunnen leveren. Veel webshops hebben niets op voorraad en lange / onzeker levertijden. Bij de dealer betaal ik nu 185,- voor een originele, niets duurder dan de meeste webshops voor een Brink of Bosal vragen.
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 999
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Trekhaak monteren

 · 
Posted: 30.06.2020 - 17:49  ·  #34
Vandaag vast begonnen met het trekken van de bedrading. Had bewust gekozen voor de (dure) model specifieke bekabeling. Dit betaald zich uit in een makkelijke bijna plug en play montage. Helaas bij het aanknijpen van de enige steekstekker per ongeluk een kabel doorgeknipt. Kon dus meteen weer met de soldeerbout in de weer.

Voor nu zit alles t/m de doorvoer er in. Randen van het geboorde gat voor de doorvoer in de lak gezet om corrosie op termijn te voorkomen en de stekker ook al even getest.

Morgen dus alleen nog de trekhaak er onder en hopelijk 's middags op vakantie!!
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Trekhaak monteren

 · 
Posted: 30.06.2020 - 18:14  ·  #35
Da’s close!
Succes
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 999
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Trekhaak monteren

 · 
Posted: 24.07.2020 - 12:56  ·  #36
En close was het!! De trekhaak was namelijk in backorder geplaatst. Gelukkig lag er in het centraal magazijn nog een exemplaar dus ik om 14:00 kon ophalen. Al met al pas op donderdag vertrokken, maar wel mét een trekhaak!!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Trekhaak monteren

 · 
Posted: 24.07.2020 - 17:32  ·  #37
Door het oog van de naald, maar toch nog net op tijd.👍🏻
Fijne vakantie !
 
Selected quotes for multi-quoting:   0