Trillende buitenspiegel

Alleen linkerkant

 
 
 
 
 
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 14.02.2016 - 11:09  ·  #16
Heb vorig jaar beide spiegels er net op tijd kunnen redden. Begonnen ook te trillen en zaten nauwelijks nog vast.
Beetje epoxylijm erop en met tape een tijdje op zijn plaats gehouden. Gewoon in de kap op zijn plaats laten zitten. Zit weer als een huis nu.
Geen enkel probleem met het verwarmen van de spiegel.
Ik vind het snel dat het na 5 jaar al mis is met de fabriekslijm.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 14.02.2016 - 11:44  ·  #17
ja, dat zei ik ook tegen mijn vrouw: "dan valt 16 jaar nog wel mee" :shame:
Barracuda_82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Oss
Berichten: 28
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 03.03.2016 - 15:20  ·  #18
Ik heb ook last van een trillende buitenspiegel aan de bestuurderskant en naar aanleiding van dit topic heb ik even gekeken oof bij mij ook het glas los zit, maar dat lijkt toch niet het geval te zijn.

Het glas zit in een zwarte kunststof houder en die lijkt bij mij los te zitten, in plaats van het glas zelf. Ik heb geprobeerd of ik iets kon zien door de spiegel volledig te draaien, maar zie zo niets vreemds aan de achterkant. Als het glas recht staat kan ik hem met mijn vingers gewoon een beetje heen-en-weer wiebelen.

Wat zou dit kunnen zijn?
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 21.03.2016 - 18:13  ·  #19
Quote door yes996

Heb vorig jaar beide spiegels er net op tijd kunnen redden. Begonnen ook te trillen en zaten nauwelijks nog vast.
Beetje epoxylijm erop en met tape een tijdje op zijn plaats gehouden. Gewoon in de kap op zijn plaats laten zitten. Zit weer als een huis nu.
Geen enkel probleem met het verwarmen van de spiegel.
Ik vind het snel dat het na 5 jaar al mis is met de fabriekslijm.

Geen epoxy gebruiken dus....ik hoorde ineens een brekend glas naast de auto en weg/kapot was mijn spiegel.
De epoxy hecht toch niet goed op de achterkant van het glas.
Heb net in Madrid (zit in Spanje) een nieuw glas besteld voor 5,17 euro incl. verzendkosten. Merk Alkar. Mijn prijs :thumb: Kost in Nederland meer dan het dubbele ex. verzendkosten. Waar doen ze het van.
Ben benieuwd of dit glas wat is. Ik lijm het nu met Sikaflex. Deze gaat absoluut niet los.(hoop ik) De lijm blijft namelijk flexibel. Afwachten nu... :whistle:
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 21.03.2016 - 19:50  ·  #20
en had je het glas wel goed ontvet? ik heb hem ook met bison 2K epoxy vastgezet, op jouw aanraden en de lijm werd aangeleverd door een serieuze modelbouwer die er ook bij zweert, maar net als met MESA super+ wel ontvet met zuivere aceton.
ik zal eens proberen het glas met de zuignap van de Garmin los te trekken, als dat lukt gaat er dus toch MESA super+ industrielijm tussen!
Fi-Wi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: De Bilt
Berichten: 133
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 08:22  ·  #21
Ik kreeg tijdens mijn vakantie in Frankrijk ook last van een trillende rechterbuitenspiegel. Aan de onderkant was de lijmlaag losgelaten waardoor het m.n. bij hogere snelheden leek alsof de spiegel eruit zou vallen en ik soms in de spiegel alleen de blauwe lucht boven mij kon zien. Niet prettig maar toch maar door gereden. Er zit nu tijdelijk plakband omheen, zodat de spiegel minder trilt en er niet uit kan vallen.

Ik heb nu MESA super+ besteld en zal eens kijken of ik de spiegel eruit kan klikken en kan vastlijmen. Volgens mij is dat geen hogere wiskunde.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 08:54  ·  #22
het deel wat klikt wil je volgens mij niet verlijmen, het gaat om tussen het deel wat vastklikt en het spiegelglas zelf.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 11:42  ·  #23
Quote door 626Ronin

en had je het glas wel goed ontvet? ik heb hem ook met bison 2K epoxy vastgezet, op jouw aanraden en de lijm werd aangeleverd door een serieuze modelbouwer die er ook bij zweert, maar net als met MESA super+ wel ontvet met zuivere aceton.
zal eens proberen het glas met de zuignap van de Garmin los te trekken, als dat lukt gaat er dus toch MESA super+ industrielijm tussen!

Ik denk inderdaad dat ik niet goed ontvet heb/
Ik had goed moeten schuren en dan goed ontvetten. Ik ben daar te makkelijk in geweest... :'(
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 11:44  ·  #24
Quote door Fi-Wi

Ik kreeg tijdens mijn vakantie in Frankrijk ook last van een trillende rechterbuitenspiegel. Aan de onderkant was de lijmlaag losgelaten waardoor het m.n. bij hogere snelheden leek alsof de spiegel eruit zou vallen en ik soms in de spiegel alleen de blauwe lucht boven mij kon zien. Niet prettig maar toch maar door gereden. Er zit nu tijdelijk plakband omheen, zodat de spiegel minder trilt en er niet uit kan vallen.

Ik heb nu MESA super+ besteld en zal eens kijken of ik de spiegel eruit kan klikken en kan vastlijmen. Volgens mij is dat geen hogere wiskunde.


Met een beetje beleid trek je hem er zo uit.
Fi-Wi
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: De Bilt
Berichten: 133
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 12:10  ·  #25
Quote door 626Ronin

het deel wat klikt wil je volgens mij niet verlijmen, het gaat om tussen het deel wat vastklikt en het spiegelglas zelf.

Maar om het spiegelglas weer vast te lijmen zal ik eerst het deel dat vastklikt eruit moeten klikken.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 12:12  ·  #26
Quote door yes996

Ik denk inderdaad dat ik niet goed ontvet heb/
Ik had goed moeten schuren en dan goed ontvetten. Ik ben daar te makkelijk in geweest... :'(

die van mij zit nog als een huis volgens mijn zuignaptest.. (klopt af op onbewerkt hout)
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 12:45  ·  #27
Quote door Fi-Wi

Maar om het spiegelglas weer vast te lijmen zal ik eerst het deel dat vastklikt eruit moeten klikken.


misschien zit het anders bij een N, maar bij mijn classic (waar het glas ook echt uit viel) heb ik het er zó weer ingelijmd..
opgespannen met een prop karton en tie-wraps kruiselings om het huis heen en een middagje laten staan.. :thumb:
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 19.08.2016 - 18:07  ·  #28
Quote door Fi-Wi

Quote door 626Ronin

het deel wat klikt wil je volgens mij niet verlijmen, het gaat om tussen het deel wat vastklikt en het spiegelglas zelf.

Maar om het spiegelglas weer vast te lijmen zal ik eerst het deel dat vastklikt eruit moeten klikken.

Nee hoor, laten zitten, ondergrond behandelen, lijm aanbrengen en de spiegel op zijn plaats zetten. Blokje of een stukje piepschuim of iets dergelijks op de spiegel plaatsen en met afplaktape de zaak op zijn plaats houden.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 20.08.2016 - 19:59  ·  #29
bij mijn s60 2004 vielen beide spiegels er uit :'(
Ik heb bij de betere auto materialen zaak zeer goede dubbelzijdige plakband gehaald, zit zo vast als een huis al een behoorlijke tijd.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Trillende buitenspiegel

 · 
Posted: 21.08.2016 - 07:48  ·  #30
Quote door petervolvos60

bij mijn s60 2004 vielen beide spiegels er uit :'(
Ik heb bij de betere auto materialen zaak zeer goede dubbelzijdige plakband gehaald, zit zo vast als een huis al een behoorlijke tijd.


en straalt je spiegelverwarming daar dan nog voldoende doorheen? of is dat heel dun tape?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0