Tunen bij Volvotune.nl

MrN
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Tunen bij Volvotune.nl

· 
Posted: 22.04.2014 - 11:51  ·  #106
Ja het verbruik ben ik ook benieuwd naar ik zie dit nog niet direct terug op de boordcomputer.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 22.04.2014 - 11:58  ·  #107
Quote door MrN

Ja het verbruik ben ik ook benieuwd naar ik zie dit nog niet direct terug op de boordcomputer.

Denk dat je je daar ook niet teveel van voor moet stellen.
Blijf het tunen toch ook wel interessant vinden, misschien ook maar eens voor een trekkracht-tune naar hen.
MrN
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 03.05.2014 - 18:26  ·  #108
Verbruik nu afgelopen vrijdag met 18 inch velgen gemeten 1 op 17.8 hiervoor was het beste 1 op 15.8 let op dit was nog met 17 inch.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.05.2014 - 18:07  ·  #109
@Bemerbenz:
Quote Volvotune sprak mij aan, vooraf een aantal mailtjes gestuurd, allemaal keurig beantwoord door Obbe. De tuning zelf werd met mij doorgesproken, met als bron een file van een D5 (exact zelfde ECU) waarmee Volvotune langdurig samen met de eigenaar bezig was geweest om te optimaliseren (uitgangspunt was een Polestar file). De V70 is nu 5000 km verder, wordt niet misbruikt, maar wat loopt de motor nu een stuk fijner en roffelt er lekker op los als het even nodig is.

Dat was mijn Volvo die helemaal is ge optimaliseert :D . Weken werk en statistieken maken en overleggen en steeds een beetje bijstellen 8-) .
Dit is de vierde Volvo waar ik motormanagement laat bijstellen maar nog nooit zo een goede tuning gehad als van Obbe. Mijn verbruik met automaat en 60.000km verjaar ligt op de 1:15.7 door het hele jaar genomen. Voor mij goed met een automaat en soms ook wel 150 rijden op de duitse baan.
bemerbenz
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 25.05.2014 - 21:37  ·  #110
Quote door Bover

@Bemerbenz:
Quote Volvotune sprak mij aan, vooraf een aantal mailtjes gestuurd, allemaal keurig beantwoord door Obbe. De tuning zelf werd met mij doorgesproken, met als bron een file van een D5 (exact zelfde ECU) waarmee Volvotune langdurig samen met de eigenaar bezig was geweest om te optimaliseren (uitgangspunt was een Polestar file). De V70 is nu 5000 km verder, wordt niet misbruikt, maar wat loopt de motor nu een stuk fijner en roffelt er lekker op los als het even nodig is.

Dat was mijn Volvo die helemaal is ge optimaliseert :D . Weken werk en statistieken maken en overleggen en steeds een beetje bijstellen 8-) .
Dit is de vierde Volvo waar ik motormanagement laat bijstellen maar nog nooit zo een goede tuning gehad als van Obbe. Mijn verbruik met automaat en 60.000km verjaar ligt op de 1:15.7 door het hele jaar genomen. Voor mij goed met een automaat en soms ook wel 150 rijden op de duitse baan.

Het vele werk heeft zeker zijn resultaat gehad, net terug van een 4 weekse rondreis met de V70 (en 1300 kg wegende sleurhut) door Italie. 4100 km gereden. Ging perfect, motortemperatuur kwam niet van zijn plek, ook niet op de Brennerpas. Als het nodig was, invoegen, passeren van vrachtwagens, dan sleurde de D5 de combinatie rap naar de 100+, verder rustig gereden, 90 op de GPS (cruise control), verbruik aan de pomp 9.1 ltr/100. De automaat 90% van de tijd in zijn 5. 2100 toeren. Blijft genieten, deze Obbe tuning. Olieverbruik minimaal. 197k op de klok, EGR en DPF OFF. Nadeel van de V70 is de achtervering, net iets te slap, daar zullen hulpveren iets aan kunnen doen.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.05.2014 - 07:16  ·  #111
Hoi Bemerbenz, Mooi dat je een goede ervaring hebt. De praktijk moet het uitwijzen hoe en wat. DE achtervering heb i vervangen bijDennis door Monroe Reflex en deze wat duurdere demper doet het helemaal goed en haalt het deinen uit de V70
fvandenreek
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 03.10.2014 - 21:21  ·  #112
k heb het geluk gehad om ooit in de gekietelde voiture van bover te mogen rijden.
Ik kan in 1 woord zeggen heerlijk direct door de vering en super reactie op het pedaal, en het vermogen loopt veel vloeiender met de toeren mee.

Waar ik benieuwd naar ben is het verbruik bij mensen die hun euro4 hebben laten tunen. Bover zit dicht tegen de 1 op 16 aan, terwijl ik met mijn v70 met standaard waardes gemiddeld 1 op 12.5 haal en op de snelweg 1 op 13.8.
En nu met de leuke oktober aanbieding wordt het wel erg interessant, maar voor mij is het dalende verbruik het enigste wat doorslag kan geven om hier voor te kiezen. 185 pk dan hoef je denk ik al niet te klagen. (ja ja ik kan de vervolg post al invullen... turbogat...)
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 03.10.2014 - 22:14  ·  #113
Heb mijn v70 d5 euro4 ook laten tunen bij Obbe in februari van dit jaar.
Wereld van verschil,meer koppel,vermogen en mijn verbruik van 1 op 12 naar 1 op 15,5. :-)
fvandenreek
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.10.2014 - 22:16  ·  #114
kijk hier heb ik wat aan, wat heb je precies laten doen 1-wiel...
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 03.10.2014 - 22:25  ·  #115
Dit is nu het leuke van Volvotune.
Je gaat erheen en maakt zelf met Obbe de tuning op maat.
Er zijn meerdere mogelijkheden, maar dat kan Obbe je haarfijn uitleggen.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.10.2014 - 22:28  ·  #116
Combi van eco en power tuning en roetfilter modificatie :bandit: en egr software matig dicht :bandit: ...
Euro 4 goed voor het milieu.... >_< Laat me niet lachen... Vervuiling En hoger brandstofverbruik.. Goed voor het milieu :police: ..
fvandenreek
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.10.2014 - 22:31  ·  #117
Dat had ik al in de gaten toen ik daar was met de spoeling... ik ben alleen benieuwd wat nu echt de verschillen maken in het verbruik. eco+power tune, egr dicht, en wel of niet de roet filter laten verwijderen.

Wat bedoel je met roetfilter modificatie bedoeld?
En mag ik vragen wat de totale kosten waren 1-wiel?
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.10.2014 - 23:24  ·  #118
Roetfilter wordt niet verwijderd, wordt een kanaal doorgeboord.
Regeneratie proces kost extra brandstof, dat proces vind niet meer plaats na tuning-egr aanpassing.

Voor prijzen, neem contact op met Obbe en Dennis
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 04.10.2014 - 00:18  ·  #119
Het roetfilter wordt zo bewerkt dat hij dezelfde diameter als je uitlaatlijn krijgt.
Softwarematig wordt hij verwijderd en dan vind de regeneratie niet meer plaats. Oftewel, minder brandstof verbruik en mocht je de regeneratie per ongeluk afbreken heb je geen diesel meer in je motorolie.

De EGR is afhankelijk van het bouwjaar met alleen een software aanpassing te verwijderen, of anders met een metalen plaatje erbij.

Verder net wat er al gezegd wordt, de tuning wordt door Obbe geheel op maat en naar jouw wensen gemaakt.
In mijn geval was het wat extra kracht onderin, maar ook een motor die het bovenin nog lekker doet aangezien ik met enige regelmaat wat achter de auto heb hangen.
Hier is een perfecte oplossing voor gekomen en als Obbe klaar is maak je eerst nog een proefrit en ga je pas weg als je tevreden bent.
Ik was nog zo'n "zeikerd" die het eerste resultaat net te mager vond (ECU zat toen nog niet terug in de auto) en zonder enige tegenspraak of iets ging Obbe weer vrolijk aan de gang totdat het wel naar mijn zin was.

Beste is gewoon zelf contact met hem op te nemen. Op mail wordt erg goed gereageerd, was zelf nog een beetje angstig richting tuning van mijn S60 maar na een aardige mailwisseling met al mijn wensen en vragen was ik vastbesloten naar Uden te rijden en nu bijna 15.000 km later heb ik daar nog geen moment spijt van gehad en kan het iedereen aanraden
FreddyNL
VolvoV70forum member
Leeftijd: 36
Subject:

· 
Posted: 04.10.2014 - 00:24  ·  #120
Oh en zie nu nog de vraag over het verbruik staan...

Ik ben met mijn S60 2.4D met GT uit 2007 van 1 op 12/12,5 naar 1 op 15,5 gegaan.
De EGR is dicht gezet, het roetfilter heeft de bekende aanpassing gehad en ben van 163 pk en 340 nm naar 208 pk en 494 nm gegaan.
Maximale koppel beschikbaar bij 3000 toeren, dus bouwt mooi op en als bonus neemt het vermogen het daar over dus blijft de motor heerlijk doorsjouwen.
Zit rond de 2000 toeren nog een klein stukje eco tuning in. Wat ook nog een groot pluspunt is, is dat de automaat het koppel/vermogen goed is gaan gebruiken dus uiteindelijk heb je er een veel rustigere auto voor terug.

Selected quotes for multi-quoting:   0