oja wat betreft het verbeterd camber met de nieuwe veren: bij het inveren verandert het camber licht. Dat is gedaan om in een bocht (aan de buiten kant) iets meer grip te hebben omdat het wiel een iets negatiever camber heeft. Andersom is het ook zo dat bij het uitveren het camber positiever wordt. dus in jouw geval een voordeel.
Tis iets anders: als je aan linkerkant bv 1 slag uitdraait op de stuurstang, en rechts 1 slag in, dan verandert er niets aan de uitlijning, alleen je stuur staat iets anders. (In jouw geval ofwel recht, ofwel nog schever)
Die van mij staat na het uitlijnen ook een klein beetje scheef. waardes zijn goed, dus ik laat het maar zo. Belangrijker vind ik dat de auto niet scheeftrekt, of dat je continu moet corrigeren. Dat doet de auto allemaal niet, dus ik rij lekker verder.
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40033 Geregistreerd: 07 / 2009
Groot gelijk dat je terug gaat.
Iedereen kan een foutje maken en dat is, zo te lezen, hier ook gebeurd.
Lijkt me ster dat ze hier moeilijk over gaan doen.
Succes.
Zo net weer terug geweest naar de uitlijner. Nu hebben ze tijdens het uitlijnen de motor laten lopen om evt. effecten van de stuurbekrachtiging te vermijden.
Ondanks dat in het vorige rapport alles op 'groen' stond, stond de sporing voor nu voor allebei op 'rood': het linker wiel had een te grote negatieve afwijking, het rechterwiel een te grote positieve afwijking (wel allemaal binnen 1 graad).
Dit is nu aangepast.
Resultaat: het stuur staat weer recht en ook de hele lichte afwijking naar rechts lijkt verdwenen te zijn. Met nadruk op lijkt, omdat het momenteel nogal waait hier en ik niet echt op een lang recht stuk heb kunnen testen.
Maar op dit moment ben ik dus tevreden.
Het is toch heerlijk als alles werkt zoals het behoort.