Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 
 
 
 
 
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 12.06.2019 - 21:52  ·  #16
Quote door Slujje

Nee, na het resetten van de storingscodes duurde het ongeveer 100 km voordat het lampje weer aanging. Ik snap je tip maar de bevestiging van de slangen die los gegaan zijn is behoorlijk voor de hand liggend, niet snel iets mee fout te doen... maar ik zal ze morgen nog eens nalopen.

Ik had in mijn vorige bericht ook nog de volgende edit gedaan, na jouw reactie:

Edit:
Na wat extra speurwerk op fora neig ik naar het vervangen van de tmap sensor. Redelijk vaak de oorzaak, goedkoop om te proberen en zelf te vervangen. Het zou deze moeten zijn:
OEN 31355462 — VOLVO - 0 261 230 294. Iemand ervaring met een van de vervangings sensoren ?


Iets van €35,- voor een Bosch exemplaar bij AutoDoc. Kan je geen armoe voor leiden.

€100,- voor waarschijnlijk dezelfde sensor in een blauw doosje.
Zeker een after market proberen.
ReVolvoR
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 95
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 12.06.2019 - 22:48  ·  #17
Hoeveel km heeft de wagen er op zitten?
Kevin
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwartsluis
Leeftijd: 36
Berichten: 136
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 13.06.2019 - 10:37  ·  #18
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 2.4T.
Ik heb ondertussen de luchtmassa meter vervangen,de map sensor,alle vacuüm slangen,de achterste lambdasonde,de bobines,bougies,PCV,gasklep schoongemaakt en de turbo/kat is er af geweest voor inspectie.
Lampje brand bij mij nog steeds,en ik heb het vermoeden dat ik hem nooit meer uit ga krijgen.
Volgende week komt er een 3 inch dowpipe onder met 200 cell katalysator dus ik denk dat ik de achterste lambda maar gewoon laat weg programmeren aangezien hij dan waarschijnlijk helemaal over de rooie gaat.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 13.06.2019 - 11:34  ·  #19
In mijn oude T5 zat een one-off RVS uitlaatsysteem, incl. sportcat en van voor tot achter in 3" RVS uitgevoerd.
Hier heb ik een aantal bungs in laten plaatsen. De achterste lamba draai je dan in een verlengstuk, zodat deze niet in de uitlaatgasstroom zat.
Probleem opgelost. Zag er ongeveer zo uit:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 13.06.2019 - 13:11  ·  #20
Quote door PvL

In mijn oude T5 zat een one-off RVS uitlaatsysteem, incl. sportcat en van voor tot achter in 3" RVS uitgevoerd.
Hier heb ik een aantal bungs in laten plaatsen. De achterste lamba draai je dan in een verlengstuk, zodat deze niet in de uitlaatgasstroom zat.
Probleem opgelost. Zag er ongeveer zo uit:


Die heb ik ook gekocht maar nadat jij je arm verbrande aan mijn auto heb ik zoiets van die moet er een keertje koud tussen gedrukt worden.

Alleen mijn lampje gaat eens per x1000 km branden ipv continu.
Slujje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 18
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 18.06.2019 - 13:21  ·  #21
Quote door ReVolvoR

Hoeveel km heeft de wagen er op zitten?


Nu 205000. Kan nog lang genoeg mee dus. Een half jaar geleden even rond gekeken voor een andere, maar vanwege de diesel/benzine/elektrisch discussie maar besloten om deze nog even te rijden, totdat de overheid besloten heeft wat het wil met de diesel hetze...
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 19.06.2019 - 13:25  ·  #22
Quote door Slujje

Nee, na het resetten van de storingscodes duurde het ongeveer 100 km voordat het lampje weer aanging. Ik snap je tip maar de bevestiging van de slangen die los gegaan zijn is behoorlijk voor de hand liggend, niet snel iets mee fout te doen... maar ik zal ze morgen nog eens nalopen.

Ik had in mijn vorige bericht ook nog de volgende edit gedaan, na jouw reactie:

Edit:
Na wat extra speurwerk op fora neig ik naar het vervangen van de tmap sensor. Redelijk vaak de oorzaak, goedkoop om te proberen en zelf te vervangen. Het zou deze moeten zijn:
OEN 31355462 — VOLVO - 0 261 230 294. Iemand ervaring met een van de vervangings sensoren ?


Hoi,
Ik lees net in een ander topic dat die Tmaf sensor idd zeer waarschijnlijk de veroorzaker is.

Maar plausibeler is dat het ding verroet is door de plaats waar deze gemonteerd is, nl op het kleppendeksel in de inlaat / wervelkamer. De roet en carterdampem slaan daar aan op de sensor. Dus wellicht wat poetswerk zou voldoende zijn.

Heb je al stappen ondernomen?
Slujje
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 18
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Uitlaatgasreinigingssysteem lampje brand oranje

 · 
Posted: 20.06.2019 - 12:18  ·  #23
De Tmap sensor die ik hierboven genoemd heb en die ik besteld heb zit op de buis van intercooler naar luchtmassameter.
Is onderweg dus nog niet vervangen. Op youtube heb ik een zweeds filmpje gevonden voor een V70 met hetzelfde probleem, en daar is ook die intercooler sensor vervangen wat het probleem opgelost heeft.

Heb je een plaatje van de sensor die jij bedoeld?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0