Uitlaatgeluid

 
 
 
 
 
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 13.10.2014 - 21:49  ·  #91
FeRrita en een 2.0t

Als iemand die wilt laat me ff weten wellicht quantum korting. Ik wil hem ook weer.
Botho
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 12:58  ·  #92
Ik vind hem niet zo laag hangen hoor...als je er echt recht onder zit zie je de demper nog niet eens. Als hij er nog strakker onder zou zitten dan gaat hij lopen tikken tegen het chassis...Okay het is geen 300 + pk maar toen ik hem laatst liet tunen by unlimited gaf hij standaard al 179 pk op de bank..

Na montage van de 200 cell kat, uitlaat, k&n inlegfilter, andere injectoren en aanpassing aan het inlaatsysteem en obd remappen gaf hij toch uiteindelijk 216 pk..zal binnenkort de uitdraai even inscannen want telefoon was leeg bij laatste run en zoals je ziet is de camera van crappy kwaliteit.Het uitlaat geluid is al een stuk minder en donker geworden. Heb bij Bogerstuning 2 prachtige db killers laten maken op maat...Zal snel even een nieuw filmpje maken. Het is nu snert weer hier...

blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 14:09  ·  #93
Nee, te laag is hij zeker niet. Hij zit er prima onder hoor. Alleen het geluid zou mij storen.
Botho
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 14:15  ·  #94
Quote door blastaway

Nee, te laag is hij zeker niet. Hij zit er prima onder hoor. Alleen het geluid zou mij storen.


Ja het is net te...nu moet ik wel zeggen dat het filmpje het geluid niet echt recht toe doet hoor....De roffel is echt wel erg leuk , alleen het geluid net iets te hard... en aangezien de boetes niet misselijk zijn heb ik 2 van deze jongens op maat laten maken...

Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 15:59  ·  #95
Quote door Botho

gaf hij standaard al 179 pk op de bank..

Na montage van de 200 cell kat, uitlaat, k&n inlegfilter, andere injectoren en aanpassing aan het inlaatsysteem en obd remappen gaf hij toch uiteindelijk 216 pk..zal binnenkort de uitdraai even inscannen want telefoon was leeg bij laatste run en zoals je ziet is de camera van crappy kwaliteit.



Dat er standaard zeker wel 170PK in zit verbaast ons niets. Toch wel lekker dat je ten op zichte van de beloofde 170PK toch bijna 50PK extra kunt creëren tegen bij een turboloos blok.
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 16:34  ·  #96
Quote door Botho

en aangezien de boetes niet misselijk zijn heb ik 2 van deze jongens op maat laten maken


Ben benieuwd hoe het dan klinkt!! En zijn die boetes dan zo prijzig??

Hebben jullie ook een plof in de uitlaat als je ff lekker optrekt??
Botho
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 16:53  ·  #97
Nou daar is natuurlijk wel wat aan vooraf gegaan...De sportcat scheelt al een hoop natuurlijk, grotere injectoren scheelt veel..Ze hebben bij biesheuvel de benzine druk opgevoerd en dat tikt ook aan(vooral in de lage toeren). En de software op maat maakt veel uit..Ik heb geen standaard opvoersoftware of piggybag gekregen maar een remap op maat gemaakt op de rollenbank en daar is zo 10 tot 15 % te pakken voor non turbo auto's. en al met al is het 37 pk winst 216 nu tegen 179 die ik al had. Maar vooral de nm nemen toe. En idd Hoepel..hij ploft ook lekker.. Je mag wettelijk maar een verschil van 2db hebben ga je er tot 9 db overheen moet je al snel uitgaan van een boete van 250 tot 300 euro...Willen ze je echt even pakken dan nemen ze je kenteken in en heb je geloof ik 4 weken om je uitlaat te veranderen en mag je hem bij de politie weer komen laten zien. Kunnen ze op dat moment geen meting doen kunnen ze het ook doorsturen naar de rdw en daar komen weer kosten bij.Bij meer dan 9 dB(A) overschrijding gaat het kenteken rechtstreeks naar de officier van justitie en mag daar komen uitleggen waarom,… plus een zware boeteoplegging door de officier. Boetes zijn niet bekend daar de officier deze per geval bekijkt en berekent.
Volgens het RVV 1990 zijn er wel boetes die oom agent kan opleggen zonder geluidsmeting voor wat betreft de uitlaten, te weten; Ondeugdelijke uitlaten : € 220 Overmatig geluid zonder meting : € 360 Opmerking: De politie kan geen boete van overmatig geluid opleggen zonder meting, omdat deze dit met het gewone oor niet kan bepalen, hij kan de boete wel opleggen op overmatig geluid en deze aanbieden voor technisch onderzoek bij de politie. Voor overmatig geluid wordt meestal bedoeld: toeteren.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 17:03  ·  #98
Hoeveel koppel had je en heb je nu dan? :bandit:
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 17:28  ·  #99
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar welke injectoren en wat voor een aanpassing aan het inlaattraject je hebt gedaan.

Verder erg nette waarden! Uitlaat klinkt goed maar op lange duur misschien wat vervelend. Denk dat je er slim aan hebt gedaan die extra dempers te kopen. 1 heel klein dingetje... hang de kentekenplaat ff goed. Een beetje afbraak aan zoon gave wagen. :D
Botho
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 17:31  ·  #100
Bij de eerste run bij 179 pk had ik 227,4 nm bij 4500/min.. Na alle aanpassingen had ik 273,4 nm.
Botho
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 17:38  ·  #101
Quote door Franky B

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar welke injectoren en wat voor een aanpassing aan het inlaattraject je hebt gedaan.

Verder erg nette waarden! Uitlaat klinkt goed maar op lange duur misschien wat vervelend. Denk dat je er slim aan hebt gedaan die extra dempers te kopen. 1 heel klein dingetje... hang de kentekenplaat ff goed. Een beetje afbraak aan zoon gave wagen. :D


Het uitlaat traject is gepolished.. in en uitlaat poorten van de kop zijn geport en geflowd op de flowbench...Welke injectoren er nu inzitten moet ik even vragen aan mijn maatje...ie heeft dit voor mij gedaan en die doet dit namelijk al jaren bij amerikanen.
We hebben een grote schuur op een boerderij vlakbij waar we nog wat projectjes hebben staan


Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 17:47  ·  #102
aah ok, dan heb je de hele kop eraf gehad? weet je niet toevallig de kleur van de injectoren?

Ben je verder een beetje tevreden over die maxi performance uitlaat gasten? ik zat te denken hun eens een mail te sturen voor een 3inch downpipe. Maar ben benieuwd of ze een beetje goed werk verrichten.
Botho
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 17:52  ·  #103
Quote door Franky B

aah ok, dan heb je de hele kop eraf gehad? weet je niet toevallig de kleur van de injectoren?

Ben je verder een beetje tevreden over die maxi performance uitlaat gasten? ik zat te denken hun eens een mail te sturen voor een 3inch downpipe. Maar ben benieuwd of ze een beetje goed werk verrichten.



Kleur zou ik niet durven zeggen want ik was daar niet bij..Maxi performance maakt goed en betaalbaar spul hoor.. Ik heb ook hele goede ervaringen met PM performance..Daar heb ik ook al 2 auto's een uitlaat op maat laten maken..
Franky B
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: 0523
Leeftijd: 40
Berichten: 448
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 17:59  ·  #104
gaaf die camaro's! zou nog altijd een 69er willen hebben... ben/was vroeger helemaal van van vanishing point :D

Zal PM performance anders ook een nakijken. Voordeel van Maxi is dat ze redelijk in de buurt zitten, vandaar dat ik naar hun vroeg. Maar Swifterband is ook niet zo ver. Erg bedankt voor de tip iig!
Botho
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 21
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Uitlaatgeluid

 · 
Posted: 14.10.2014 - 18:12  ·  #105
Geen probleem..graag gedaan.. die lasser bij maxi performance is ook heel goed hoor. Die werkte eerst bij exclusive car tuning worldwide in Almelo. Hij heeft daar ooit ook een uitlaat gemaakt voor mijn Omega v6. Ik kom zelf uit Rotterdam maar rij voor kwaliteit graag een eindje om. Hij heeft ook alle uitlaten voor de replica auto's gemaakt bij worldwide.

http://www.etww.nl/
 
Selected quotes for multi-quoting:   0