Uitlees apparatuur.

 
 
 
 
 
jooptervelde
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delfzijl
Leeftijd: 77
Berichten: 63
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Heb je Vida ook voor mij?

 · 
Posted: 29.09.2017 - 10:53  ·  #16
Quote door Plein69

Ik heb Vida 2014D in het Nederlands voor je.
Hoef je alleen nog een Dice te kopen bij Ali.


Ik zou ook graag Vida willen installeren en een Dice kopen.
Kun je mij Vida sturen?
Groeten
Joop
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 01.10.2017 - 13:04  ·  #17
Ben inmiddels op Marktplaats opzoek gegaan naar een goedkoop laptopje waar ik Windows 7 op kan gaan zetten, dan ga ik die laptop gewoon puur gebruiken voor de auto en verder niks. Volgens mij heb je voor de uitleesmogelijkheden geen super snelle laptop nodig toch?

Ik heb op DEZE advertentie gereageerd.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3189
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 01.10.2017 - 15:24  ·  #18
Quote door Janvis

Ben inmiddels op Marktplaats opzoek gegaan naar een goedkoop laptopje waar ik Windows 7 op kan gaan zetten, dan ga ik die laptop gewoon puur gebruiken voor de auto en verder niks. Volgens mij heb je voor de uitleesmogelijkheden geen super snelle laptop nodig toch?

Ik heb op DEZE advertentie gereageerd.


heeft de specs voor VIDA wel, maar wifi doet het niet. Als je hem voor een paar tientjes kunt krijgen, doen. Anders mooi verder zoeken.
Trouwens Dirk-Jan (flevodirk) schijnt nog laptops te hebben inclusief vida geinstalleerd. Weet niet of hij ze uberhaupt nog heeft en wat hij ervoor vraagt. Je kunt hem eens mailen.

usercp.php?u=9824
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 01.10.2017 - 16:16  ·  #19
Van DJ heb ik er een tijdje terug ook een gekocht. Zonder meer aanbevelingswaardig. En customer support er gratis bij ;)
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 02.10.2017 - 11:15  ·  #20
Ik heb Dirk een PM gestuurd dus even afwachten. De laptop van Marktplaats kan ik voor 75 euro over nemen. Opzich is het ontbreken van wifi niet zo'n groot probleem maar ik wacht even de reactie van Dirk-Jan af. Ik wil eigenlijk niet te veel geld uitgeven aan de laptop omdat ie enkel en alleen voor de auo gebruikt zal worden, voor de rest heb ik wel een goede laptop en computer.
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 02.10.2017 - 12:17  ·  #21
Als je niet te veel geld uit wil geven kan je net zo goed een virtuele machine op je goede laptop zetten, dan kost het je niks. Ik doe het ook zo en het werkt uitstekend.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 06.10.2017 - 15:43  ·  #22
Dank voor de complimenten hoor.. ik doe eigenlijk ook maar wat.. (werk wel mijn halve leven in de IT, heb e.e.a. gezien en gedaan, maar niet echt spectaculair of zo)

Maar het klopt. Een virtual machine is de uitkomst/ toekomst tegenwoordig :-)
Maar voor de komende jaren kan deze oplossing ook nog wel ff :-)

Ik wou nog een virtual machine met Vida maken en die evt beschikbaar stellen, maar dan zit je weer met licentiekosten ed.

Iemand heeft dit al gedaan trouwens; van het Swedespeed forum, voor iets van 50 a 60 euro -dacht ik- heb je van hem een virtual machine met officiële windows e.d. met VIDA !!
En hij helpt je met installeren mocht je issues hebben.. het is het overwegen waart.
Ik zal de URL een keer zoeken..
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 07.10.2017 - 14:17  ·  #23
...
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 07.10.2017 - 15:40  ·  #24
Mijn hoofdlaptop is een HP probook in een volledig aluminium behuizing, door de SSD kaart maakt stoten opzich niet veel uit. Ik had de uitlees software van de ford er ook altijd op staan en heb dat redelijk veel gebruikt dus ik voorzie wat dat betreft niet zo gekke veel problemen.

Mijn enige handicap is dat ik niet zo'n super held ben met het installeren van dergelijke dingen, vooral als er een hoop bijzondere handelingen bij komen kijken. Vagcom en Forscan waren destijds zeer eenvoudig te installeren zonder al te veel poespas. Maar bij Vida i.c.m. Windows 10 wordt het een stukje ingewikkelder ben ik al achter.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 07.10.2017 - 16:05  ·  #25
Heb hier ook een oude laptop voor Vida gebruik, staat gewoon Win XP op met 2 gb geheugen.

werkt allemaal perfect.

edit: Onder Windows 10 lukt het idd om het werkend te krijgen na heel veel handelingen en gedoe.
Maar ik begreep dat als je een update van windows 10 binnenhaalt, Vida niet meer werkt??
Misschien iemand ervaring hiermee?

gr,

Bas
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 07.10.2017 - 16:55  ·  #26
Quote door Blackfox

Maar ik begreep dat als je een update van windows 10 binnenhaalt, Vida niet meer werkt??
Misschien iemand ervaring hiermee?


Ai, dat zou heel erg vervelend zijn, stel dat het me lukt heb ik weinig zin om na een update alles weer opnieuw te kunnen gaan doen.... Zou een aparte vida laptop dat toch de beste keuze zijn... Twijfel, twijfel en nog eens twijfel... :-/
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 07.10.2017 - 17:42  ·  #27
Quote door Janvis

Quote door Blackfox

Maar ik begreep dat als je een update van windows 10 binnenhaalt, Vida niet meer werkt??
Misschien iemand ervaring hiermee?


Ai, dat zou heel erg vervelend zijn, stel dat het me lukt heb ik weinig zin om na een update alles weer opnieuw te kunnen gaan doen.... Zou een aparte vida laptop dat toch de beste keuze zijn... Twijfel, twijfel en nog eens twijfel... :-/


Ik begrijp je twijfel Jan Willem.Dat probleem had ik ook .Persoonljk ..( maar dat is persoonlijk natuurlijk) heb ik gekozen voor een goedkope laptop met Vida installatie, die ik dus alleen gebruik voor alleen vida.
Een dagelijkse laptop met van alles en nog wat en soms vragen over update dit en dat etc etc , daar wil ik geen Vida op hebben.
Verder heb je nog de VM ( virtual machine) onder windows 10 (dus win XP, vista.me ,98, 95, etc etc) om op te draaien.

tja keuzes keuzes..

gr,

Bas
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 07.10.2017 - 17:45  ·  #28
...
Blackbart
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geesteren (o.v.)
Leeftijd: 56
Berichten: 170
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Updates windows

 · 
Posted: 08.10.2017 - 00:50  ·  #29
Heb in korte tijd meerdere Windows updates uitgevoerd op een dedicated laptop met win7 pro.
Het enige wat ik na deze doe is Framework verwijderen en Vida werkt weer perfect !
Kan natuurlijk de volgende keer deze ook uitvinken voor updates.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Uitlees apparatuur.

 · 
Posted: 08.10.2017 - 13:52  ·  #30
- dat van die updates lijkt me niet kloppen en van framework verwijderen is naar mening niet nodig; maar als Vida het nog doet dan vind ik het goed veel prima.

De laptops die ik wel eens te koop aanbood waren idd van de profi line (de duurste modellen van HP: de Elitebook series) Ik heb nu nog 3 stuks HP 8470p liggen thuis. Ik ga daar W7pro / W10 pro (officieel HP opzetten) en dan aanbieden voor liefhebbers hier) - uiteraard met SSD. Werkt echt prachtig voor Vida.

Ik heb er zelf ook een 8470p met W10 pro. Gisteren daar ff snel Vida op geïnstalleerd op de meest recente W10 met Creators update; geen centje pijn! Tijdens de installatie haperde de radio in mijn huiskamer wat omdat ik deze laptop soms ook als streaming gebruik voor Internet radio (heb geen kabel/ Radio/TV abbo). Lekker multi-tasken die laptop 8-)
Maar ik wil dus zeggen dat de je niet echt bang hoeft te zijn voor een installatie van Vida. Soms heb ik het idee dat het nogal afschrikwekkend is, maar zolang je de manual volgt en je boerenverstand gebruikt valt het allemaal wel mee.

Waar staat de handleiding: op swedespeed natuurlijk. hier de url nog een keer: http://forums.swedespeed.com/f…Management
--> update: op dit forum is onlangs ook wat gepost over de installatie op W10, dus hier is ook e.e.a. te vinden.

De installatie onder W10 is iets uitgebreider, je moet wat meer met de hand doen, dan voor W7 pro!
De installatie is een inderdaad beetje lastig, maar zolang je, zoals ik met een VERSE wdows installatie werkt gaat het lukken (helemaal up to date met maandelijkse patches, dus ook Framework e.d.).

Die opmerking dat Framework van MS gedeïnstalleerd moet worden komt mij totaal niet bekend voor, ik installeer gewoon Vida met MS Framework 4.7 voor W7 als ik het me goed herinner.. gaat als een malle. :-)
Ik laat dan ook rustig ALLE monthly updates installeren voor Windows 7 of Windows 10 op mijn Vida laptops, ik werk dan wel 10+ jaar in de IT en het is voor mij wat makkelijker om evt te troubleshooten e.d. Maar tot nu toe geen troubleshooting nodig geweest.

In totaal heb ik Vida nu iets meer dan 20x geïnstalleerd, bijna altijd in 1x werkend. Het beste werkt zoals gezegd een profi laptop, vooral omdat op de consumentenlaptops nogal veel "Bloatware" is geïnstalleerd vanuit de leverancier. Deze sofware kan bv poort 80 in beslag nemen en Vida heeft die nodig. Of de installatie van SQL 2008 Express conflicteert met een dergelijk voor-geïnstalleerd programma.

In vogelvlucht
- Vida is een professioneel programma, respecteer dat een beetje; m.a.w Volvo (lees: de ontwikkelaar) heeft dat nooit voor Windows Home edition gemaakt.
- Voor de technici: Wat het zo lastig maakt is o.a.: Vida installeert zowel de webserver Tomcat Jboss en SQL voor het back-end gedeelte, maar is tevens client; je connect met IE naar de localhost. (127.0.0.1)
- de laatste versie die wij kunnen gebruiken is 2014d, daarna is het op subscription basis gegaan - voor bv Volvo dealers.
- houd het simpel; kies maar 1 taal tijdens de installatie; bv Engels
- gebruik het liefste een profi laptop (hoeft niet, als er maar zo min mogelijk vooraf geïnstalleerde software op staat.)
- besturingssysteem W7 pro of W10 pro
(W10 is in feite W8 met de fouten eruit, je mag nog steeds gratis upgraden, maak daar gebruik van zou ik zeggen)
- Vida 2014d laat zich het makkelijkste installeren op W7 pro. Voor W10 moet je paar dingen meer doen/laten/installeren.
- voor de beste support zou ik eerst op bovenstaand forum kijken evt. daar je vraag stellen. Maar wellicht kunnen mensen hier ook wat betekenen. Persoonlijk; ik heb een drukke baan, sport 3x per week, moet voor mijn eigen eten zorgen, een huis schoonmaken/onderhouden en ik zit niet elke avond op dit forum, niet zo geschikt als helpdesk dus. Maar ik doe mijn best om af en toe te reageren.
- installeer kijk en test of het goed werkt, connect DAARNA pas de dice! (geen evt. problemen door elkaar halen)
- gebruik je gezonde/boerenverstand. bv de melding Vida NOT OK zegt niets: dat is de standaard en enige foutmelding na een mislukte installatie.
De informatie waarom het is mislukt is (soms, niet altijd) in de logs te vinden. zie daarvoor weer dat Swedespeed forum.
Bekijk die logs en zoek gericht op informatie over die foutmelding: denk je echt dat je de eerste bent met die foutmelding? Grote kans dat iemand daar al eerder tegenaan is gelopen en de oplossing heeft gepost.
LOGS: C:\VIDA\SYSTEM\LOG

Er zijn dus wat hobbels, maar die zijn echt niet onoverkomelijk.
suc6
DJ
PS. 3 foto's toegevoegd
1. Vida werkt nog steeds :-) en zojuist Windows update gedraaid!! O.S. = W10 pro incl creators update, Build 1703
2. Specs van de CPU van de Elitebook (de 3 anderen zijn I5 dacht ik, maar dat merk je niet met Vida geloof me..)
3. Vers geïnstalleerde laptop (HP W7 installed, HP drivers + support assistant (mag weg), daarna Windows upgrade naar W10, en dan Vida install vgls Swedespeed manual.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0