Uitstel strengere APK diesels

We mogen onze diesels nog even koesteren

 
 
 
 
 
Volterop
 
Avatar
 
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 07.12.2020 - 11:03  ·  #16
Wil ik die remmen nog even inkoppen.
Als je de vergelijking maakt; zo'n rem hoeft ook maar op "halve kracht" te werken.
Remblokken mogen in die staat verkeren, dat ze mórgen afkeur zijn; als er maar geen metaal op metaal contact is en ze "genoeg van de schijf raken".
Maar even puur aangaande de werking, de vertraging van de bedrijfsrem zegmaar; 5,2 M/s2 bij 500N pedaalkracht (Vóór 2012, anders 5,8 M/s2) Heb je een auto die daar net aan voldoet......dat is een auto waar jij en ik niet mee durven rijden hoor! Dan zeg je gewoon: "dat ding remt helemaal niet!"

Dus wat dat betreft; dat hoeft ook niet "perfect, als nieuw uit fabriek" te zijn........
Gunz
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 157
Geregistreerd: 01 / 2019
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 07.12.2020 - 20:33  ·  #17
Quote door ikbat

Ga je over een jaar of 8 dan een auto van voor 2011 kopen?



dat zou makkelijk kunnen, het hoeft voor mij niet brandje nieuw te zijn,
als het maar goed is en goed rijdt
Stier03
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 62
Berichten: 75
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 02.01.2021 - 19:46  ·  #18
Persoonlijk vindt ik dat particulieren diesel rijders al genoeg gestraft worden met een hoge wegenbelasting. Vergeleken met bedrijfswagens die op diesel rijden. Particulieren diesel rijders hebben niet voor niets een diesel, omdat dat ze voor woon/werk en privé veel km maken. Sommige bedrijfswagens rijden misschien wel minder KM per jaar dan een particulier met een diesel. Zelf rij ik ongeveer 35000km per jaar daarom heb ik voor een diesel gekozen.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 02.01.2021 - 21:11  ·  #19
Nederland is voor de particuliere dieselrijders gewoon een duur land.
Ik heb een Duitse collega die tot een jaar terug een Audi A3 diesel reed, de wagen had ca. 500k op de teller staan. Toen ik hem vroeg wat hij aan wegenbelasting hiervoor betaalde zei hij dat dit € 92,00 per ............jaar is.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 02.01.2021 - 21:45  ·  #20
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 02.01.2021 - 23:03  ·  #21
Quote door Bolbo

Hier in Spanje gelijkaardig, iets van €180 per jaar voor de 5 cilinder diesel.


Ik betaal per maand al meer...
richard9722
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 220
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 08:52  ·  #22
Quote door ProVolvo

Nederland is voor de particuliere dieselrijders gewoon een duur land.
Ik heb een Duitse collega die tot een jaar terug een Audi A3 diesel reed, de wagen had ca. 500k op de teller staan. Toen ik hem vroeg wat hij aan wegenbelasting hiervoor betaalde zei hij dat dit € 92,00 per ............jaar is.


Nederland is voor iedere automobilist duur. Een van de duurste, misschien wel het duurste land binnen de EU.

Accijnzen, wegenbelasting, BPM, noem maar op.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1688
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 09:55  ·  #23
Quote door Stier03

Persoonlijk vindt ik dat particulieren diesel rijders al genoeg gestraft worden met een hoge wegenbelasting. Vergeleken met bedrijfswagens die op diesel rijden. Particulieren diesel rijders hebben niet voor niets een diesel, omdat dat ze voor woon/werk en privé veel km maken. Sommige bedrijfswagens rijden misschien wel minder KM per jaar dan een particulier met een diesel. Zelf rij ik ongeveer 35000km per jaar daarom heb ik voor een diesel gekozen.


Dit heeft niks met de hoogte van de wegenbelasting of diesel prijs te maken, je hebt een auto met een bepaalde type goed keuring , en 1 onderdeel daar van zijn de uitlaat emissies. Het is dan normaal dat die auto ook gecontroleerd wordt op die emissies. En de mensen die vinden dat ze de EGR moeten afdoppen, en laten uitschrijven, en het roetfilter moeten verwijderen, zijn moetwillig de wet aan het overtreden. Die mensen moeten gewoon op het matje geroepen worden.

En als je/ik dat dan niet kan betalen rijd je de verkeerde auto.
Ik ben mijn auto leven begonnen met een citroen VISA, had graag groter gewild, maar dat paste niet in het budget.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 10:57  ·  #24
+1 :Thumbsup:
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 11:07  ·  #25
Quote door bartk

Quote door Stier03

Persoonlijk vindt ik dat particulieren diesel rijders al genoeg gestraft worden met een hoge wegenbelasting. Vergeleken met bedrijfswagens die op diesel rijden. Particulieren diesel rijders hebben niet voor niets een diesel, omdat dat ze voor woon/werk en privé veel km maken. Sommige bedrijfswagens rijden misschien wel minder KM per jaar dan een particulier met een diesel. Zelf rij ik ongeveer 35000km per jaar daarom heb ik voor een diesel gekozen.


Dit heeft niks met de hoogte van de wegenbelasting of diesel prijs te maken, je hebt een auto met een bepaalde type goed keuring , en 1 onderdeel daar van zijn de uitlaat emissies. Het is dan normaal dat die auto ook gecontroleerd wordt op die emissies. En de mensen die vinden dat ze de EGR moeten afdoppen, en laten uitschrijven, en het roetfilter moeten verwijderen, zijn moetwillig de wet aan het overtreden. Die mensen moeten gewoon op het matje geroepen worden.

En als je/ik dat dan niet kan betalen rijd je de verkeerde auto.
Ik ben mijn auto leven begonnen met een citroen VISA, had graag groter gewild, maar dat paste niet in het budget.


+2. Wel de lusten -minder kosten- en niet de lasten -geen onderhoud-. Die mogen ze mijn op de APK er regelrecht uit vissen.....
Daarom heb ik een euro 3, binnensteden en milieuzones kom ik niet, lekker zuinig en geen gezeur met die ECO meuk....
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 11:39  ·  #26
Quote door BBS

Quote door bartk

Quote door Stier03

Persoonlijk vindt ik dat particulieren diesel rijders al genoeg gestraft worden met een hoge wegenbelasting. Vergeleken met bedrijfswagens die op diesel rijden. Particulieren diesel rijders hebben niet voor niets een diesel, omdat dat ze voor woon/werk en privé veel km maken. Sommige bedrijfswagens rijden misschien wel minder KM per jaar dan een particulier met een diesel. Zelf rij ik ongeveer 35000km per jaar daarom heb ik voor een diesel gekozen.


Dit heeft niks met de hoogte van de wegenbelasting of diesel prijs te maken, je hebt een auto met een bepaalde type goed keuring , en 1 onderdeel daar van zijn de uitlaat emissies. Het is dan normaal dat die auto ook gecontroleerd wordt op die emissies. En de mensen die vinden dat ze de EGR moeten afdoppen, en laten uitschrijven, en het roetfilter moeten verwijderen, zijn moetwillig de wet aan het overtreden. Die mensen moeten gewoon op het matje geroepen worden.

En als je/ik dat dan niet kan betalen rijd je de verkeerde auto.
Ik ben mijn auto leven begonnen met een citroen VISA, had graag groter gewild, maar dat paste niet in het budget.


+2. Wel de lusten -minder kosten- en niet de lasten -geen onderhoud-. Die mogen ze mijn op de APK er regelrecht uit vissen.....
Daarom heb ik een euro 3, binnensteden en milieuzones kom ik niet, lekker zuinig en geen gezeur met die ECO meuk....


Idemdito.

De reden dat ik benzine kocht en lpg liet inbouwen.
Maar een goede en goed onderhouden diesel zonder foefjes moet wel kunnen. M.i.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3185
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 13:01  ·  #27
Quote door richard9722

Quote door ProVolvo

Nederland is voor de particuliere dieselrijders gewoon een duur land.
Ik heb een Duitse collega die tot een jaar terug een Audi A3 diesel reed, de wagen had ca. 500k op de teller staan. Toen ik hem vroeg wat hij aan wegenbelasting hiervoor betaalde zei hij dat dit € 92,00 per ............jaar is.


Nederland is voor iedere automobilist duur. Een van de duurste, misschien wel het duurste land binnen de EU.

Accijnzen, wegenbelasting, BPM, noem maar op.


+1
Laat iemand mij 1 geldige reden geven waarom de wegenbelasting in NL 4 keer zo hoog is als in Duitsland. Voor diesel welteverstaan.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 13:34  ·  #28
En als je bedenkt dat een Euro 6 diesel schoner is aan de uitlaat, t.o.v. een benzine variant, dan ben je meteen de draad kwijt .....
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1688
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 13:53  ·  #29
Quote door Bigdog

En als je bedenkt dat een Euro 6 diesel schoner is aan de uitlaat, t.o.v. een benzine variant, dan ben je meteen de draad kwijt .....


alle diesel met roetfilter stoten veel minder roet uit dan alle benzine auto's tot 2017, want in 2018 worden langzaam ook roetfilters op benzine auto's geïnstalleerd.
Moet je voor de gein maar eens je vinger door de uitlaat vegen van een diesel met roetfilter en benzine. Bij de benzine wordt je vinger pikzwart, bij de diesel niet.
En bij de diesel zou je dat eerder verwachten om dat diesel veel vetter is en dus beter zou moeten blijven plakken
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Uitstel strengere APK diesels

 · 
Posted: 03.01.2021 - 14:36  ·  #30
Maar het ging er toch om dat mensen kunstgrepen toepassen om het onderhoud niet te hoeven doen?

Hoe schoon is een diesel dan nog?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0