V70 10v 1998 schokkerig bij gas geven/ loslaten

 
 
 
 
 
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70 10v 1998 schokkerig bij gas geven/ loslaten

 · 
Posted: 06.12.2022 - 10:14  ·  #16
Je schrijft eerder dat de hele ontsteking is vervangen echter lees ik niet dat rotor/verdelerkap ook is meegenomen.
...daar kan het stotteren ook vandaan komen én de bobine kan ook de veroorzaker zijn.

Dat zou ik eerst vervangen of in ieder geval eerst goed beoordelen (bobine met veel witte aanslag is aan vervanging toe)
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: V70 10v 1998 schokkerig bij gas geven/ loslaten

 · 
Posted: 06.12.2022 - 13:27  ·  #17
Heb je wellicht verkeerd type bougies gemonteerd of slechte kwaliteit bougiekabels?
noahlvb
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 05 / 2022
Subject:

Re: V70 10v 1998 schokkerig bij gas geven/ loslaten

 · 
Posted: 18.02.2023 - 12:47  ·  #18
Na lange tijd weer tijd gevonden om aan de auto te sleutelen. Ik heb de bobine vervangen en de auto rijdt nu weer top. Dus dank voor jullie input. Nog steeds geeft de auto 1 klein schokje bij hard gas geven of loslaten maar dat is de flex die in motorsteunen zit en hoort. Het gedrag met meerdere schokken bij gas geven of loslaten is nu verdwenen.

Noah
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2197
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70 10v 1998 schokkerig bij gas geven/ loslaten

 · 
Posted: 18.02.2023 - 15:58  ·  #19
Mijn 10V bleek vrijwel nieuwe bougiekabels en ontsteking te hebben, dat was een hele prettige verrassing toen ik 'm vorige maand kocht. :) (ik heb wel een paar andere problemen, gelukkig niet met de motor)
Heb je de ECU al eens uitgelezen? Ik heb daar een speciaal ding voor gemaakt, omdat de Fenix 5.2 ECU niet via OBD-II kan worden uitgelezen. Al denk ik dat je probleem nu wel helemaal is opgelost. Ik heb net je topic over het gasklephuis van een 960 zitten lezen, dacht even dat het daaraan zou kunnen liggen maar die had je alweer teruggebouwd naar origineel, wat heel verstandig is, want als er op zo'n goedkope manier meer vermogen te behalen viel, hadden ze dat beslist gedaan... Mocht je trouwens nog een luchtfilter zoeken, ik heb een vrijwel nieuwe K&N filter voor de V70 classic/S70/C70 te koop.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0