V70 XC 1998 Nordic (Exclusive)

To good to be true :-(

 
 
 
 
 
Wilmans
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlissingen
Leeftijd: 53
Berichten: 106
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: V70 XC 1998 Nordic (Exclusive)

 · 
Posted: 30.11.2019 - 14:36  ·  #16
Een klein zonnetje aan de horizon :-)

Na een wanhopige mail deze morgen met ook een mededeling dat ik het jammer vind dat hij niet reageerde op de vorige mails
en dat ik terug ga vallen op mijn wettelijke aansprakelijkheid (weest niet eens dat het bestond) een mail terug met excuses dat hij me mail over het hoofd heeft gelezen of gemist had gaat ie de volgende punten oppakken en oplossen
Remmen rondom blokken en schijven
Schokbreker(s) vervangen
ABS TCR problemen oplossen

gaat het dan toch nog goed komen met de XC let's hope so
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: V70 XC 1998 Nordic (Exclusive)

 · 
Posted: 30.11.2019 - 15:16  ·  #17
goed nieuws, soms moet je even je tanden laten zien :D
Wilmans
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlissingen
Leeftijd: 53
Berichten: 106
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: V70 XC 1998 Nordic (Exclusive)

 · 
Posted: 03.12.2019 - 16:25  ·  #18
Stand van zaken
-nieuwe schokbrekers voor gemonteerd
-Blokken en schijven voor / ABS sensor en ABS ringen
-gashuis reiniging
...........
hij houd me keurig op de hoogte uiteraard moet alles nog wel getest worden ;-)

morgen komt de achterzijde aan de beurt

word vervolgd....
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 723
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: V70 XC 1998 Nordic (Exclusive)

 · 
Posted: 04.12.2019 - 11:21  ·  #19
Als je een MY98 hebt kun je gebruik maken van VOL-FCR (te vinden op het www) om zelf je auto uit te lezen.
Daarbij heb je een VAG-KKL kabel nodig voor de aansluiting aan de OBD-poort van je auto.

Het gasklephuis zou nog mechanisch moeten zijn, de storingsgevoelige electronische versies zijn vanaf MY99 geleverd.

Al eerder is aangegeven dat de ABS modules stuk kunnen gaan, de gesoldeerde kabelaansluitingen breken naar verloop van tijd van binnen (en er is al heel wat tijd verstreken sinds 1998). Deze zijn goed te solderen door iemand die weet wat hij doet. Demontage kun je zelf doen en je kunt dan zelfs nog rijden (zonder ABS en met beperkte turbodruk meen ik).

Destijds (8 jaar geleden) heb ik mijn module opgestuurd naar Thuurbo, voor €68 en met 3 jaar garantie was ik klaar. Een nieuwe kostte €600....

Succes ermee!
Wilmans
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlissingen
Leeftijd: 53
Berichten: 106
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: V70 XC 1998 Nordic (Exclusive)

 · 
Posted: 04.12.2019 - 18:09  ·  #20
Quote door dbs1

Als je een MY98 hebt kun je gebruik maken van VOL-FCR (te vinden op het www) om zelf je auto uit te lezen.
Daarbij heb je een VAG-KKL kabel nodig voor de aansluiting aan de OBD-poort van je auto.

Het gasklephuis zou nog mechanisch moeten zijn, de storingsgevoelige electronische versies zijn vanaf MY99 geleverd.

Al eerder is aangegeven dat de ABS modules stuk kunnen gaan, de gesoldeerde kabelaansluitingen breken naar verloop van tijd van binnen (en er is al heel wat tijd verstreken sinds 1998). Deze zijn goed te solderen door iemand die weet wat hij doet. Demontage kun je zelf doen en je kunt dan zelfs nog rijden (zonder ABS en met beperkte turbodruk meen ik).

Destijds (8 jaar geleden) heb ik mijn module opgestuurd naar Thuurbo, voor €68 en met 3 jaar garantie was ik klaar. Een nieuwe kostte €600....

Succes ermee!


Thx voor de tips gaan we zeker meenemen 👍
 
Selected quotes for multi-quoting:   0