V70 1999 352.000km

 
 
 
 
 
rfs88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Susteren
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 08:26  ·  #31
Er komt altijd wat aan de beurt bij oudere auto's. Bij echt goed onderhoud worden er zaken ook preventief gedaan die nog niet 'echt' defect zijn maar qua km stand wel aan de beurt gaan komen. Dit preventieve onderhoud word bijna nooit gedaan als klanten weten dat ze de auto de komende tijd weg moeten doen...of je moet net geluk hebben dat iemand door omstandigheden zijn auto toch weg moet doen en dit niet geplanned was.
Slijtage & preventief word heel vaak door elkaar gehaald :-) recentelijk een D3 met 368dkm aangeschaft, naast slijtage (koppeling / vliegwiel / d riem) heb ik ook heel veel keerringen preventief meegepakt omdat toch alles al open lag. In het achterhoofd houdend dat ik de auto een paar jaar wil houden... tevens ook een motorsteun die nog niet kapot was vervangen want deze was hydraulisch en immers al veel km's achter de rug.
Moraal van het verhaal, als je weinig onderhoud wilt hebben moet je iets kopen met heel weinig km's (of nieuw), anderzijds altijd budget reserveren voor goed en preventief onderhoud.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 09:43  ·  #32
Quote door rfs88


Moraal van het verhaal, als je weinig onderhoud wilt hebben moet je iets kopen met heel weinig km's (of nieuw), anderzijds altijd budget reserveren voor goed en preventief onderhoud.


Natuurlijk "nieuw is nieuw" maar vergeet de afschrijving niet, wat is een nieuwe auto na 1 jaar nog waard? :'( Ik rij een oude Volvo 850, al 11 jaar lang , bijna 2 ton mee gereden, je wilt niet weten wat ik er aan heb gespendeerd, maar het rijdt nog zo lekker, daarnaast 1 1/2 jaar geleden een V70 R gekocht , aan onderhoud niks noemenswaardig, alleen een paar oliewissels (zelf gedaan) en een heleboel benzine(BP Ultimate), onlangs de R laten taxeren, wat denk je ? 2500,00 euro boven de aanschafprijs getaxeerd, maar ja ! dat moet je nog maar krijgen.
Ik moet van de week de 850 APK laten keuren, ben benieuwd, vorige jaar was ze afgekeurd vanwege een te overmatige lekkage aan het stuurhuis, was een duur grapje.
Ik moet toch besluiten de R weg of de 850 , je zou zeggen , dat is toch makkelijk ? de R houden, was het maar zo makkelijk, de 850 heeft voor mij een emotionele waarde en het rijdt nog zo lekker , de R is gevaar lijk voor mijn rijbewijs, een R was altijd mijn droomwens geweest, dat ding rijdt magnifiek :P
JGols8
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijk, Groningen
Leeftijd: 33
Berichten: 162
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 09:50  ·  #33
Quote door Gero

onlangs de R laten taxeren, wat denk je ? 2500,00 euro boven de aanschafprijs getaxeerd


Ik denk dat wij dezelfde taxateur hadden ;)
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 10:26  ·  #34
Heel verstandig van rfs88 om geld te reserveren en te besteden aan preventief onderhoud.
DE investering maakt dat je prettiger rijdt met minder kans op ellende op het moment dat hert slecht uitkomt.

De rekenmeesters onder ons zullen waarswchijnlijk tot dezelfde conclusie komen als ik.
Je hebt de keus tussen nieuw of zeer recent rijden met navenante afschrijving en een Volvo met flink wat ervaring.
Gemiddeld zal de prijs per km elkaar niet veel ontlopen. De jonge auto schrijft af, de Volvo met kms heeft aardig wat onderhoudskosten.
Nieuw of recent rijden is comfortabel, je weet ook wat je aan waarde verliest.
De Volvo met flink wat kms vraagt met enige regelmaat aandacht.
Dat kost geld en is slecht te plannen. Uiteindelijk zal de prijs per km niet veel verschillen.
rfs88
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Susteren
Berichten: 105
Geregistreerd: 10 / 2020
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 12:17  ·  #35
vaak heb je die keus niet echt, ik kon me geen XC60 veroorloven met 150dkm km... ;-) het is dan een beetje een gespreide betaling die wellicht meevalt of tegenvalt.
Ik zou het persoonlijk niet doen als ik zelf niet kon sleutelen, dan worden oude auto's echt een probleem. De tijden van onverwoestbare 1.9 TDI's, MB 200/250/300 diesels, 1.9 PSA HDI / JTD's zijn over.
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 13:11  ·  #36
Quote door ProVolvo

Quote door Malmö

Ik heb liever een auto die 5 eigenaren had en waarvan de laatste eigenaar nog behoorlijk aan het investeren is geweest in de auto.
Dat lijkt bij mijn S60 ook het geval te zijn geweest.
4 nieuwe Michelin banden, nieuwe remmerij rondom, pas geleden nieuwe distributieriem, ruitenwissers vervangen door originele van Volvo, pas airco service gehad etc. Dat zijn allemaal goede voortekenen.

Vergeet dat maar dat je dan een perfecte auto koopt.
De ex V70N 2.5T AWD van mij had ook net 4 nieuwe merk zomerbanden, een nieuwe voorruit incl nieuwe regensensor, nieuwe accu van 3 weken oud en recent warende nodige kleine zaken vervangen toen ik die inruilde begin oktober 2020. Zag er werkelijk ook nog eens schitterend uit maar heeft sindsdien al de 2e eigenaar. Ik wist dat er nog meer aan kwam.


Voor mij is mijn S60 perfect. Heb er nu al 20.000km volledig probleemloos mee gereden.
Overal brengt hij mij naartoe in weer en wind. Wat wil je meer voor amper €1500,-?
Je kan voor dat geld geen nieuwe auto verwachten. Natuurlijk heeft deze overal butsen en krasjes.
Maar technisch is hij gewoon goed. Ok, nu met 360.000km moeten er een keer nieuwe schokbrekers onder. Die wat er nu onder zitten zijn nog de originele. Maar verder valt er technisch gewoon niets op aan te merken.
Voor mij is deze auto een soort experiment. Na jarenlang dure reparaties te hebben gehad aan nieuwe of bijna nieuwe auto's besloot ik het eens over een andere boeg te gooien.
Heb jarenlang in dure nieuwe auto's gereden van Franse makelij. Daar was iedere maand wel wat anders mee. Met mijn vorige C5 die ik kocht met 38.000km en 1 1/2 jaar oud heb ik 4 à 5 keer met pech onderweg gestaan. Dat niets het meer deed. Dan was je zo weer €800,- verder per reparatie. Dat ding heeft mij alleen al aan reparaties zoveel gekost, daar had ik met het grootste gemak een hele mooie S60 in perfecte staat van kunnen kopen. Schat om en nabij de €6000,- in totaal. Dus dan zie je, als je nieuw of bijna nieuw koopt is dat bij lange na geen garantie op een goed functionerende auto.

Dat jouw vorige XC70 2.5T nu alweer een andere eigenaar heeft wil ook niets zeggen over de auto zelf.
Er zijn zoveel redenen waarom een auto zo snel al weer kan worden ingeruild.
Scheiding? of auto valt toch tegen in de vaste lasten?
Zo'n 2.5T die lust een behoorlijke slok en veel mensen verkijken zich daarop. Ze denken een dikke Volvo te kunnen rijden tegen de vaste lasten van een Corsa. Als blijkt dat dat dan net even anders uitpakt moet de auto weer snel de deur uit.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 14:13  ·  #37
Quote door JGols8

Quote door Gero

onlangs de R laten taxeren, wat denk je ? 2500,00 euro boven de aanschafprijs getaxeerd


Ik denk dat wij dezelfde taxateur hadden ;)


De Jong in Friesland.
JGols8
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noordwijk, Groningen
Leeftijd: 33
Berichten: 162
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: V70 1999 352.000km

 · 
Posted: 20.07.2021 - 15:11  ·  #38
Quote door Gero

Quote door JGols8

Quote door Gero

onlangs de R laten taxeren, wat denk je ? 2500,00 euro boven de aanschafprijs getaxeerd


Ik denk dat wij dezelfde taxateur hadden ;)


De Jong in Friesland.


DIe van mij kwam uit Zuidlaren. Was ook 2500 boven aanschafprijs.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0