V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 
 
 
 
 
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 14.11.2019 - 12:27  ·  #16
Quote door Yeren

Hoi BUM,

Was even druk maar heb hem nog niet open. Deze fotos zijn super. Volgens mij is dan de horizontaal geplaatste motor op de onderste foto de boosdoener maar kijk ik er van binnenuit van de andere kant tegenaan. De as op mijn foto boven de sticker is dan de as van het witte tandwiel.
Maar ik wil hem er eigenlijk pas afhalen als ik een andere besachikbaar heb en twijfel nog aan een nieuwe of een gebruikte.
Een onderdelenhandelaar vertelde mij telefonisch dat de eerste mechanieken van deze V70 herzien zijn, dat betekent dat ik dus beter een later model kan zoeken.


Als ik het zo zie kun je nu met een slijptol de vanghaak doorslijpen, dan nog moet je hem ombuigen om hem open te krijgen.
Die is namelijk makelijk te vervangen nadat de klep open is ( 2 bouten)
Yeren
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 22.11.2019 - 14:42  ·  #17
Na een tijdje op een gebruikt slotmechaniek gewacht te hebben heb ik toch maar een nieuw slot besteld via Skandix. Scheelde een paar tientjes met de Volvo dealer.
Met behulp van de foto's van BUM (dank hiervoor) heb ik met een multitool de plastic behuizing opengezaagd en de vergrendeling opzij geduwd. Uiteraard met alle stekkers verwijderd. Hierna was het slot vervangen een fluitje van een cent.
Een Volvo dealer vertelde dat het slotmechaniek inderdaad een nieuwe artikelnummer heeft gekregen in de loop der tijd.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 494
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 22.11.2019 - 23:09  ·  #18
hallo Yeren

Mooi dat het gelukt is.

Heb je nog een foto gemaakt wat je alle maal heb weg gezaagd en waar de vergrendeling zit.

Groeten BUM
Yeren
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 26.11.2019 - 20:19  ·  #19
Ik heb juist jouw foto's gebruikt en aan de achterkant van de zilverkleurige slotpin een gat gemaakt. Die kon vervolgens eenvoudig opzij bewogen worden. Zal nog een paar foto's posten van het slot.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 494
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 22.01.2020 - 18:28  ·  #20
Hallo Yeren

Je heb beloofd om enkele foto's op het forum te zetten van het slot in de achterklep, waar je het gat in heb gezaagd om het slot te ontgrendelen.

Groeten BUM
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 494
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 09.04.2020 - 22:21  ·  #21
Hallo Yeren

Je heb beloofd om enkele foto's op het forum te zetten van het slot in de achterklep, waar je het gat in heb gezaagd om het slot te ontgrendelen.

Groeten BUM

Yeren als je iets beloofd dan moet je dit ook waar maken of anders een reden opgeven dat het niet lukt.

Geen tijd is een smoes.

Groeten BUM
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: V70 2008 (nieuw model) achterklep gaat niet open

 · 
Posted: 10.04.2020 - 08:09  ·  #22
Hallo Bum,

Laatste bezoek van TS was november vorig jaar... Dus ik denk dat, nu het probleem is opgelost, we nog weinig van hem gaan horen...
Jammer, maar komt helaas meer voor.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0