V70 2.5T aankooptips gevraagd

 
 
 
 
 
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 06.03.2020 - 11:03  ·  #16
Mijn 2.5t doet t prima. Maar! Ik heb de auto gekocht met nieuwe motor erin, de vorige had kapotte klep en krassen in cilinder wand.

Laat na aanschaf wel Carter ventilatie vervangen & carterpan schoonmaken. Dat was nodig bij de mijne (en die motor had iets van 150.000 gelopen)

Verder heb ik m laten tunen. Behoorlijk snelle auto nu. Ik zou een 2wd niet tunen. Mijn auto is net de cardanas onder vandaan en nu dus tijdelijk 2wd.
Dit is teveel vermogen voor 2 wielen. Beetje zweverig rijden met rechtdoor optrekken en makkelijk spinnen met rotondes af rijden. Dus dan heb je niet veel aan je pk's
themikes
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 67
Geregistreerd: 03 / 2020
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 06.03.2020 - 12:19  ·  #17
Quote door kjiratsiekoedel

Mijn 2.5t doet t prima. Maar! Ik heb de auto gekocht met nieuwe motor erin, de vorige had kapotte klep en krassen in cilinder wand.

Laat na aanschaf wel Carter ventilatie vervangen & carterpan schoonmaken. Dat was nodig bij de mijne (en die motor had iets van 150.000 gelopen)

Verder heb ik m laten tunen. Behoorlijk snelle auto nu. Ik zou een 2wd niet tunen. Mijn auto is net de cardanas onder vandaan en nu dus tijdelijk 2wd.
Dit is teveel vermogen voor 2 wielen. Beetje zweverig rijden met rechtdoor optrekken en makkelijk spinnen met rotondes af rijden. Dus dan heb je niet veel aan je pk's


Begrijpelijk dat met 4WD het vermogen beter op de weg komt, maar daar tegenover staat wel weer hoger verbruik, onderhoudskosten en wegenbelasting. Voor mij is dat toch een reden om voor de 2WD te gaan.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 06.03.2020 - 14:32  ·  #18
4wd...
Zeker hoger verbruik...
Zeker hoger wegenbelasting...
Zeker meer onderhoud...
...maar daarom zou ik een 2wd niet tunen.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 06.03.2020 - 14:53  ·  #19
Met mijn T5 2WD komt het vermogen voldoende goed op het macadam :-)

Kan me voorstellen als je regelmatig de rechtervoet flink omlaag doet, het rubber vrij snel verdwijnt.
Veel plezier met je voiture!!
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 06.03.2020 - 15:19  ·  #20
Een xc heeft natuurlijk ook wat minder grip in hun bandenmaat....
nd-photo.nl
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sevenum, Limburg
Leeftijd: 41
Homepage: ducked.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 06.03.2020 - 15:50  ·  #21
Meestal gaat tunen gepaard met upgrades aan onderstel e.d. en dan hoeft het echt geen issue te zijn. Niet elke auto is even gevoelig voor torque steer (correct uitlijning is ook een must) en goede banden helpen ook enorm met je power op het wegdek te krijgen.

Speaking of upgrades, heb je ook je remmerij geupgrade kjiratsiekoedel?
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 07.03.2020 - 01:32  ·  #22
Zelf heb ik nu 8 jaar een V70N 2,5 T AWD Geartronic die ik heb gekocht met 200.000 km op de teller en toen 8 jaar oud. (Hiervoor o.a 2 x een nieuwe Volvo en 1 x een 2 jaar oude Volvo).
Nog steeds een hele fijne moter, die 2,5T AWD. Dat koppel is echt geweldig, idd vergelijkbaar of nog beter dan van een diesel. Zo’n enorme trekkracht dat ik me niet kan voorstellen dat dit vermogen met een 2 WD zonder slip op de weg is te krijgen als je flink gas geeft.
Zwakke punten bij dit blok zijn de krukaskeerringen en de Carterventilatie. Prijzige reparaties maar als je dit soort wagens wil rijden moet je daar rekening mee houden. In de ruim 8 jaar dat ik deze wagen heb is t onderhoud minstens net zo duur geweest als de prijs die ik er bij aanschaf voor betaald heb.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 07.03.2020 - 04:45  ·  #23
Quote door nd-photo.nl

Meestal gaat tunen gepaard met upgrades aan onderstel e.d. en dan hoeft het echt geen issue te zijn. Niet elke auto is even gevoelig voor torque steer (correct uitlijning is ook een must) en goede banden helpen ook enorm met je power op het wegdek te krijgen.

Speaking of upgrades, heb je ook je remmerij geupgrade kjiratsiekoedel?


Geen onderstel of remmen geupgrade. Remmen zou wel welkom zijn, beetje meer bijten IPV dit zompige. Al remt t wel
tcw82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Re: V70 2.5T aankooptips gevraagd

 · 
Posted: 25.08.2020 - 16:25  ·  #24
Quote door henry classic v70

Quote door Wimwerf

Wat is het verschil van deze 2.5t met de latere 2.5t uit het 2008 model (v70nn dacht ik)?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar..


Na het lezen van de rest van de posts lijkt dit nog niet helemaal helder. Is er iemand die dat weet? Verschil tussen 2.5t van een P2 VS een P3?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0