V70 BiFuel 2007 140 PK problemen op benzine.

Garage komt er niet uit

 
 
 
 
 
JeKa
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 7
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: V70 BiFuel 2007 140 PK problemen op benzine.

 · 
Posted: 18.12.2018 - 23:28  ·  #16
Quote door flevodirk

Hoi John,

Ik kan helaas weinig met je meedenken, dit gaat mijn pet te boven
Wel woon ik vlak bij je in de buurt.
Ik neem aan dat de storingen reset zijn afgelopen keer? Dat doe je vaak en dan kijk je welke "echte" storingen terugkomen. Want als je een auto lang niet hebt uitgelezen krijg je vrij veel storingen te zien...

Ik heb wel Vida en dice, kan ze dus wel voor je wissen, maar niet oplossen helaas.

Mijn vaste lokale garage zit in Harderwijk en die is heeeeel goed moet ik zeggen. En niet zo duur, dus dat scheelt.
Als het wel een benzine probleem is, dan kan hij het oplossen. https://autoservicevandenberg.nl/

Moet je wel morgen bellen, want hij neemt straks 2 week vrij.
Als je mijn hulp nodig hebt, PM me dan, ik lees niet elke dag op het forum.

Wel ben ik met Richard eens, het probleem is ontstaan na xxxx. En wat Bolbo zegt klinkt me ook logisch in de oren..

In elk geval succes gewenst en eventueel tot horens.
DJ


Bedankt voor de tip ! Ik ga morgen meteen bellen.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: V70 BiFuel 2007 140 PK problemen op benzine.

 · 
Posted: 20.12.2018 - 05:11  ·  #17
Verzuiot dat ding niet gewoon bij een koude start en dan gelijk het gas in trappen?
Ik heb geen verstand van de N-series, maar de classics starten zo belachelijk rijk, misschien dat de N dat ook doet?

Start hem eens koud en laat hem even lopen stationair?

Ik wacht na het starten een paar tellen en rijd dan gewoon rustig weg. Gas geven doe ik wel als tie warm is....
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: V70 BiFuel 2007 140 PK problemen op benzine.

 · 
Posted: 20.12.2018 - 11:18  ·  #18
@JeKa,
Je geeft aan dat er geen slangetjes naar het luchtfilter gaan.
Volgens mij lopen er 2 hele dunne stugge slangetjes naar het luchtfilter. Een daarvan is aangesloten met een flexibel stukje rubber op het inlaatspruitstuk.
(dat rubber stukje slang gaat overigens nogal eens kapot)
De slangetjes zijn te vinden aan de achterkant (zeg maar aan de raamkant) van het luchtfilter. Wat meer naar onderen. Ik zeg niet dat dat DE oorzaak is, maar kan wel van invloed zijn.



Ik blijf toch bij een luchtprobleem, gezien de vele lucht/vacuum meldingen. Tenzij, dit oude meldingen zijn. Die dan eerst laten wissen, zodat je zekerheid hebt wat de huidige meldingen zijn (zoals Flevodirk ook al aangeeft).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0