V70 diesel rond 5000

dat valt nog tegen

 
 
 
 
 
Stern
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: V70 diesel rond 5000

 · 
Posted: 18.06.2015 - 17:38  ·  #16
Toch wel een goed punt.
Ik zal hem laten uitlezen, tenslotte is Assumption the Mother of All Oeps-ups. Ik ging er bij het bekijken van de boekjes van uit dat het wel snor zat. In Italiƫ is 'ie door Volvo onderhouden en hier in Nederland ook.

De rest van de auto gaf in ieder geval weinig rede tot twijfel aan de stand. Ik ben gewapend met verzamelde tips hier (en dat handige pdf-je dat hier onlangs werd gepost) en m'n schoonvader (eeuwige Volvo rijder en handige Harrie) de proefrit gaan maken. Interieur, exterieur, electriek en visueel zichtbare techniek leken allemaal in orde en het reed en stuurde voortreffelijk. Er komen nog wel nieuwe Continental's op, ondanks dat die er op zaten nog 4mm waren, hij krijgt een grote beurt en de distributieriem wordt vervangen (en alles daarom heen, waterpomp etc).

De komende 30k zie ik met goede hoop tegemoet. Niets is zeker, zoveel is zeker. Ik heb 3 maanden volledige garantie, dat staat bij mij gelijk aan +/- 10.000 km. Kortom, we zien wel.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: V70 diesel rond 5000

 · 
Posted: 18.06.2015 - 17:43  ·  #17
Gewoon zien. Een auto kopen is ook deels gevoel en als je je er al flink in verdiept hebt plus iemand met kennis mee hebt genomen, moet het wel gek lopen wil de boel dan niet kloppen. Al is wat eerder is gezegd ook wel weer waar: 'ze' worden steeds beter in vervalsen want het is lucratief.
Stern
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2015
Subject:

Re: V70 diesel rond 5000

 · 
Posted: 18.06.2015 - 18:31  ·  #18
Een kilometerstand is ook niet zaligmakend. Daarom is een forum als dit zo fijn, hier krijg je wel een beter beeld van de som der delen.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: V70 diesel rond 5000

 · 
Posted: 18.06.2015 - 21:14  ·  #19
Dat is zeker waar. Verricht onderhoud zegt meer dan de tellerstand. Een bak met 150k op de klok waar al vijf jaar op bezuinigd is staat er waarschijnlijk een stuk slechter bij dan eentje met 300k die altijd z'n beurten en aandacht heeft gehad (de piekfijne liefhebbersauto's even buiten beschouwing gelaten).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0