V70 leek zoekt hulp...

 
 
 
 
 
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 19.01.2016 - 12:06  ·  #31
Volgens mij is het geen bi-fuel maar een normale 2.4 benzine.

Ik vraag me wel af waarom hij al zo lang te koop staat, over het algemeen genomen zijn V70's binnen niet al te lange tijd verkocht. Maar daar kom je vanzelf achter als je gaat kijken. Hoeft natuurlijk niet meteen slecht te zijn als hij zo lang te koop staat, maar wel opvallend. ;-)
Sabelhout
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 44
Berichten: 249
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 19.01.2016 - 12:52  ·  #32
Quote door volvo355

Volgens mij is het geen bi-fuel maar een normale 2.4 benzine.

Ik vraag me wel af waarom hij al zo lang te koop staat, over het algemeen genomen zijn V70's binnen niet al te lange tijd verkocht. Maar daar kom je vanzelf achter als je gaat kijken. Hoeft natuurlijk niet meteen slecht te zijn als hij zo lang te koop staat, maar wel opvallend. ;-)


Zomoto gaf aan dat het een bi-fuel was. RDW geeft idd benzine aan. Overigens geeft RDW ook km-stand onlogisch, maar omdat het onlogische stuk voor 2014 zit mogen ze alleen "Geen oordeel" roepen.
erikarnhem
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 105
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 19.01.2016 - 14:35  ·  #33
ik heb de garage gebeld maar we kunnen geen deal sluiten wat betreft inruil helaas...
nu ga ik morgen bij deze: http://www.autotrader.nl/auto/…-aanbieder kijken die is wat km betreft lager maar wel ouder.

echt super dat jullie meedenken!!
Sabelhout
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 44
Berichten: 249
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 19.01.2016 - 14:46  ·  #34
Quote door erikarnhem

ik heb de garage gebeld maar we kunnen geen deal sluiten wat betreft inruil helaas...
nu ga ik morgen bij deze: http://www.autotrader.nl/auto/…-aanbieder kijken die is wat km betreft lager maar wel ouder.

echt super dat jullie meedenken!!


Hier komt mijn huidige V70 ook vandaan. Hou er rekening mee dat het een handelaar is (in Apeldoorn nog wel...) en dat je de auto uitvoerig controleert. Ik heb de gok genomen en die is op zich redelijk goed uitgepakt, maar moet in totaal wel zo'n €1000 aan achterstallig onderhoud laten uitvoeren.
erikarnhem
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 105
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 19.01.2016 - 16:52  ·  #35
de kilometer stand is niet te hoog?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 19.01.2016 - 18:45  ·  #36
Op zich is de km stand geen probleem. Maar als je gaat zoeken naar een classic dan is er veel te koop voor rond d €2000.
Sabelhout
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 44
Berichten: 249
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 08:38  ·  #37
Quote door erikarnhem

de kilometer stand is niet te hoog?


Op zich niet, mits goed onderhouden hoeft het zeker geen probleem te zijn!
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 11:06  ·  #38
Cliché maar zoals gezegd, bij goed onderhoud halen die dingen de miljoen km, en ja ik ben er een aantal tegen gekomen :)

P.s. voor 2000~3000 euro mag je gerust verwachten dat hij PERFECT is bij een classic V70, mooi vol leer en de airco MOET het doen (kan al snel prijzig zijn te repareren).

Verder als hij roest heeft laten staan, in principe roesten ze niet, tenzij nooit gewassen en/of schade.
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 12:43  ·  #39
Marius van Gessel in Epe, niet al te ver van Arnhem dacht ik, heeft nog een Volvo V70 2.4 Polar 170 pk 2000 - Benzine - 05-2000 ,met 285.000 op de teller.
Mijn Classic komt er ook vandaag en ik heb er tot op heden geen spijt van gehad.
Ik heb overigens geen aandelen in het bedrijf.....maar op www.mariusvangessel.nl te bezichtigen.
erikarnhem
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 105
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 16:30  ·  #40
ok.... ik zit in een patstelling..... na enig plussen en minnen..... kom ik tot de volgende conclusie de v70 zou ongeveer 75,- per maand duurder zijn in vaste lasten...

nu is mijn morele vraag :P is dat het waard... waarom zou ik een V70 kopen en 75,- meer neerleggen per maand.
momenteel rij ik in een scenic uit 2004 .... dus in jaartallen achteruit gaan maar in hoeverre ga ik dan in luxe/rijcomfort voor uit...

keuzes......
hsv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dronten
Leeftijd: 54
Berichten: 650
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 16:54  ·  #41
Ik denk dat je er, met het budget wat jij aangaf, altijd in bouwjaar op achteruit gaat.
Ze zullen er best zijn, V70's vanaf bouwjaar 2005 voor €4000,00, maar wanneer je nog €1000,00 van het budget moet afhalen voor eventueel achterstallig onderhoud zal de spoeling wel dun worden.
Of je er op luxe en comfort op vooruit gaat weet ik ook niet, ik heb nooit Franse wagens gereden. Maar dat is een kwestie van proberen/proefrijden.
Maar als ik de verhalen mag geloven, ga je er wel qua betrouwbaarheid op vooruit :bandit:

Succes.
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 17:05  ·  #42
Quote door hsv70


Of je er op luxe en comfort op vooruit gaat weet ik ook niet, ik heb nooit Franse wagens gereden. Maar dat is een kwestie van proberen/proefrijden.
Maar als ik de verhalen mag geloven, ga je er wel qua betrouwbaarheid op vooruit :bandit:

Succes.


Inderdaad gewoon proefrit maken. Dan voel je zelf wel verschil in luxe/comfort en ik denk ook afwerking, degelijkheid, wegligging (mits ophanging en dempers nog fatsoenlijk zijn) en geluidsniveau. Ik denk dat dat bij een V70 op een hoger niveau ligt. Maar ik zou eerst op financieel gebied de knoop doorhakken want het kan goed zijn dat je na een proefrit niet meer in de Scenic wil rijden..... :-)

Ik vond het verschil met mijn V40 uit 1997 al groot toen ik in de V70 Classic stapte.

Succes met kiezen :D
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 19:56  ·  #43
Quote door erikarnhem

ok.... ik zit in een patstelling..... na enig plussen en minnen..... kom ik tot de volgende conclusie de v70 zou ongeveer 75,- per maand duurder zijn in vaste lasten...

nu is mijn morele vraag :P is dat het waard... waarom zou ik een V70 kopen en 75,- meer neerleggen per maand.
momenteel rij ik in een scenic uit 2004 .... dus in jaartallen achteruit gaan maar in hoeverre ga ik dan in luxe/rijcomfort voor uit...

keuzes......


Ik ben benieuwd waar het verschil in vaste kosten vandaan komt. Is de V70 zo veel zwaarder, of rekent de verzekering meer vanwege de nieuwwaarde? Vind het verschil redelijk groot...

In mijn berekening merk ik dat de vaste kosten slechts een klein deel van de totaalkosten zijn. Afschrijving is voor de meeste autorijders de grootste post. (Sommige mensen vinden een V70 groot -en dus duur... zelf rijden ze dan in een 3 jaar oude Focus of Golf. Vraag me af of ze (willen) weten wat ze per maand aan afschrijving betalen, en vinden het ook heel normaal dat ze de verstuivers of dieselpomp al moeten vervangen voor honderden euro's...)
Brandstof is redelijk goed te berekenen en valt bij gering aantal km per jaar wel mee.

Maar zeker ook onderhoud (en beurtjes) kan er in hakken, zeker bij gering aantal km per jaar. Dit is bij een tweedehands auto ook een kwestie van 'geluk' en goed uitzoeken bij aankoop hoe de onderhoudshistorie van de auto is.

Maar... Je geeft aan de auto lang te willen rijden. Dat vind ik kosten technisch een groot voordeel. Het is ook mijn strategie (tevens rijd ik veel km per jaar maar dat terzijde), ook vind het het prettig hierdoor je eigen auto goed te kennen qua onderhoud etc.
Wat ik er mee bedoel: als je geld in je auto steekt, rijd je dit zelf ook 'op' in de tijd dat je de auto hebt. Dus na aankoop wat geld in je auto knikkeren vind ik niet zo'n probleem; uitgelegd over het aantal km's of jaren van gebruik valt het vaak erg mee.
Althans... bij een Volvo wel. Het is bij die strategie wel fijn een beetje een bullet-proof auto te hebben. Zoals velen al aangaven, bij een Volvo zit je dan goed, ze zitten degelijk in elkaar. Zeker de classic, maar ik begin er meer en meer van overtuigd te raken dat ook de N een prima auto is. Hoe dit bij een Frans gebakje is, ik weet het niet uit ervaring, maar heb zo wel een en ander om mij heen gehoord. Gelukkig ben ik niet bevooroordeeld....

Boodschap: heb je een beeld van de totale kosten voor de komende jaren?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 20:02  ·  #44
Beetje de verkeerde volgorde, eerst een auto uitzoeken en daarna kijken of het financieel uit kan.
Een V70 is geen goedkope auto, dat zie je al aan de prijzen tweedehands tov andere merken van een vergelijkbaaar bouwjaar.
Maar je rijdt wel in een echte auto!
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: V70 leek zoekt hulp...

 · 
Posted: 20.01.2016 - 20:08  ·  #45
Ik zou het totaalplaatje wel eens willen zien.

Je gaat 10 jaar rijden met een auto die je gaat aanschaffen, aankoop budget 3-4k, grootte en gewicht vergelijkbaar:
- Een willekeurige auto uit 2005;
- Een V70 classic uit 2000

Heb zo'n idee dat de V70 er wel eens verassend voordelig uit zou kunnen komen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0