V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 
 
 
 
 
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 28.04.2013 - 18:34  ·  #31
Quote door Trissy1979

Wijzen ze wel recht naar achter en niet naar beneden? Wanneer ze ook maar iets naar beneden wijzen, krijg je gegarandeerd dit soort problemen! Ik heb het ooit met mijn toenmalige Passat gehad. Daar had ik ze ook helemaal onder in de bumper gezet. Dit omdat ik ze anders lelijk in het zicht vond zitten. Nou dat werkte voor geen meter. Toen maar in het zicht gezet en het werkte perfect. Dus ik denk dat hem het probleem weleens in de plaatsing kon zitten.

Succes!

Tristan


Ik heb hier aan gedacht en ze wijzen recht naar achteren en niet naar beneden.
Mogelijk dat het met iets anders te maken heeft of de aparte kont van de c30
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 28.04.2013 - 18:44  ·  #32
Nou als je zeker weet dat die sensoren goed gericht zijn dan zou die ergens moeten storen lijkt mij... Het is toch niet de eerste C30 met PDC zou je denken haha! Maar vreemd is het wel! Waar haal je de massa vandaan dan?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 28.04.2013 - 19:58  ·  #33
Gezien alle ervaringen hier en het feit dat hij ze juist gemonteerd heeft, denk ik meer aan een defect.

@MrN,
Je zou eens contact met de leverancier kunnen opnemen.
MrN
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 305
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 28.04.2013 - 20:08  ·  #34
Heb ik al gedaan maar goed weekend he, dus even afwachten.
De massa is aangesloten op het frame van de auto.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 28.04.2013 - 20:10  ·  #35
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 28.04.2013 - 20:26  ·  #36
Quote door PvL

E'en van de bekende Volvo sloperijen bellen?


Geen verkeerd idee. ;-)
willemf58
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoorn
Leeftijd: 65
Berichten: 269
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 28.04.2013 - 21:18  ·  #37
Bij mijn V70 zitten er originele sensoren en units in, rij regelmatig met aanhanger en met aankoppelen is het een pracht, kan ze vanuit het dashboard uit en inschakelen dus...werkt echt perfect. Een heel enkele keer (2X/jaar) gaat hij al piepen zogauw ik in achteruit schakel, maar meestal werkt het perfect. ^_^
patrickkoning
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 33
Berichten: 614
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 03.06.2013 - 12:36  ·  #38
Ga morgenavond een poging wagen om de sensoren in te bouwen. Weet iemand welke kleur kabel van het achteruirijlicht is?
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 17.06.2013 - 01:35  ·  #39
Quote door Bartholy

Quote door Bigdog

Deze is ook niet verkeerd.
Onzichtbare parkeersensoren, werken goed, maar zijn niet te zien.


Bigdog,

Heb jij deze zelf?
Lijken mij erg de moeite waard...
Geen gedoen met de Canbus en of de spanningssensor?

B!



Ik heb deze gisteren zelf geplaatst (ben wel mechanicien, maar gene goeie lol) en de kit op zich is super eenvoudig en werkt inderdaad boven verwachting goed
Het kost een 30 euro en werkt mijn inziens minstens even goed als die dure meuk van 150 euro en meer.

en het verneukt inderdaad het uitzicht niet

geen problemen met canbus omdat het hier niet op zit aangesloten en aangezien de module stroom krijgt via de kabels van het achteruitrijlampje (systeem werkt dus gelukkig enkel wanneer je achteruit rijdt) krijg je hier ook geen problemen.

je moet de bumper verwijderen en dat valt eigenlijk goed mee, alleen zit de accu wat in de weg en bij mij een lpi tank.
in de wielkasten zie je een torx-schroefje en dat moet je losdraaien (in tegenstelling tot vele anderen mag je deze volledig losdraaien, je kan het later weer gewoon vastzetten), verder zitten er nog 2 klinknagels die uitgeboord moeten worden en onderaan zit er ook 1
binnen in de koffer moet je de zwarte isolatie verwijderen die tussen bumper en accu tegen de wand zit
hier vind je in de gaten 4 (over de breedte van de koffer verspreid) moeren met een vaste spacer op. Probeer best deze niet te laten vallen. Gebruik een dopje 13. Bij het terug monteren van deze moeren kan je best een dun lapje stof over de moer leggen en dan het dopje erop duwen zodat het een vastere verbinding wordt en niet zo snel uit je dopje valt.

Verwijder voor je de bumper eraf haalt de stekker van de radio antenne. Deze zit onder je lichtunit RA in de kofferbak, onder (aan) die antenneversterkerblok (bij mij groen).
Via dit gat heb ik de kabel van de sensor naar binnen laten komen.

Je verwijdert de bumper, je klikt het plastic montagegedeelte er van af, je reinigt GRONDIG (met ontvetter of liefst remmenreiniger of zo) de binnenzijde van de bumpercover.
Kies de juiste hoogte waar je de antenne wilt plakken. (ter hoogte van de isomo)
Je begint de antennestrip te plakken vanuit een hoek en gaat zo over de hele breedte van de bumper. Bij mij was de strip te lang en ik ben gewoon parallel terug gegaan, ipv het af te knippen.
Aangeraden wordt om wel vanuit de hoeken te gaan, maar niet de hoeken mee te nemen.
Dit om valse, verkeerde detecties te vermijden.
Bij dit systeem is het dus best om gewoon RECHT NAAR ACHTEREN te detecteren.

alles weer monteren, kabeltje via antennedoorgang naar binnen, bumper vastzetten, antennestekker terug insteken, module van de sensor tegen binnenkant plakken, massa nemen van een of ander boutje (of massadraad van de lichtenstekker), spanning neem je van de blauwe draad aan de stekker van je lichten (dus de spanningsdraad van je achteruitrijlicht)

zoemer is luid genoeg om gewoon in de buurt van de achterlichten te plaatsen
ik heb hem aan het plafond, achter de bekleding, bij de draad om de rugleuning los te maken geplaatst



Reken op een paar uurtjes om alles op je gemak te doen, maar het loont echt wel
Ik ga eerlijk zeggen dat ik toch ook een goeie 5 u heb nodig gehad.
Maar ik heb wel last gehad van die stomme gastank en aansluiting die vast zat aan de bumper, en ik moest regelmatig mijn materiaal gaan zoeken omdat mijn collega die blijkbaar nodig heeft gehad en niet terug geplaatst

maar reken dus op een gezellig middagje sleutelen

raprap kan het denk ik 2u
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 17.06.2013 - 02:07  ·  #40
Goed verhaal kerel! ;) Ik zeg ook niet in het zicht maar zoveel mogelijk mooie dingen in de Volvo knallen! ;)
BJ84
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 39
Berichten: 107
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 17.06.2013 - 12:53  ·  #41
Hoe werkt dat systeem dan? Heb je dan een apart kastje wat de signalen doorgeeft?
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 17.06.2013 - 13:04  ·  #42
Quote door Bigdog

Lijkt mij niet dat je hiervoor popnagels moet uitboren.
Als het goed is zit er een torxschroef in de bumpersteun (wielkast achterkant, vlakbij de rand), deze schroef je een flink ein los en je zijkant is al los.


ik moest wel degelijk aan iedere kant 3 popnagels losboren
2 in de kas bij die torkx waar je het over hebt en 1 onderaan in de hoek


groetjes



ps BJ84:

eigenlijk geeft het geen signalen af. het laat gewoon een zoemer afgaan
het systeem is volledig zelfstandig en (beter) niet aan te sluiten op de canbus of zo

in de bumper zit een aluminium antennestrip die aangesloten wordt aan een heel klein moduletje (die erbij zit natuurlijk). In feite creƫert de antenne een magnetisch veld en zodra en hoemeer het veld verstoord wordt (dus een object dat dichterbij komt) hoe sneller het een zoemer laat afgaan.

op module zit een draad voor de antenne en een stekker met 4 draden: 2 voor de zoemer en 2 voor spanning af te nemen van het achteruitrijlicht

in feite een heel simpel en effectief systeem

enigste "nadeel" t.o.v. de hele dure OEM versies is dat je hiermee niet kunt laten weten aan welke kant je ergens tegenaan gaat rijden, maar daar dient het in principe ook niet voor.
Het dient enkel om NERGENS tegenaan te rijden



ik ben er in ieder geval super blij mee
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 17.06.2013 - 20:09  ·  #43
Davey,

Om misverstanden te voorkomen.....,
TS heeft een V70, deze heeft geen popnagels in de bumperophanging.
Een S60, zoals jij die hebt wel, 3 stuks aan elke kant. ;-)
lill_nemo1
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hamont
Leeftijd: 40
Berichten: 99
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: V70 Parkeersensoren perfect ingebouwd

 · 
Posted: 18.06.2013 - 00:52  ·  #44
Quote door Bigdog

Davey,

Om misverstanden te voorkomen.....,
TS heeft een V70, deze heeft geen popnagels in de bumperophanging.
Een S60, zoals jij die hebt wel, 3 stuks aan elke kant. ;-)


kijk, dat is dus het verschil tussen een noob (ik) en iemand die echt weet waar hij over spreekt

groetjes

ps, dan weet je dit misschien ook wel: past een voorbumper van een s80 op een s60?
vliegendev70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJSSELSTEIN (UTR)
Leeftijd: 57
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

En met Trekhaak?

 · 
Posted: 31.10.2014 - 17:24  ·  #45
Hallo,

Wat doet dit systeem met een vast trekhaak?

Deze beweegt niet maar reageert het electromagnetisch veld hier niet op?

Lijkt anders een super systeempje..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0