v70 t4 tunen

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: v70 t4 tunen

 · 
Posted: 04.07.2022 - 14:21  ·  #16
Quote door Bigdog

Dirk-Jan,

Jij hebt het over de 2.0 VEA motor.
TS heeft het over de 1.6 variant, een goed, maar ander blok.
Ik kan me herinneren dat je deze met de gechipte S60 niet bij kon houden.🤔

Haha, dat soort dingen wil ik graag verdringen Hans! Het kan ook die nieuwere (VEA) motor zijn geweest bedenk ik me, weet niet meer welk jaar dat was geweest.
Maar ik weet dat hij die andere/vorige T4 heeft, de 1.6. Ook in post #6 benoem ik dat en ik startte met zeggen “ die T4 van Ford”

Maar ik wou eigenlijk zeggen dat getunede karren bij mij nooit zuiniger worden, ik kan me blijkbaar niet goed beheersen, TS wellicht wel? 😎😇
Ook het onderhoud is wat duurder: je kan o.a. eerder de koppeling + dm vliegwiel vervangen en dat grapje kost je waarschijnlijk 1500-1800,- euro?
Ik moest voor de S60 direct na de tuning koppeling en vliegwiel laten vervangen en na 5 jaar rijden hoorde ik het vliegwiel een beetje rammelen bij stationair, koppeling was nog ok voor zover bekend.
Andere zaken slijten ook wat sneller, dus ga je niet echt goedkoper rijden vermoed ik.

(Duurdere benzine is ook genoemd, zaken als inspuitmoment, hoeveelheid benzine, turbodruk e.d. worden immers strakker gezet. Voor een behoud van je blok is premium benzine eigenlijk geen overbodige luxe.)

Ik heb zelf 5 jaar in een getunede BMW 3 diesel rondgetuft en daar is 3x een nieuwe koppeling + dm vliegwiel in gekomen, over duur rijden gesproken.. Die wilde haren ben ik inmiddels wel kwijt!

On topic:
Maar het levert wel wat plezier op en dat was mij persoonlijk ook wat waard.
Obbe kan zijn bekende eco-power tuning er waarschijnijk wel opzetten, is dus te overwegen.
Rica doet er 20pk en 64Nm bij, wie weet is dat toch de max van de aandrijving? https://rica.nl/producten/chiptuning/
Ciske
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dinteloord
Leeftijd: 50
Berichten: 240
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: v70 t4 tunen

 · 
Posted: 06.07.2022 - 21:48  ·  #17
Dat plezier wordt dan verpest door de rekeningen van slijtage enzo,... ik denk dat ik het maar niet ga doen... wil het deze keer zuiniger aan doen... ha ha...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0