V70 T5 uit 2000 op het oog. Wss met problemen....

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 T5 uit 2000 op het oog. Wss met problemen....

 · 
Posted: 19.05.2022 - 22:32  ·  #16
Quote door Jelle den reijer

Ik weet niet of perse op zoek bent naar een v70 want anders is een s80 ook een goede optie. Deze staan er voor redelijk weinig op omdat ze gewoon niet veel verkocht worden en mensen het er niet voor over hebben. Ook in een s80 kun je best wat spullen kwijt maar ik weer natuur niet waar je hem voor gaat gebruiken.

Groet, Jelle



Een s80 is idd een brok of blok comfort. Zolang het om lange of platte dingen gaat kun je die door die voorover knikkende bijrijders stoel prima kwijt.

Beroerde van zowel de s60 als de s80(ik meen dat ze exact gelijk zijn op die plek ) dat ze zo’n enorme rottige opening bij de kofferbak hebben. Er is maar weinig voor nodig om klem te zitten …
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1614
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: V70 T5 uit 2000 op het oog. Wss met problemen....

 · 
Posted: 20.05.2022 - 07:36  ·  #17
Quote door Jeroen

Quote door Frozll
Sowieso benzine ivm wegenbelasting


Ondanks die goedkopere wegenbelasting ben je per jaar €500 meer kwijt als je 15.000 km op benzine rijdt.
Benzine €4170
Diesel €3628
LPG €3173

Als je alleen de wegenbelasting rekent.. ?
- een diesel krijg je niet meer (zo goed) verkocht over 3 jaar, dus hogere afschrijving- waarde van een P2 V70 op tractor-brandstof is bijna 0
- diesel is duurder geworden, scheelt maar paar cent aan de pomp tegenwoordig en wat zit er nog meer in het vat van onze overheid? Zowel politiek rechts als links hebben diesel in de ban gedaan.
- euro 3-4 diesels geen toegang in grote steden?
- diesel brengt hogere kosten met zich mee qua reparatie e.d. Het is gevoelige techniek vergeleken met een robuust/indirect ingespoten 5 cilinder benzineblok. Geen gevoelige injectoren, geen hogedruk brandstof rail, niets van dat alles.

Ik heb geen cijfers maar het omslagpunt zou toch rond de 35.000 km per jaar moeten liggen lijkt me.

Ik rij/reed altid rond de 25.000 per jaar en heb diesel 10 jaar geleden de deur uitgedaan, betaal liever iets meer aan de pomp dan dat ik om de paar maand naar de garage moet voor storingen (Dit is wat overdreven, maar zo sta ik er ongeveer tegen aan te kijken). Ik heb weinig tijd en tijd is ook geld.

Het rijdt werkelijk zalig hoor, zo’n heerlijke en sterke dieselmotor.. Dat is ook wat waard, maar dat is dan een keuze die je dan bewust maakt.

Afgelopen jaar -in 2021- heb ik bijna 18.000 km gereden, blij dat ik een benzinebakje heb gekocht, al had het eigenlijk een electrieke bak moeten zijn, maar die aanschaf kon ik niet trekken.

Ben wel benieuwd welke je uiteindelijk koopt.
DJ
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: V70 T5 uit 2000 op het oog. Wss met problemen....

 · 
Posted: 20.05.2022 - 07:48  ·  #18
Quote door Frozll

200k is misschien wat optimistisch. En inderdaad: onderhoud is alles. Wat dat betreft: hoeveel is 'dealer onderhouden' waard? Wat als het onderhoud door een enthousiasteling zelf is gedaan?

Sowieso benzine ivm wegenbelasting. T5 is natuurlijk leuk, maar ik ben eigenlijk helemaal geen snelheidsduivel. Dus zolang het een Zweeds blok is ben ik snel tevreden.

Mwa, niet heel veel. Je kan ook gewoon naar de dealer gaan voor alleen de oliebeurtjes. Die van mij was ook volledig dealer onderhouden. Helaas kwamen alle dure dingen net toen ik hem had... :lol:

Quote door Jelle den reijer

Ik weet niet of perse op zoek bent naar een v70 want anders is een s80 ook een goede optie. Deze staan er voor redelijk weinig op omdat ze gewoon niet veel verkocht worden en mensen het er niet voor over hebben. Ook in een s80 kun je best wat spullen kwijt maar ik weer natuur niet waar je hem voor gaat gebruiken.

Groet, Jelle

Exact de reden waarom ik een S80 gekocht heb. Ik vervoer neit wekelijks koelkasten of diepvriezers, dus dan heb je met een S80 echt meer dan voldoende bagageruimte. Omdat de auto zo lang is kan je echt veel meenemen, eergisteren nog wat douglas planken van 2,5 meter gehaald, past perfect.
Voordeel van een S80 is, is dat ze vaak beter in de opties zitten, vaak in nettere staat zijn (V70's worden ook vaak echt als werkpaarden gebruikt) en er meer turbo exemplaren te koop zijn. Ook zijn ze wat zuiniger en lichter qua gewicht.
Als je voor een 2.5T gaat, dan rij je haast diesel, maar dan op benzine (maximale koppel al bij 1500 toeren, en trekt gewoon lekker door tot de 5000/6000 toeren). Met de huidige brandstofprijzen en dagwaarde van dieselauto's moet je wel heel veel kilometers gaan rijden dat het echt lonend gaat zijn.
Jelle den reijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Staphorst
Leeftijd: 25
Berichten: 66
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: V70 T5 uit 2000 op het oog. Wss met problemen....

 · 
Posted: 20.05.2022 - 08:36  ·  #19
Quote door MTE

Quote door Jelle den reijer

Ik weet niet of perse op zoek bent naar een v70 want anders is een s80 ook een goede optie. Deze staan er voor redelijk weinig op omdat ze gewoon niet veel verkocht worden en mensen het er niet voor over hebben. Ook in een s80 kun je best wat spullen kwijt maar ik weer natuur niet waar je hem voor gaat gebruiken.

Groet, Jelle



Een s80 is idd een brok of blok comfort. Zolang het om lange of platte dingen gaat kun je die door die voorover knikkende bijrijders stoel prima kwijt.

Beroerde van zowel de s60 als de s80(ik meen dat ze exact gelijk zijn op die plek ) dat ze zo’n enorme rottige opening bij de kofferbak hebben. Er is maar weinig voor nodig om klem te zitten …


Dat klopt inderdaad helemaal, daarom heb ik al heel snel dakdragers gekocht zodat ik iets minder ruimte afhankelijk ben.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: V70 T5 uit 2000 op het oog. Wss met problemen....

 · 
Posted: 20.05.2022 - 09:41  ·  #20
Het omslagpunt ligt bij LPG ergens rond de 5000 km p/jr wanneer de LPG installatie aanwezig is.
....elke km die je dus meer rijdt kost meer op benzine en diesel

In het onderste plaatje heb ik dat al eens uitgerekend maar is een aantal jaren geleden
De brandstofprijzen zijn nu hoger maar in ratio gelijk gebleven.
(dan wordt LPG nòg aantrekkelijker)

 
Selected quotes for multi-quoting:   0