V70 of V70

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: V70 of V70

 · 
Posted: 28.10.2018 - 16:53  ·  #31
Quote door gdekeijzer

1262 😊

Een D5 AWD Summum uit 2008


Waar bereken jij dat?
Chriske
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord Brabant
Leeftijd: 43
Berichten: 608
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: V70 of V70

 · 
Posted: 28.10.2018 - 16:56  ·  #32
Quote door ohz274

Quote door gdekeijzer

1262 😊

Een D5 AWD Summum uit 2008


Waar bereken jij dat?


Waarschijnlijk uit eigen ervaring
gdekeijzer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Homepage: noizzz.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: V70 of V70

 · 
Posted: 28.10.2018 - 16:59  ·  #33
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3188
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: V70 of V70

 · 
Posted: 28.10.2018 - 17:35  ·  #34


ah ok, maar dit is een erg globale berekening. Hierbij wordt geen rekening gehouden met km-stand en extra opties.
Op deze site bijv. krijg je een redelijk nauwkeurige indicatie van het bpm-bedrag:

https://www.automotiveimport.nl/gratis-bpm-berekening

En ze zeggen dat ze de laagste BPM voor jou berekenen.
Laten berekenen kost iets van €75 of zo. Heb ik toendertijd ook laten doen bij een vergelijkbare site. Maar je kunt het ook wel zelf.
gdekeijzer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Homepage: noizzz.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: V70 of V70

 · 
Posted: 28.10.2018 - 17:45  ·  #35
Klopt. Maar het zal niet om honderden euros gaan uiteindelijk.
Gaat me een beetje om richtprijs zodat ik binnen mijn budget ook buiten de deur kan zoeken.

Budget een beetje gesteld op 7500,-. Voor een 2008 model D5 met voldoende opties en gemiddelde (250.000Km) kilometerstand.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: V70 of V70

 · 
Posted: 29.10.2018 - 09:32  ·  #36
Ik zou me met die km's enkel aan een T5 op LPG wagen als je geen diesel wil. Ik reed 13L/100km met mijn T5 op LPG onder goede omstandigheden (lange stukken snelweg, warme motor). Op LPG is dat verbruik nog leuk, met benzine ga je huilen. Uitgaande van 20% meerverbruik op LPG kom je op 1:9 op benzine. Dan kan diesel al heel gauw uit, dus de D5 zou ik zeker overwegen.

Onderhoudskosten: een V70 vond ik echt geen goedkope kostganger. Her en der slijt de boel gewoon, vooral als je best wat vermogen hebt. Onderstel, sensoren, bobines, rembekrachtiger, automaat etc; het loopt allemaal behoorlijk op. Ter referentie: de T5 kostte me ruim 5ct/km aan onderhoud waarvan 7,5% voor banden was, de rest regulier onderhoud. De opvolger kost 2,2ct/km aan onderhoud, waarvan 1/3 voor banden. En da's nota bene 'premium' rijden.

Daarnaast tip ik je om echt even met de Geartronic te gaan rijden. Die bak past in mijn ogen beter bij een D5. Een T5 is een toerenmachine die een vlotte bak nodig heeft, de GT is dat geenszins.
gdekeijzer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Homepage: noizzz.nl
Berichten: 43
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: V70 of V70

 · 
Posted: 29.10.2018 - 21:54  ·  #37
Keuze is inmiddels op diesel gevallen. Vind dat gewoon erg prettig rijden.

Ik lees wel vaker wat over Geartronic. Is dat een speciaal type automaat of zit dat alleen in vanaf een bepaald modeljaar?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0