V70 of v70

graag advies

 
 
 
 
 
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: V70 of v70

 · 
Posted: 29.11.2021 - 10:38  ·  #31
Quote door MTE

Heb je in je budget al ruimte gemaakt voor wat onderhoud zaken of mogen die erbij komen ?

Sommige kosten hangen ook beetje samen met je keuze voor de 2.5 motor.

Interieur kleur… stoelen kun je swappen, dash ed is wat lastiger .

Heel belangrijk wat Michiel aangeeft: Als je budget bv 10.000 euro is dan moet je auto max 9.000 euro kosten. De rest heb je echt keihard nodig voor de eerste kosten.

Tja, het is lastig te geloven als ie zo mooi gepoetst voor je staat te glimmen, maar bij minstens 95% van de aangeboden Volvo’s is er sprake van achterstallig onderhoud.
Dat is dan niet een beurtje, maar draagarmen vervangen, schokbrekers op, hand- / automaatbak, steunen, distri riem, sensoren op/defect, iets aan de motor moet vervangen worden, etc etc.

Mijn vorige S60 heeft het eigenlijk erg goed gedaan in de 6 jaar dat ik hem had, maar gelukkig had ik die 1000 euro over want de eerste vervanging (2 maanden na aankoop) was de koppeling met dm vliegwiel: kosten; 1500 euro, dus net iets buiten budget.

Een V70 van rond de 10.000 euro schrijf je niet zo heel veel af (zoals ik op de mijne nu moet doen) maar de reparatiekosten kunnen wel tegen vallen, houd er gewoon rekening mee, dan kan je verder gewoon genieten van je kar.

Ik wil dus niet negatief doen, maar gewoon reel: kies een leuke V70 uit en verwacht e.e.a aan kosten na de aankoop. Loop ook alles grondig na, er zijn zat aankoop checklists op internet, evt. heb ik die nog wel ergens, pm me gerust.
P.S.
Die zwarte is erg mooi idd :-)
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70 of v70

 · 
Posted: 29.11.2021 - 15:52  ·  #32
Deze staat bij een dealer, prijs zonder garantie is denk ik wel naar 10k te praten, staat al sinds september te koop.
https://www.viabovag.nl/auto/v…ep-u2ot96a
Laatste onderhoud was 10.000 km geleden bij een universele garage, laatste APK is in juli geweest met kleine gebreken (lampjes stuk). Het is een handbak, maar wel met 2.5T motor en aardig wat opties (Momentum uitvoering).
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 723
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: V70 of v70

 · 
Posted: 29.11.2021 - 16:55  ·  #33
Quote door brinkie

Deze staat bij een dealer, prijs zonder garantie is denk ik wel naar 10k te praten, staat al sinds september te koop.
https://www.viabovag.nl/auto/v…ep-u2ot96a
Laatste onderhoud was 10.000 km geleden bij een universele garage, laatste APK is in juli geweest met kleine gebreken (lampjes stuk). Het is een handbak, maar wel met 2.5T motor en aardig wat opties (Momentum uitvoering).


Ën het is een originele Nederlander, dus je zou zeggen minder kans op gesjoemel met de tellerstand.
Ware het niet dat de tellerstand van deze auto volgens de RDW-site "onlogisch" is.
Maar een overzicht daarvan is op te vragen. (96-GJK-3)
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1528
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: V70 of v70

 · 
Posted: 29.11.2021 - 18:11  ·  #34
Mbt het onderhoud verhaal…

https://www.autoscout24.nl/aan…term=image

https://www.marktplaats.nl/v/a…ousPage=lr


Hier twee wagens waar ik een proefrit mee heb gemaakt. De eerste is uitgebreid ook op de brug bekeken .

Obv de prijs zou je denken dat de wagens keurig in orde zijn. Beide kosten je echter zonnig 2k.

1e
Koplampen compleet dood qua lenzen en flink bekrast.
Standkachel werkt niet
Stoelverwarming half half
Ashoes kapot
Carterventialtie aan de beurt
Banden op 2 -3mm
Stadsvelgen :-), echt flink
Airco pomp erg matig
Achterlichten, 1 gat (APK??)en 1 dof
Olie lekkage motorblok aan distributiezijde ….


Nr2
Idem SK
Vibratie in ophanging
Trekt stevig naar rechts
Brommend geluid bij remmen
Rammelt best in interieur
Carterventilatie
Koplamplenzen wat mistig.


Kortom, men vraagt er best wat voor en je kunt er zo mee door naar de werkplaats.

Onderhandelingsruimte ?
0,0. Men erkent de genoemde zaken maar het is wettig ok dus jammer toch …


Dat is dus wat er momenteel verbijkomt en omdat de spoeling schaars is hebben we het er maar mee te doen …

Staat nu ook net een groene T5 v70 waarvan ik mij afvraag of het wel een T5 is en waarom dat ding met 150k al een bak revisie zou hebben gehad…
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: V70 of v70

 · 
Posted: 29.11.2021 - 20:30  ·  #35
Ik heb ook even gezocht met een budget van 10K, dan is de spoeling wel vrij dun, ik bedoel er zijn genoeg hits, maar bij meerdere auto;s zal nog wel wat werk aan zitten..

Maar wil je een keer gek doen? : https://seldenrijk.nl/aanbod-occasions/volvo/v70/4455985

Die fijne motor, mooi geluid en met die rode stoelen en hele aparte velgen.. je moet ervan houden, maar die is vast van een liefhebber geweest en die willen vaak wel betalen voor goed onderhoud! :-)
DJ

P.S. Ik vind de foto’s een beetje raar, alsof ze slecht bewerkt zijn.. ik wil best naar Harderwijk een paar goede plaatje maken hoor!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2202
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: V70 of v70

 · 
Posted: 29.11.2021 - 20:42  ·  #36
Quote door dbs1

Ware het niet dat de tellerstand van deze auto volgens de RDW-site "onlogisch" is.
Maar een overzicht daarvan is op te vragen. (96-GJK-3)

De auto staat bij een Volvodealer, die hebben vast wel een RDW tellerrapport waaruit blijkt waar de tellerstand fout is gegaan. Het zou zomaar een invoerfout van de APK garage kunnen zijn. Reden temeer om de prijs nog verder omlaag te praten trouwens. :)
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 723
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: V70 of v70

 · 
Posted: 29.11.2021 - 21:58  ·  #37
Quote door brinkie

Deze staat bij een dealer, prijs zonder garantie is denk ik wel naar 10k te praten, staat al sinds september te koop.
https://www.viabovag.nl/auto/v…ep-u2ot96a
Laatste onderhoud was 10.000 km geleden bij een universele garage, laatste APK is in juli geweest met kleine gebreken (lampjes stuk). Het is een handbak, maar wel met 2.5T motor en aardig wat opties (Momentum uitvoering).


Quote door brinkie

Quote door dbs1

Ware het niet dat de tellerstand van deze auto volgens de RDW-site "onlogisch" is.
Maar een overzicht daarvan is op te vragen. (96-GJK-3)

De auto staat bij een Volvodealer, die hebben vast wel een RDW tellerrapport waaruit blijkt waar de tellerstand fout is gegaan. Het zou zomaar een invoerfout van de APK garage kunnen zijn. Reden temeer om de prijs nog verder omlaag te praten trouwens. :)


Als ik met deze V70 in gedachten nog eens naar het wensenlijstje van TS kijk, denk dat deze auto misschien wel vrij dicht in de buurt komt van wat hij wil?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0