V70n MY uhhh

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: V70n MY uhhh

 · 
Posted: 24.06.2012 - 16:10  ·  #16
Ik zie voldoende Volvo's na 2000 met LPG in de rondte rijden, S60, V70, S80, XC70.

In het slechtste geval moet je een keer 800 EUR uittrekken voor het kleppen stellen, dan ben je daarna weer verlost van de klep-stel problemen voor langere tijd.

Bij andere merken moet je op LPG soms elke 30000 of minder de kleppen stellen. Dat kost dan wat minder tijd, en dus ook wat minder EURO's, maar over 120.000 km praat je dan ook over een bedrag wat rond de 800 EUR ligt als je het bij de dealer laat uitvoeren.

Zeker als de auto in kwestie een automaat heeft, zou ik niet aarzelen om er LPG in te leggen, weinig toeren, motor wordt nooit echt extreem warm als het goed is, en dan zou de slijtage aan de kleppen dus in theorie moeten meevallen. Gekoppeld aan het feit dat ik regelmatig dit type volvo met LPG tegenkom zou mijn vermoeden dat het dus wel meevalt wel eens kunnen kloppen.

En....ruim 1 op 9 op LPG (S60 170PK, aut) is denk ik een waarde waar je met een wagen op benzine qua km-prijs niet mee kunt concurreren. Gisteren nog getankt voor 58,9 cent per liter.
bonsai
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: V70n MY uhhh

 · 
Posted: 24.06.2012 - 16:38  ·  #17
Quote
bij een oude volvo van voor 1998 durf ik het wel aan ja.., bij een nieuwe zou ik het niet doen..


:lol: goed om te horen dat we het hier bij een auto van 9 jaar oud nog over een nieuwe hebben.

Maar ik begrijp wat je bedoelt, hiervoor hebben we een 850 op gas gehad, en die hebben we moeiteloos naar de 450.000 km gereden, en is nog steeds bij de nieuwe eigenaar in de running. Onderhoudsbeurten kreeg de auto natuurlijk wel, maar als er 25 a 30.000 km tussen zat maakte ik me daar niet druk over. De V70 zal op dat punt zeker meer aandacht krijgen, en zal ook met meer beleid van A naar B gereden worden (wordt zelf ook een dagje ouder, dus dat is dan ook een voordeel)

Er komt ook direct een elektronisch geregeld flash lube systeem op, dus dat moet er ook aan bijdragen dat de kleppen minder te lijden hebben.
De tijd zal het verder leren, ik heb er het volste vertrouwen in dat we ook met de nieuwe aanwinst de 450.000 km op de klok gaan zetten, al dan niet met een beetje extra vertroeteling op z'n tijd.
bonsai
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Berichten: 47
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: V70n MY uhhh

 · 
Posted: 25.06.2012 - 20:05  ·  #18
Vandaag de koop gesloten, nu maar wachten wachten en nog eens wachten tot de nieuwe aanwinst hier voor de deur staat.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39719
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: V70n MY uhhh

 · 
Posted: 27.06.2012 - 21:29  ·  #19
Quote door bonsai

Vandaag de koop gesloten, nu maar wachten wachten en nog eens wachten tot de nieuwe aanwinst hier voor de deur staat.


Mooi dat je het voor elkaar hebt.
Veel plezier gewenst met je aankoop. ;-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0