@Tom, doe dan meerdere kratjes, ik doe dan namelijk mee.
De fabrikant stelt het onderstel ook op onderstuur af. Niet voor niets. Bij onderstuur gas los = is weer kunnen sturen, overstuur met gas los resulteert vaak met een aanvaring met een object aan binnen zijde van de bocht. Wil je dit in levende lijve kunnen zien, raad ik aan om onderaan de van Brienenoord brug bij R'dam te gaan staan richting Capelle aan de IJssel. Hier gaan er een aantal per week, waaronder mijn zwager die daar ooit met zn BMW 3 serie afschreef door via de binnenbocht in de sloot te parkeren.....
De fabrikant stelt het onderstel ook op onderstuur af. Niet voor niets. Bij onderstuur gas los = is weer kunnen sturen, overstuur met gas los resulteert vaak met een aanvaring met een object aan binnen zijde van de bocht. Wil je dit in levende lijve kunnen zien, raad ik aan om onderaan de van Brienenoord brug bij R'dam te gaan staan richting Capelle aan de IJssel. Hier gaan er een aantal per week, waaronder mijn zwager die daar ooit met zn BMW 3 serie afschreef door via de binnenbocht in de sloot te parkeren.....
``)
) Het verschil in profiel diepte bij de volvo's met awd mag niet meer zijn dan 2 mm. Dit i.v.m. de tussen koppeling. als je dan kijkt naar een V70R met banden maat 235/45 R17 heeft deze een diameter van 64.33 cm nieuw en 2 mm minder natuur lijk 64.13 cm dit heeft dan een afrol lengte van 2.0209 m en 2.0147 m . Dit houd dus in dat het verschil maar 0.3 % mag zijn! Omdat er vaak een visco koppeling wordt gebruikt, zal het grootste gedeelte van de aandrijf krachten ,onder normale omstandigheden, naar de voorwielen gaan. Tijdens het rijden zal er altijd een klein percentage aan wielslip zijn (verlies). In deze redenatie verwacht ik dat het een het ander opheft. Dus bij vierwielaandrijving beste banden voor! In alle andere gevallen de beste banden achter.