Vacuum V70 Classic niet in orde

 
 
 
 
 
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 21.07.2020 - 11:32  ·  #31
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 21.07.2020 - 13:23  ·  #32
Dank je. Ga ik doen
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 29.07.2020 - 20:35  ·  #33
Inmiddels de auto uitgelezen met Vida. Wat er met een normale OBDII lezer niet uit kwam, kwam hier wel naar boven. Cilinder 3 doet het niet goed.
Ik heb de bougie eruit gehad, daar zie ik niet direct iets bijzonders aan. Om na te gaan of het aan de bobine ligt heb ik 3 en 4 omgewisseld. Morgen even mee rijden en dan weer uitlezen. Kijken of het probleem mee verschuift. Voor zover ik kan nagaan zijn het nog steeds de bobines die er af fabriek in zitten. Het zou me dan ook niet verbazen als die toch de oorzaak zijn. Ik laat weten wat de uitkomst is.

Nog even een tip voor mensen die problemen hebben met het installeren van Vida: sommige wat oudere processors ondersteunen wel degelijk virtualisatie, maar worden niet meer door de laatste versies VMplayer ondersteund. Je krijgt dan tijdens de installatie een foutmelding dat de processor geen virtualisatie ondersteund.
Een simpele oplossing hiervoor is de volgende:
- Installer Virtualbox
- maak een nieuwe machine aan en importeer daarin het Vida image.
- verder zijn er geen patches oid nodig.

Hierna liep het bij mij zonder problemen op een laptop met windows 10, een desktop met Windows 10 en een desktop met Ubuntu 20.04
Ik hoop dit ik iemand hiermee heb kunnen helpen
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 29.07.2020 - 21:06  ·  #34
Dus toch!
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 29.07.2020 - 23:02  ·  #35
Het lijkt er inderdaad wel op Blade. Ik durfde niet op de gok nieuwe bobines en bougies erin te zetten. Voornamelijk omdat ik op het verkeerde been gezet werd doordat de standaard OBD lezer alleen maar afwijkende waarden voor het vacuum aangaf en niet over slecht functionerende cilinders.
Zo te zien was jouw eerste diagnose toch goed. Nu even kijken wat er gebeurt met die verwisselde bobines, dan weet ik het zeker.
Ik houd jullie op de hoogte
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 06.09.2020 - 16:16  ·  #36
Daar ben ik weer. De laatste tijd niet veel met de auto gereden omdat ik nadat ik na het verwisselen van de bobines met uitlezen geen fout meer op een van de cilinders kreeg, maar de auto loopt nog steeds niet goed. Ik wist niet zo goed meer wat ik ermee moest. Na hem gisteren nogmaals uitgelezen te hebben heb ik nu een regelmatig terugkerende storing op cilinder 2. Dit vind ik vreemd want naar mijn idee heb ik cilinder 3 en 4 omgewisseld.
Kan iemand mij met zekerheid vertellen wat de cilinder volgorde is? Ik ging steeds uit van cilinder nummer 1 aan de passagierszijde, oplopend tot 5 aan de bestuurderszijde. Klopt dit?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 06.09.2020 - 16:41  ·  #37
Quote door Bakra

Daar ben ik weer. De laatste tijd niet veel met de auto gereden omdat ik nadat ik na het verwisselen van de bobines met uitlezen geen fout meer op een van de cilinders kreeg, maar de auto loopt nog steeds niet goed. Ik wist niet zo goed meer wat ik ermee moest. Na hem gisteren nogmaals uitgelezen te hebben heb ik nu een regelmatig terugkerende storing op cilinder 2. Dit vind ik vreemd want naar mijn idee heb ik cilinder 3 en 4 omgewisseld.
Kan iemand mij met zekerheid vertellen wat de cilinder volgorde is? Ik ging steeds uit van cilinder nummer 1 aan de passagierszijde, oplopend tot 5 aan de bestuurderszijde. Klopt dit?


Dat klopt.
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 06.09.2020 - 17:14  ·  #38
Dankjewel voor de bevestiging.
Ga ik weer verder puzzelen
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 06.09.2020 - 17:14  ·  #39
Zou je niet eens beginnen met 5 nieuwe bobines?😁

Met een auto rijden waarvan 1 of meerdere cilinders niet goed mee doen knapt de auto niet van op.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 06.09.2020 - 18:41  ·  #40
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 13.09.2020 - 13:34  ·  #41
@Bolbo Dat is goed om te weten, dank je.

@Blade als ik zeker zou weten dat dat het probleem op zou lossen zou ik dat zeker doen, maar ik heb nu het gevoel dat ik er maar geld tegenaan aan het gooien ben zonder dat het iets oplost. Het voelt nu een beetje als een bodemloze put.
Als ik het probleem gevonden heb ga ik ze zeker allemaal vervangen, maar ik wil er eerst zeker van zijn dat ik de oorzaak van dit probleem gevonden heb. Het blijft nu een onduidelijk verhaal.

Gisteren de bobine op cilinder 2 vervangen door de nieuwe omdat bij de laatste keer uitlezen deze cilinder een fout aangaf. Ook dat maakt geen verschil.
Wat ik maar niet begrijp is dat de auto rijdt als een zonnetje totdat de motor warm is. Op het moment dat de temperatuur meter de normale bedrijfstemperatuur bereikt begint de ellende. Je kunt er de klok op gelijk zetten.

Iemand nog een suggestie waar van hieruit verder te gaan?
Ik weet niet zo goed meer wat ik ermee moet.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 13.09.2020 - 14:06  ·  #42
Dan adviseer ik eerst eens compressie te meten als elke x die cilinder terug komt!
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 13.09.2020 - 17:47  ·  #43
Dank je voor je reactie. Ik ga eens op zoek hier naar iemand die dat kan doen
Bakra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
Berichten: 39
Geregistreerd: 09 / 2019
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 07.10.2020 - 09:54  ·  #44
Hier dan even een update:

De auto is naar een garage geweest. Daar is het e.e.a. gecheckt. Ik ben er zelf niet bij geweest, dus ik moet geloven wat de monteur zegt, maar dit is er volgens hem getest:
Compressie = OK
Vacuum = OK
Distributieriem: staat op tijd
Bougies en bobines = OK
Brandstoftoevoer = OK

Volgens hem was de cam position sensor niet in orde (hoewel ik die fout met uitlezen nooit heb gezien). Die heeft hij vervangen.
Het probleem is nog steeds hetzelfde, of zelfs nog erger. Nu gaat hij soms ook naar de 1500 rpm stationair waardoor de auto uit zichzelf wil gaan rijden. Hij denkt nu dat het misschien de ECU is of ergens een fout in de bedrading. Hij rekent 180 euro voor de sensor en het onderzoek, maar ondertussen ben ik nog geen stap verder. Hij zou nog gaan bellen met het diagnostic center (?) om te vragen wat het zou kunnen zijn. Eigenlijk wil ik hem niet meer bij hem terug brengen want hij wekt sterk de indruk dat hij het ook niet weet.

Mocht iemand nog suggesties hebben dan hoor ik dat graag

Overigens, ik weet niet bij wie ik daarvoor moet zijn maar ik wil wel toegevoegd worden aan de lijst met Vida bezitters. Altijd mooi als je een ander kunt helpen. Mijn locatie is San Pedro del Pinatar (MURCIA), Spanje
KnoertV70XC
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: HONDON DE LAS NIEVES
Leeftijd: 60
Berichten: 6
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Vacuum V70 Classic niet in orde

 · 
Posted: 07.10.2020 - 10:45  ·  #45
Ik heb je een PB gestuurd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0