Valve care, electronische variant

vloeistof in slangetjes niet tot inlaatspruitstuk?

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Valve care, electronische variant

 · 
Posted: 25.08.2013 - 13:51  ·  #16
Quote door EnnoE34

Een en ander is ook te merken aan de verschillende LPG samenstellingen welke beschikbaar staan. Meer energie in de brandstof zorgt voor meer hitte bij gelijke afstelling ;) = fan aan na een ritje door de stad. Minder energie in de brandstof = fan uit na een ritje door de stad.


Zo te lezen zit er dus kwaliteitsverschil tussen de aanbieder alhier.
Kun je dan ook aangeven welke er tot de betere behoren ?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Valve care, electronische variant

 · 
Posted: 25.08.2013 - 19:17  ·  #17
;) ieder zijn voordeel zullen we maar zeggen.

Waar een LPi auto goed op Haan autogas rijdt, rijdt een dampgas auto "beroerd" op autogas. Dit geldt voor zomer samenstelling.

Shell rijdt de auto erg zuinig op ( BK gas).

BP & Esso rijdt de auto neutraal op. Dit alles heeft te maken met de mix butaan / propaan.

Om die reden is een OBD2 aangesloten systeem ook ideaal, omdat het in ieder geval motorstoringslampjes voorkomt.

De vraag waarom dampgas systemen gevoeliger zijn, heb ik nog geen antwoord op. Ronald, goede vriend van met een E36 coupe met Prins VSI heeft dezelfde ervaringen als ik op dit moment.

We reden beiden tot midden april in een Vialle LPi wagen, nu beiden met dampgas injectie.
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Valve care, electronische variant

 · 
Posted: 25.08.2013 - 23:55  ·  #18
Quote door marc apeldoorn

En water methanol is heel wat anders. Is niet voor smering van de kleppen maar dient als koeling om vermogensverlies door warmte tegen te gaan


die flashlube-olie smeert hooguit de inlaat klepstelen/schotels een beetje. n.m.m. onnodig, er is al een smeersysteem nl. die van de moter zelf.
(juist die kleppen die het heetst worden, nl de uitlaatkleppen, worden niet gesmeerd! immers is dan die flashlube olie al mee verbrand...
N.m.m. is de hoofdwerking van flashlube/valvecare het onttrekken van hitte energie d.m.v. verdamping. Die olie verbrandt uiteraard gewoon mee en is dus ook deels een brandstof (verrijkend effect wat weer weggeregeld wordt door de lambda regeling).

water-injectie heeft dezelfde hoofdwerking ( en houdt je verbrandingskamers en turbo brandschoon! je eigen stoomcleaner IN je moter! :D )
methanol heeft ook dezelfde hoofdwerking maar is ook nog eens een heel erg klopvaste brandstof! RON104 als ik me niet vergis.
Het klopt, water en methanol smeren niet. Maar dat is n.m.m. ook niet nodig. Het verdampen is wat belangrijk is bij het rijden op LPG.

Je zou een Aquamist kitje op je T5-LPG-moter kunnen bouwen (google maar eens!),
Dan tak je het signaal van de boostsensor in je inlaatpijp af en daarmee stuur je dan je Aquamist mee aan. Zodra je in boost gaat, dus overdruk in het inlaatkanaal, schakelt de Aquamist aan. Als de boost wegvalt (=gaslos) schakelt het systeem af. Lijkt mij ideaal. 8-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0