Veel vervangen maar blijft nog steeds slecht starten D5

 
 
 
 
 
Ruanna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arendonk
Leeftijd: 54
Homepage: honda80cc.nl
Berichten: 200
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Veel vervangen maar blijft nog steeds slecht starten D5

 · 
Posted: 08.06.2012 - 10:14  ·  #31
Denk dat je het heel snel merkt,bij de 1e start al.
Durf bijna te beweren dat het echt 100% een injector is,kan nagenoeg niet anders met je klachten.
Daarom heb ik altijd busje bij,remmereiniger / startpiloot.
Niet dat ik bang ben dat hij niet start,maar mijn ervaring is dat dit altijd gebeurd als je eind van huis bent,telefoon vergeten of leeg...je kent het vast wel :lol: .

Nu had ik topic geopend waarin ik stelde dat ze mij advies gaven om beetje olie bij de diesel te kappen.
Dat voorkomt dus dit soort problemen,misschien niet altijd,maar scheeld aanmerkelijk.
Mij scheelde het 2 setjes injectors per jaar ....ander merk welliswaar.
Het moet de moeite lonen om dit te gaan doen.

Hoop dat je probleem geheel is opgelost,ga er wel van uit...en ben er zeker van de je met glimlach de lange rit naar 35 GRD gaat maken!!
Bertram
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 16
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Veel vervangen maar blijft nog steeds slecht starten D5

 · 
Posted: 15.06.2012 - 17:09  ·  #32
Ik heb de injector laten vervangen. Das ok.
Maar ik heb nog zitten Oeps met de dieselopvoerpomp. :devil:
De originele weer terug ingezet, had nooit geen vervanger ingemoeten. >_<
Helaas heeft de monteur de dieselleiding per ongeluk verkeerd in de tank gelegd.(via achterkant ipv voorkant), funest voor de vlotter. Dus verkeerde aangave van de tank, en BC km. :bandit: Ik had enkele dagen geleden toch al geschreven dat ik er geen goed gevoel bij had. Destijds stonden ze samen te smoezen nog voordat de pomp werd vervangen.
Toevallig ben ik daarna weer een keer stilgevallen. Nu heb ik er op gestaan dat de meesterknecht het zelf zou doen. Hij constateerde zelf dat zijn collega een foutje had gemaakt, en verexcuseerde zich. In totaal zelf nog 4 uur bezig geweest, om de leiding te verleggen via de voorkant van de tank en om sensors en vlotter en tankhelften te controleren voor een correcte weergave van de hoeveelheid diesel in de tank. Uitgelezen via de computer, das geruststellend dat het weer inorde is. Ik heb er nu ook constant bovenop gestaan.
Nadat ik weer heb getankt ziet er alles weer normaal uit.
Gelukkig ben ik ook niet meer stilgevallen... :love:
Ook heb ik voor die laatste reparatie niks betaald. 8-)
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht (Zuid - Holland)
Leeftijd: 38
Homepage: marinetraffic.com/…
Berichten: 3171
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Re: Veel vervangen maar blijft nog steeds slecht starten D5

 · 
Posted: 15.06.2012 - 17:18  ·  #33
ow dat is wel waardeloos!!! denk je nog een halve tank te hebben is die in 1 keer leeg, best beroerd zulke dingen.
Ruanna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Arendonk
Leeftijd: 54
Homepage: honda80cc.nl
Berichten: 200
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Veel vervangen maar blijft nog steeds slecht starten D5

 · 
Posted: 15.06.2012 - 17:46  ·  #34
Belangrijker..je kunt nu rijden zonder zorgen!! Das al heel wat waard denk ik.
Bertram
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 16
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Veel vervangen maar blijft nog steeds slecht starten D5

 · 
Posted: 15.06.2012 - 17:54  ·  #35
Volgens de BC kon ik nog 490km, en de wijzer stond ook op halfvol.
Hij heeft tank leeggehaald, zat nog maar 20 liter in(effectief), terwijl de computer 33 registreerde.
Dat niveau is kritiek voor de vlotter. Omdat de leiding dus verkeerd lag, lag ook de sensor/vlotter verkeerd, voor het moment van overhevelen van de ene tankhelft naar de andere is dat blijkbaar cruciaal.
Ik ben geen monteur maar dat is wat ik ervan heb begrepen na zijn uitleg.
Enigzins blij met de afloop, maar ik heb toch een wrange smaak in de mond.

Als leek( en dat ben ik) vind ik het kwalijk dat ze zo'n foutje bagatelliseren, ik ben daardoor 3 keer stilgevallen. Een keer weggesleept, en twee keer ben ik net nog kunnen terugrijden.
Stel je voor dat je drie keer de takeldienst moet betalen, das ook niet goedkoop.
Nu is alles weer vergeven en vergeten want ik kan weer verder bollen.. :D
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Veel vervangen maar blijft nog steeds slecht starten D5

 · 
Posted: 15.06.2012 - 20:33  ·  #36
Quote door Bertram

Volgens de BC kon ik nog 490km, en de wijzer stond ook op halfvol.
Hij heeft tank leeggehaald, zat nog maar 20 liter in(effectief), terwijl de computer 33 registreerde.
Dat niveau is kritiek voor de vlotter. Omdat de leiding dus verkeerd lag, lag ook de sensor/vlotter verkeerd, voor het moment van overhevelen van de ene tankhelft naar de andere is dat blijkbaar cruciaal.
Ik ben geen monteur maar dat is wat ik ervan heb begrepen na zijn uitleg.
Enigzins blij met de afloop, maar ik heb toch een wrange smaak in de mond.

Als leek( en dat ben ik) vind ik het kwalijk dat ze zo'n foutje bagatelliseren, ik ben daardoor 3 keer stilgevallen. Een keer weggesleept, en twee keer ben ik net nog kunnen terugrijden.
Stel je voor dat je drie keer de takeldienst moet betalen, das ook niet goedkoop.
Nu is alles weer vergeven en vergeten want ik kan weer verder bollen.. :D


Gelukkig is het nu opgelost.
Wrange smaak zul je blijven houden bij deze garage, misschien toch maar een andere zoeken, welke wel weet wat ze aan het doen zijn.
Hopelijk kun je nu een flinke tijd vooruit.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0