Velgen wisselen bij onze Volvo's

Wielhangers

 
 
 
 
 
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:00  ·  #16
Een beetje geld voor een beetje......
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:02  ·  #17
Euhm... Sleutelvertier??? :lol: :lol:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:03  ·  #18
Ik zeg niets meer. :bandit:
lekkerkaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:04  ·  #19
half uurtje krikken en je kan er weer een tegenaan :D

maarreee ot: gewoon met een krik op de oprit en wielbouten in je jaszak. Easy peasy :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:06  ·  #20
Ja is best wel te doen! Ik zou er geen extra poespas voor in huis halen. Kost allemaal geld en daar kan je veul andere leuke dingen mee doen! :D
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2403
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:12  ·  #21
Quote door Baksteen


Quote door willemf58


En als je op de grond moet klooien even deze tip van ervaren (ex wegenwacht) Willem op je billen zitten met je benen onder de auto en dan het wiel met je knieën op de juiste hoogte tillen een kind kan de was doen en natuurlijk altijd de wielbouten in de hoge dop met de hand eerste gangen erin draaien, dan pas de luchttol erop :happy: :happy:


Ik doe nog wel eens wat aan 1e lijns hulpverlening en ben nog wel eens ergens heengestuurd waar iemand toch behoorlijk letsel had opgelopen doordat de auto van de krik afschoot. Ik heb daar echt lelijke dingen bij gezien.
Ik zou het op deze manier niet echt aanraden. Pas iig bijzonder goed op dat de auto goed strak op de handrem staat en de krik + auto op een stevige ondergrond staat.

Persoonlijk...als ik de auto opkrik zorg ik altijd dat ik wat 30x30 tegels onder een ander vast punt opstapel zodat de auto altijd gezekerd is.


Helemaal mee eens Baksteen. Veiligheid gaat voor alles! Het wiel dat ik eraf haal leg ik direct onder de wagen achter / voor de plaats waar het andere wiel erop moet.
Ik ken iemand waarvan de echtgenoot is omgekomen omdat die onder zijn wagen aan het werken was terwijl die op de krik stond. :o
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:15  ·  #22
op de knieen gaat ook heel goed,een goede positie wat meestal garant staat voor een goed resultaat. ;-) :whistle:
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:16  ·  #23
Inderdaad, veiligheid voor alles. Daarom stel ik de werkwijze van Knip zo op prijs. Dan heb je er geen omkijken naar. Het is effe afreizen naar Limburg, maar ze doet er altijd vlaai bij. En dat is toch ook wat waard!
lekkerkaas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 87
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:20  ·  #24
owja, OT.... is me laatst dus ook gebeurd met de heengegane v40 dat de krik wegschoof.... remschijf was gelukkig 10 van de straatstenen gestop met vallen maar ik heb wat verwensingen gedaan.

extra tip: leg je reservewiel naast je krik om de auto evt op te vangen en ga niet met je lichaam onder de nogal grote massa genaamd je auto liggen.... waar Provolvo ons voor probeert te waarschuwen!

En uiteraard: ga niet aan een klus aan je auto beginnen voordat je in je hoofd de klsu al meerdere malen hebt herhaald ;)
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:29  ·  #25
Mijn buurvrouw van toen 80 heeft me een keer onder mijn auto vandaan moeten halen. Ik had toen nog geen kriksteunen. Tijdens de werkzaamheden onder de auto stootte ik zelf de garagekrik opzij met als gevolg dat de auto eraf schoof.
Ik lag toen plat op de rug, kon bijna niet ademen en na een minuut of wat kwam de buurvrouw vragen of ik een kopje thee kwam drinken :love:

Zo'n 245Turbo is ZWAAR.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:42  ·  #26
Phoe! Dat wil je inderdaad niet op je hebben man! :'( Had heel anders kunnen aflopen! Gelukkig heb je er geen blijvend letsel aan overgehouden. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:42  ·  #27
Oei, daar had je geluk !
Geeft wel aan hoe snel dit mis kan gaan.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:48  ·  #28
De lering hieruit is dus: Koop 2 sets kriksteunen, altijd handig als er aan je auto gewerkt wordt, zeker bij ontluchten doe je het best met 4 wielen van de vloer. Verder is het aan te bevelen de vrouw van Knip, als ze aan het werk is, op haar knieën niet te storen. Je moet uiteindelijk wel bij de les blijven voor het beste resultaat.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 23.01.2014 - 23:57  ·  #29
Folke, je bent een wijs man! :D :D
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Velgen wisselen bij onze Volvo's

 · 
Posted: 24.01.2014 - 00:03  ·  #30
Tristan, dank je. Natuurlijk wist ik dat al, maar het kan maar weer eens genoteerd worden. Blah, blah, blah, blah. En toch ga je de volgende keer mijn soep eten!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0