Verlagingsveren op standaard schokbreker s60

 
 
 
 
 
Dawn
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Berichten: 61
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Verlagingsveren op standaard schokbreker s60

 · 
Posted: 05.06.2021 - 12:53  ·  #16
Quote door Hedzerd21

Quote door Kevin

Quote door S6024@2001

Kevin neem aan dat jij ze rondom hebt zitten toch niet enkelt achter


Rondom inderdaad.
Als je alleen achter gaat doen lijkt het net alsof je met een paar zakken zand in de kofferbak rond rijd.


Achter staat bij mij nut 2,5 cm hoger dan de voorkant dus vandaar dat ik het liefst alleen de achterkant wil verlagen, als ik rondom 2,5 cm schiet ik er nog niks mee op


Weet je zeker dat je geen Nivomat schokbrekers hebt op de achteras? Deze shocks staan namelijk standaard hoger dan de 'normale' varianten.
Wanneer dit het geval zou zijn, werken verlagingsveren op de achteras niet heel erg lekker omdat een groot deel namelijk door de Nivomats opgevangen wordt en niet door de veren.
Hier zou ik even extra goed naar kijken voor je een setje Eibach schroeft ;)
Hedzerd21
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dokkum
Leeftijd: 23
Berichten: 145
Geregistreerd: 06 / 2020
Subject:

Re: Verlagingsveren op standaard schokbreker s60

 · 
Posted: 30.06.2021 - 21:56  ·  #17
Quote door Dawn

Quote door Hedzerd21

Quote door Kevin

Quote door S6024@2001

Kevin neem aan dat jij ze rondom hebt zitten toch niet enkelt achter


Rondom inderdaad.
Als je alleen achter gaat doen lijkt het net alsof je met een paar zakken zand in de kofferbak rond rijd.


Achter staat bij mij nut 2,5 cm hoger dan de voorkant dus vandaar dat ik het liefst alleen de achterkant wil verlagen, als ik rondom 2,5 cm schiet ik er nog niks mee op


Weet je zeker dat je geen Nivomat schokbrekers hebt op de achteras? Deze shocks staan namelijk standaard hoger dan de 'normale' varianten.
Wanneer dit het geval zou zijn, werken verlagingsveren op de achteras niet heel erg lekker omdat een groot deel namelijk door de Nivomats opgevangen wordt en niet door de veren.
Hier zou ik even extra goed naar kijken voor je een setje Eibach schroeft ;)


Zijn geen nivomats want als er +-50 kg achterin ligt, dan hangt hij op de hoogte die ik zou willen
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verlagingsveren op standaard schokbreker s60

 · 
Posted: 30.06.2021 - 22:08  ·  #18
Inderdaad checken of je geen nivomats hebt. Nivomats met Eibach veren achter geven een enorm deinende achterkant. Been there, done that. In dat geval moeten zeker de dempers ook door normale dempers vervangen worden.

Afgezien van het deinen zullen de nivomats de achterkant ook omhoog houden waardoor je achter niks wint.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0