Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 
 
 
 
 
aeos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosten v.h. Land
Leeftijd: 59
Berichten: 242
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 21.01.2016 - 12:05  ·  #16
Vraag @ Confus:


Hoe kun je via de Homewizard dan de Volvo aansturen? Doe je dit via via het originele Volvo Alarm?

benieuwd.. :-)
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 21.01.2016 - 13:59  ·  #17
Quote door Confus

Quote door PvL

Dat wat Kaaskop schrijft, is mij twee weken weken gelden ook overkomen met een "klik-aan-klik-uit" AB.
AB deed het niet meer, nieuwe knoop batterij erin, nog steeds niks. Weer een nieuwe erin, boem, hij deed het weer. Gewoon een nieuwe maar katslege batterij dus.


Gelukkig kan je die ook anders aansturen, zoals bijvoorbeeld een Homewizard en dan kan je de KAKU met je telefoon bedienen. Dat batterijtje kan je gewoon opladen... :P


Zie op de door jou aangegeven site wel een leuke toepassing voor mijn CV installatie.
Thanks!
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 21.01.2016 - 14:47  ·  #18
Quote door aeos

Vraag :

Hoe kun je via de Homewizard dan de Volvo aansturen? Doe je dit via via het originele Volvo Alarm?

benieuwd.. :-)



Om eerlijk te zijn weet ik niet wat een Homewizard is?
Kaaskop
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 239
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 21.01.2016 - 14:56  ·  #19
Quote door Jack van Iersel

Even hardop denkend, geen idee of het ergens op slaat. Laatste tijd heb ik relatief veel korte ritten gehad en de stoelverwarming aan gehad. De auto zal een X spanning nodig hebben om een constante frequentie uit te kunnen zenden. Zou het kunnen dat de accu onder een bepaald niveau is gekomen en dat de auto dan een minder ver signaal afgeeft?


In principe heeft het bereik van de zender niets te maken met de ontvanger. Het is immers geen twee-weg verkeer. Ik neem aan dat je geen keyless go hebt maar gewoon een handzender met open/dicht functie ?

Als je jouw theorie wil toetsen hang je auto accu dan eens een nachtje aan de lader. Kun je dat afstrepen (of niet).

Andere mogelijkheden: (nieuwe) stoorzenders in de buurt? Doet de auto het alleen op jouw parkeerplek of is het overal naadje ?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 21.01.2016 - 15:06  ·  #20
Quote door Kaaskop

Quote door Jack van Iersel

Even hardop denkend, geen idee of het ergens op slaat. Laatste tijd heb ik relatief veel korte ritten gehad en de stoelverwarming aan gehad. De auto zal een X spanning nodig hebben om een constante frequentie uit te kunnen zenden. Zou het kunnen dat de accu onder een bepaald niveau is gekomen en dat de auto dan een minder ver signaal afgeeft?


In principe heeft het bereik van de zender niets te maken met de ontvanger. Het is immers geen twee-weg verkeer. Ik neem aan dat je geen keyless go hebt maar gewoon een handzender met open/dicht functie ?

Als je jouw theorie wil toetsen hang je auto accu dan eens een nachtje aan de lader. Kun je dat afstrepen (of niet).

Andere mogelijkheden: (nieuwe) stoorzenders in de buurt? Doet de auto het alleen op jouw parkeerplek of is het overal naadje ?


Het gaat overal fout. Verder is het inderdaad een gewone klapsleutel met de functies: Lock, Unlock, Approach, Alarm en achterklep.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 21.01.2016 - 19:46  ·  #21
Ik had dit ook, na korte tijd moest ik m bij de spiegel houden om m te laten werken, daarna deed hij niets meer. Van alles geprobeerd, maar ik heb m afgeschreven. Nieuwe kan alleen via de dealer (ivm inleren) voor iets van €170. Dus ik heb een aftermarket setje ingebouwd, kostte €20, werkt ook prima, alleen gaat t alarm niet aan gaat de binnenverlichting niet direct uit.


Maar ik ben wel benieuwd of er nog iets te fiksen is, kan ik na twee jaar toch weer de originele gebruiken. Dus ik hou dit topic in de gaten.
Sjizzl
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 21.01.2016 - 20:35  ·  #22
als ik het goed begrijp is het met beide afstandsbedieningen... zou gek zijn als die er allebei op 1 moment mee stoppen... ligt het niet aan de ontvanger in de auto?
En als er ingeleerd moet worden, kan dit niet in vida?
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 22.01.2016 - 10:54  ·  #23
Dit gaan we vanavond eens proberen:

try resetting the lock system.

with the key at the door, lock/unlock car 3x in a row.



http://www.volvoxc.com/forums/…ng-Problem
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 22.01.2016 - 12:04  ·  #24
De ab loopt via de bovenste elektronica module(UEM). die zit in de achteruitkijkspiegel. met vida valt hier wel wat uit te lezen mbt de ab
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 22.01.2016 - 12:51  ·  #25
Quote door GRUNNS60

De ab loopt via de bovenste elektronica module(UEM). die zit in de achteruitkijkspiegel. met vida valt hier wel wat uit te lezen mbt de ab


Hierop inhakend heb ik alvast gevonden:

Reset of locks and window mechanism on Volvo cars.
Try performing a reset of the UEM (Upper Electronic Module), this
controls the door locks and window operation:
- Close all of the doors and bonnet.
- Key in position II engine not running.
- Hold both the driver window and passenger window switches in the
driver door panel in the closed or up position for 5 to 8 seconds after the
windows are closed.
- Release buttons.
- Remove the ignition key.
- Operated the remote twice. lock/unlock lock/unlock.
This will reset the UEM brain. This can correct faulty operation of the
sunroof and/or erratic door lock function.
in my car i had a similar sounding problem, i found it was stary signals
from nearby antenna mast and some wifi..
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 24.01.2016 - 23:02  ·  #26
Ik heb de beide reset opties hierboven genoemd uitgeprobeerd, maar het heeft bij mij niets geholpen. Ik denk ook dat het uitmaakt welk bouwjaar het is of de procedure werkt of niet.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 25.01.2016 - 07:40  ·  #27
Quote door Waltersan

Ik heb de beide reset opties hierboven genoemd uitgeprobeerd, maar het heeft bij mij niets geholpen. Ik denk ook dat het uitmaakt welk bouwjaar het is of de procedure werkt of niet.


Hier hetzelfde. Ook allebei uitgevoerd, maar helaas 🇳🇴
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 25.03.2016 - 07:03  ·  #28
We zijn inmiddels enkele weken verder, maar helaas zo goed als geen stap verder. De auto is afgelopen week bij de dealer geweest en die wist te vertellen dat de binnenspiegel kapot is. Vervangen kost € 625,- wat me toch wat teveel is. Nu heb ik iemand gevonden die een binnenspiegel te koop heeft voor een net bedrag, alleen zit ik met de volgende vragen:

1. Heb ik aan alleen de spiegel voldoende, of moet ik ook de binnenverlichting hebben?
2. Kunnen mijn sleutels hierop afgesteld/ingeleerd worden, zo ja iemand suggesties wie dat kan?
3. Heeft iemand toevallig uitleg hoe ik de binnenspiegel en de verlichtingsmodule moet (de)monteren?
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 18.09.2016 - 16:42  ·  #29
Ik merkte dat mijn omgebouwde klapsleutel de laatste tijd ook steeds meer moeite had met de auto van en op slot te krijgen, en ik ging er ook van uit dat er wel eens een nieuwe batterij in zou moeten kunnen.

Maar ook met een andere batterij niks. Dus nog een andere batterij er in, en ook geen verschil (waren nieuwe Varta's).

Uiteindelijk vandaag de tweede reserve sleutel er bij gepakt, en die ging ineens als een speer. Geen greintje pijn.

Batterijen omwisselen, geen effect.

Dus de printplaat van de werkende afstandsbediening en de Chinese klapsleutel verwisseld, en nu doet de klapsleutel het weer.

Nu maak ik me een beetje zorgen, zou de Chinese klapsleutelbehuizing misschien meer of andere druk op de printplaat veroorzaken waardoor deze zichzelf langzaam om zeep helpt? Deze heeft er net iets meer dan een half jaar ingezeten...

Misschien om te voorkomen dat deze zichzelf ook op korte termijn sloopt, toch een originele Volvo klapsleutel ergens scoren?
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Verminderd bereik afstandsbediening centrale vergrendeling

 · 
Posted: 20.09.2016 - 11:48  ·  #30
Voor de zekerheid toch maar een originele klapsleutel gescoord op de sloop en die in gebruik genomen. Geeft toch een beter gevoel...

 
Selected quotes for multi-quoting:   0