Vernederlandsen Volvo XC70

raar woord, staat volgens mij niet in Van Dale...

 
 
 
 
 
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 28.07.2019 - 23:25  ·  #16
To add insult to the injury:
Het begrip klantvriendelijkheid is Zweden volkomen vreemd. Ik wou de onderhoudshistorie opvragen van mijn auto, die van 2011 tot 2014 bij Bilia in onderhoud is geweest (daarna heb ik alle rekeningen). Mailtjes in het Engels en (okee, beetje stuntelig) Zweeds bleven onbeantwoord. Probeerde het via iemand in Zweden, die zei, doe geen moeite, ze reageren toch niet.
In TIE stond geen info, hoewel ik wel een factuur van een onder garantie vervangen versnellingsbak heb.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 14.08.2023 - 16:37  ·  #17
Oud topic even aanslingeren weer.

Binnenkort krijg ik mijn V60, en die komt uit Duitsland dus moet vernederlandst worden.
Bel een dealer in Almere, zegt kost niks gaat automatisch omdat RDW de gegevens doorseint aan Volvo NL.

Een dealer in Amsterdam ZO zegt is een digitale kwestie en kost ca. 80 euro.

Hmm, bel even Volvo NL, die zegt dat kan alleen in combinatie met een beurt, daarna is het pas actief, ook de Volvo on call app.

Pfff, ik ga de Volvo Amsterdam manier proberen... anders over een maand of 6 maar een beurtje laten geven.
Maar erg verwarrend dit zo...
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1464
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 14.08.2023 - 22:47  ·  #18
Ow, maar daar is een oplossing voor:
Wanneer je voor de 10e keer bij de onderdelen balie staat voor een plastic dopje of een rubbertje en die vent voor de 10e keer dat hele VIN nummer aan het overtypen is vanaf je RDW-pasje, dan kost het opeens niets meer om te vernederlandsen.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 15.08.2023 - 07:24  ·  #19
De kosten zijn niet eenduidig, maar lijken hiervoor rond de 100 euro te liggen.
https://www.servamobility.nl/volvo-vernederlandsen/
https://www.nieuwenhuijse.nl/w…erlandsen/

Op het andere/grote Volvo forum moest iemand 200 euro betalen hiervoor, dat is wel wat veel, maar wellicht moet je het zien in het grote geheel (=bij komde kosten vd import)
ShahV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 92
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 17.08.2023 - 22:10  ·  #20
Wat ik van Volvo Car NL te Beesd in oktober 2022 begreep is dat het in het verre verleden daadwerkelijk geld kostte, maar dat ze al een zeer geruime tijd hiervoor geen geld meer in rekening brengen. Dat is de richtlijn vanuit Volvo NL, maar de dealer kan en mag daar natuurlijk anders mee omgaan. Volvo on Call kan je volgens mij zelf laten omzetten door gewoon verbinding te maken en aan te geven dat je naar NL overgezet wilt worden.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 07.09.2023 - 05:48  ·  #21
Nou mijn V60 in een NL staatsburger geworden!
Ik bel vorige week met de Adam ZO dealer voor een afspraak en vraag nogmaals om het vernederlandsen. Ohh zegt de dame (dezelfde als ik eerder gesproken had en waar het ca. 80 euro kostte), dat gaat automatisch. Het RDW geeft eens in de zoveel tijd de import gegevens door en worden ze omgezet, zij kijken en ja hoor is al bekend. Dus 1 dag na het kenteken gehad te hebben was het klaar. Kosteloos.

Dus on call heb ik nu ook, leuk speelgoedje.
Vooral handig voor straks met de standkachel.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 07.09.2023 - 09:06  ·  #22
Vernederlandsen houdt volgens mij ook in dat de taal in de auto wordt omgezet naar Nederlands, dus de dealer moet er wel wat werk voor doen. Bij mijn auto was na de import de taal wel omgezet en ik krijg er een splinternieuwe Nederlandse gebruiksaanwijzing bij, maar administratief was het nog niet gebeurd gek genoeg. Ik ken bij meerdere dealers iemand uit de 480-club die de administratieve handeling voor me kan doen en de dealer deed dat kosteloos bij een onderhoudsbeurt.
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 07.09.2023 - 12:39  ·  #23
Bij de V60 kan je zelf de taal omzetten middels de instelling in het menu, heel simpel.
Gebruiksaanwijzing is tegenwoordig alleen nog digitaal is mij verteld door Volvo. Of het bij de nieuwe auto's nog wel op papier komt weet ik niet, is namelijk een boek van ruim 750 pagina's....
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 07.09.2023 - 16:20  ·  #24
Oh kijk eens aan, dat is een hele verbetering. Ik kan de taal niet zelf aanpassen, zelfs in VIDA niet (wellicht met Vdash). De handleiding is ook digitaal verkrijgbaar trouwens, maar of dat in 2010 al het geval was weet ik niet.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Vernederlandsen Volvo XC70

 · 
Posted: 07.09.2023 - 21:07  ·  #25
Quote door bartv70

Gebruiksaanwijzing is tegenwoordig alleen nog digitaal is mij verteld door Volvo.


Ze zijn er wel degelijk, ook voor de V60 II.
Of is het inmiddels een optie ?🤔
Inderdaad, wel een dik boek……
 
Selected quotes for multi-quoting:   0