Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 
 
 
 
 
Fox
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 · 
Posted: 20.11.2016 - 14:13  ·  #16
Hallo Yes996,
Nee, geen iSoftloader erbij gekocht (nog niet, werkt niet op iMac :-(!).
Ging in eerste instantie alleen voor een rollenbanktest en Ferrita downpipe voor aanvulling op Polestar tune, deze viel helaas qua Nm erg tegen, vandaar ter plekke besloten voor de Stage II tune. Ja, er zijn goedkopere digitale tunes beschikbaar (b.v. Digicar) maar vanuit de Volvo dealer werden er vaker zaken met Rica gedaan vandaar Rica.
Wl nog teruggewenst naar de Volvodealer m.t.b. de nogal magere Nm's van de Polestar tune, deze klacht is in behandeling genomen en ik moet nog horen wat daaraan gedaan wordt ... compensatie o.i.d..

Hallo Fer,
Aanvullend ben ik nu benieuwd wat de rollenbank laat zien met 98 in de tank (zit ook nog 12 liter 102 bij, wilde graag weten wat deze kost, bij de zelftank moest je eerst wat tanken om de prijs in het scherm te krijgen :-)) en natuurlijk met de Ferrita downpipe erbij :love:
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 · 
Posted: 20.11.2016 - 16:36  ·  #17
Mijn foto's staan ook altijd kwartslag gedraait op dit forum.

Op andere fora geen probleem.

Ik steek er dan ook geen energie meer in.
Mijn Foto's staan lekker gedraait.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 · 
Posted: 20.11.2016 - 19:52  ·  #18
Niet grieplig bedoeld, maar het ligt toch echt aan jullie.
Kijk hieronder maar eens.



Fox
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 · 
Posted: 30.11.2016 - 21:19  ·  #19
Vrijdag 2 december wordt de Ferrita 3" downpipe gemonteerd bij Rica Tuning en naar ik mag aannemen de tune aangepast aan de veranderde lucht- en gasstromen. Na de montage gaat ie weer op de rollenbank om te zien wat ie nu voor leuks presteert :D
Wijnand
Fer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 62
Berichten: 52
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 · 
Posted: 30.11.2016 - 21:34  ·  #20
Ik ga morgen in dit topic kijken, neem aan dat je de nieuwe testresultaten weer gaat posten? Ben benieuwd, veel plezier morgen.
Fox
 
Avatar
 
Subject:

Rica Stage II + Ferrita downpipe

 · 
Posted: 04.12.2016 - 14:18  ·  #21
Bij de foto van de Ric Stage II tune zijn ook de Polestar waardes te zien.
Ik zal van zowel de Polestar tune, als de Rica Stage II tune en de Stage II met downpipe een foto van de tune plaatsen (zie de waardes onder de grafiek) :D. De waardes op de weg zijn volgens Rica nog hoger omdat het koelsysteem bij 50 graden op de rollenbank door de ECU wordt bij geregeld … op weg doet hij dit niet, dit verklaart de dip in het de grafiek bij het hogere toerental!?
(zie foto's)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Fox
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 · 
Posted: 04.12.2016 - 14:25  ·  #22
Zou een intercooler nog wat toevoegen? Hoe en waar zou deze in te bouwen zijn bij de V70 2.0T 2011?
Fox
 
Avatar
 
Subject:

Re: Verschil Polestar t.o.v. andere chiptuning

 · 
Posted: 04.12.2016 - 20:47  ·  #23
VolvoS60Racer,
Bedankt voor je toevoeging, ik kijk eerst hoe ik deze aanpassing ga ervaren :-).
Een volgende stap zou eventueel nog een sportuitlaat kunnen worden (deze moet niet teveel lawaai maken) als aanvulling op de Ferrita downpipe . Bij de inlaatkant heb ik alleen een K&N sportluchtfilter, of is hier ook nog wat anders mogelijk?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0