Versnellingsbakprobleem of niet ???

 
 
 
 
 
frans_v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Warnsveld
Leeftijd: 67
Homepage: pa5ca.com
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2009
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 12.09.2011 - 23:19  ·  #16
Quote door Its_Edwin

Sorry Frans, snap jou reactie niet helemaal? Ik probeer overigens niemand hier in de zeik te nemen.


Edwin... niet om te zeuren... maar 54 euro voor een kannetje olie gaat mij te ver... en dan ook eens kilometer standen van 700.000 km... Nee prima maar ik ververs vol Synthetisch om de 10K... weet ik zeker dat ik geen last heb van black sludge....
Maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk...
Dus nogmaals geen griepligheid naar jou toe.... was alleen een observatie van mij....

Frans....
Its_Edwin
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 22
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 13.09.2011 - 10:11  ·  #17
Quote door frans_v70

Edwin... niet om te zeuren... maar 54 euro voor een kannetje olie gaat mij te ver... en dan ook eens kilometer standen van 700.000 km...


Het is wellicht wat overdreven en bij mijn huidige auto wordt de olie ook om de 10.000 vervangen, maar ik merkte echt verbetering tov de normale olie.
edje
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJmuiden
Leeftijd: 53
Berichten: 261
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 13.09.2011 - 12:15  ·  #18
De automaatbak(ken) zijn geen Volvo product.Evenmin dus de olie die erin hoort.
De fabrikant is Aisin en is Japans en maakt deel uit van het Toyayaconcern.
Je kan gewoon naar de Toyodealer gaan voor de bakolie (type T4 voor de AW 55-50 SN)

Voor alle duidelijkheid : Volvo olie = Mobil 3309 = Toyota T4 olie

Ik heb uren besteed om dit uit te zoeken op internet.
Als je de volgende zoektermen invuld kom je zat tegen:

-mobil 3309
-toyota T4 oil
-aw 55-50sn
-v70 automatic gearbox oil
-3309 same toyota t4
-en alle combinaties van hierboven in het engels....
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 05.10.2011 - 17:30  ·  #19
Om terug te komen op de vraag... Ik denk ook dat de kans groter is dat het om een motorsteun gaat dan om de bakolie. Maar het is nooit verkeerd om de bakolie te vervangen. Mijn advies: Bakolie vervangen en tevens goed kijken naar de motorsteunen.

Groeten,

Tristan
stony667
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 22.12.2011 - 07:30  ·  #20
Hi,

Ik heb een volvo v70 2.4t en ik heb dat ook dat als ik hem in zijn R stand zet een zware bonk krijg. Ik ben toen naar Ganzeboom transmissies gegaan en heb de versnellingsbak laten spoelen. Daar vertelde ze me dat het bonken daar niet mee verholpen is, het brein wat in de versnellingsbak zit is aan het verslijten (het brein is schijnbaar een stel kleppen, ik heb er nie zoveel verstand van). Daar zeiden ze dat je er gewoon mee door kan rijden maar er komt een keer een dag dat de bak steeds slechter gaat schakelen en harder gaat bonken. Je kunt zo'n brein laten vervangen (1200 euro) maar het is goedkoper om dan de bak te laten reviseren (2300 euro). Dus ik ben nu aan het sparen om de bak eens te laten reviseren als het zo ver is!! Verder is deze v70 de vetste en de fijnste auto die ik ooit heb gehad!!! :happy:
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 22.12.2011 - 09:15  ·  #21
Wat is nu het beste, de bak laten spoelen dmv een `powerflush` of elke keer olie toevoegen bij een gewone `flush` ?
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 22.12.2011 - 13:54  ·  #22
Quote door dukcer

Wat is nu het beste, de bak laten spoelen dmv een `powerflush` of elke keer olie toevoegen bij een gewone `flush` ?

De Power-Flush van Gery Slot uit Uden doet wonderen daar kan gewoon spoelen niet aan tippen. En voor de prijs van slechts 285,- euro ben je weer klaar voor de volgend 100.000 kM.
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 22.12.2011 - 15:56  ·  #23
Das mooi, die woont bij mij in de buurt. Heeft iemand enig idee wat het normaal verversen van de olie van de geartronic kost? Mijn Volvo heeft nu 91000 km gelopen en ik heb geen klachten vwb het schakelen, wat is dan raadzaam?
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 22.12.2011 - 16:09  ·  #24
heren,

Ik heb zelf net de s80 automaat nw model, bij het eerste bezoek aan de dealer (kom er nagenoeg nooit voor onderhoud) adviseerde de chef monteur direct om de bak te spoelen. (Chef monteur is vriend van mijn zoon, geen gegriep dus)
Het is officieel niet nodig maar hij wist wel beter..
Ik heb dus de bak laten spoelen bij de dealer in alkmaar voor 250 euri. (zeer veel olie verbruikt om te spoelen, vandaar de prijs)
De nieuwere bakken zijn van het type adaptive.. deze zouden langer soepel blijven schakelen, of de oudere dat ook hebben weet ik niet.
Maw de spelingen die ontstaan worden weggewerkt door de computer, hoe...kweet niet

Zomaar wat info dus <_<

Loe
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 22.12.2011 - 16:15  ·  #25
Gaat dat spoelen dan net als bij Gery Slot? Vreemd dat het spoelen bij de dealer minder kost dan bij iemand die aan huis komt. Mijn Auto is trouwens een S60 uit 2007, ik weet niet of deze adaptief is.
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 23.12.2011 - 01:20  ·  #26
Dealer rekende in eerste instantie 285 euro ex
dan moet je eens aan de praat.
dan zeg je: dasteveel....

na een minuutje kan het dan goedkoper en kon ik erop wachten.

Loe
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 23.12.2011 - 09:56  ·  #27
Mijn Volvo heeft nu 91000 km gelopen en ik heb geen klachten vwb het schakelen, wat is dan raadzaam om te doen? Niets of uit voorzorg een powerflush laten uitvoeren?
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 23.12.2011 - 11:19  ·  #28
Olie verversen doe je preventief om de levensduur van je automaat te verlengen, zodra je klachten krijgt ben je eigenlijk al aan de late kant.
loe
 
Avatar
 
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 23.12.2011 - 12:53  ·  #29
In het VIDA programma staat dat de laatste versies automaten niet gespoeld of ververst behoren te worden.

In Vida staat ook dat bij gebruik van caravan of andere zware belasting, verversen noodzakelijk is.....

iets oudere automaten zullen wezelijk niet anders werken.

ik ververs om de 100.000 km, verversen is altijd goed, slijpsel is overal in bakken en motoren aanwezig...

Loe
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Versnellingsbakprobleem of niet ???

 · 
Posted: 25.12.2011 - 12:32  ·  #30
Quote door loe

In Vida staat ook dat bij gebruik van caravan of andere zware belasting, verversen noodzakelijk is.....

iets oudere automaten zullen wezelijk niet anders werken.


Inderdaad, ook hier vind je in Vida dezelfde aanbeveling.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0