Verstuivers reviseren

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 02.10.2017 - 18:24  ·  #31
Ik kan moeilijk verklaren dat als het een slechte stekker is, dat die het dan wel doet bij iets belasting op een heel andere plek? met de airco is wel een aardige proef gaat hij ook goed lopen bij ingeschakelde airco en dan weer even slecht als airco even afslaat? Dit kun je horen en eventueel zien bij de aircopomp.

Skid melding had er eigenlijk ook bij het uitlezen boven water moeten komen.
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 02.10.2017 - 18:32  ·  #32
Quote door GRUNNS60

Ik kan moeilijk verklaren dat als het een slechte stekker is, dat die het dan wel doet bij iets belasting op een heel andere plek? met de airco is wel een aardige proef gaat hij ook goed lopen bij ingeschakelde airco en dan weer even slecht als airco even afslaat? Dit kun je horen en eventueel zien bij de aircopomp.

Skid melding had er eigenlijk ook bij het uitlezen boven water moeten komen.


Ja airco aan loopt goed uit loopt ie onregelmatig vida geeft aan verstuiver 5 probleem verstuivers zijn al omgewisseld (3 naar 5 en 5 naar 3 of zoiets) en foutmelding bleef lijkt communicatieprobleem tussen verstuiver en computer. ik heb begrepen dat bij gas geven er meer stroom door de draad gaat en bij stationair heel weinig en dat een gammel stekkertje dan bij stationair problemen geeft. ook ik vind het een raar verhaal. net de stekker volgespoten met contactspray en het lijkt erop dat ie iets beter loopt nu kan ook verbeelding zijn

skid melding was ook te zien bij uitlezen
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 02.10.2017 - 18:58  ·  #33
Ok wat was de precieze melding? een sensor etc?

en de werking injectoren kan ook met vida gecontroleerd worden. is er een die niet goed doet zou dat te zien moeten zijn. zie bijlage
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 02.10.2017 - 19:47  ·  #34
bedankt voor de bijlage maar ik beschik helaas niet over vida alleen de dealer hier heb er even bijgestaan en de correctie waardes waren goed de rest heb ik niet gezien en terug gaan kost weer een kapitaal.

filmpje de eerste 7 seconden kan je horen hoe hij nu klinkt soms is het zoekende geluid om staionair te komen erger daarna met airco loopt ie volgens mij goed ? link naar filmpje onder

https://youtu.be/nI1jn2xsyG8
peter71
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Friesland
Leeftijd: 53
Berichten: 846
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 02.10.2017 - 20:27  ·  #35
Hoeveel km heb je al gereden na de revisie? Kan best zijn dat de wagen nog bezig is om zijn adaptiewaarden aan te passen.
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 02.10.2017 - 20:53  ·  #36
Quote door peter71

Hoeveel km heb je al gereden na de revisie? Kan best zijn dat de wagen nog bezig is om zijn adaptiewaarden aan te passen.


ongeveer 300 (vande ene garage naar de andere :-(
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5828
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 02.10.2017 - 22:44  ·  #37
hmm heel duidelijk dat filmpje. Ga nog esn wat zoeken en denken.

wat was de skid melding volgens vida?


Oja je woont in assen en ik ben vaak in Groningen daar moet iets te regelen zijn iig ook nog eens uitlezen met Vida en dan natuurlijk gratis 8-)
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 03.10.2017 - 09:15  ·  #38
Hoi,

Dat zou fijn zijn pm me maar voor de gegevens.

Stuurhoeksensor is stuk wat vida er van zij weet ik niet service vereist en dan weer tijdelijk uit. Bochtje naar links en melding is weer weg... geen scherpe bochten maken en hij brandt nooit :-)
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 03.10.2017 - 13:11  ·  #39
Net lange rit gemaakt en hier een duidelijker filmpje hoe het onbelast en belast met airco en stoelverwarming klinkt echt geen idee heel raar

https://youtu.be/q6ZvCqchB8I

rijdt verder perfect verbruik 3,7 liter per 100 km met 100km per uur
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 03.10.2017 - 14:44  ·  #40
Als je de stuurhoeksensor zelf wil fixen hier de instructies: topic.php?t=16874.
Dit geeft de oorzaak & oplossing voor de stuurhoeksensor die een fout geeft als je ver instuurt.
Heb je wel vida nodig maar wellicht kan je een forumlid vinden die het leuk vindt om je daarbij te helpen (zit zelf een beetje ver weg)
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 05.10.2017 - 16:30  ·  #41
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat het probleem zich voordoet ongeacht het toerental als ik bv gas geef en hem op 1000 toeren zet gaat ook de naald wiebelen( dit was bij stationair niet te zien) tussen 900 en 1000 achteruitverwarming en stoelverwarming aan en hij loopt als een zonnetje is er echt niemand hier die ook ziets heeft gehad ? dealer wil woensdag (dan heb ik een afspraak) stekker van verstuiver 5 vervangen (hij geeft nml een foutmelding op verstuiver 5 maar die is getest en goed) lijkt me niet te gaan helpen waarom zou zoiets kunnen helpen ?


ik hoop dat iemand wat info heeft
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 05.10.2017 - 17:41  ·  #42
Als de melding verstuiver 5 zou moeten zijn en je twijfelt aan de juistheid dan zou ik bv 3 en 5 wisselen, wel ff nieuwe brandplaatje eronder en dan weer uitlezen.
Is de verstuiver de oorzaak moet deze dan nu op 3 tevoorschijn komen.
Al met al een klusje van een 1/2 uur.
Alex67
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assen
Berichten: 31
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 05.10.2017 - 21:39  ·  #43
Las dit op een ander forum iemand dit wel eens meegemaakt ?

"Wat ook nog wel eens voorkomt is een te hoge weerstand in de bekabeling van de aansturing (ECU) naar de injector. Daardoor valt deze buiten het werkgebied (te hoge brandstof correctie) met als gevolg een foutcode. Je kunt dan injectoren verwisselen tot je een ons weegt, maar de code gaat er niet van weg.
De foutcode is dan iets van "injector 3 signaal te hoog/laag" (ECM-2330) of injector vermogen per trap cil 3 te hoog/laag (ECM-2690)."
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 13.10.2017 - 10:19  ·  #44
Heb je al eens geprobeert zonder multiriem hem even te starten? Je hebt dan geen stuurbekrachtiging of airco of laadspanning, maar wellicht komt de storing uit 1 van die componenten. Dan kan je dan zo tackelen! Het lijkt er namelijkop dat als de dynamo meer moet gaan leveren het een stuk beter gaat. Wellicht word de boordspanning dan wat hoger als je alles aan zet.

Wat betreft die storing, als bedrading en verstuiver goed zijn, blijft er maar 1 ding over. Een computer.
Didi 001
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dresden (Dld)
Berichten: 68
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Verstuivers reviseren

 · 
Posted: 26.01.2018 - 09:52  ·  #45
Vorige week teruggereden vanuit Munchen....Niets aan de hand.

Breng ik 's avonds mijn dochter naar de hockeytraining....Begint de motor te hotteren tussen 1500-2500rpm..."Laat ik morgen maar even naar de garage gaan om te kijken wat er zou kunnen zijn.."

De volgende ochtend wil ik wegrijden...Motor loopt helemaal niet meer regelmatig, schiet meteen in Noodloop (3e versnelling) met meldingen over de geartronic en motor. Toch met moed der wanhoop de garage gehaald. De auto uitgelezen...2 verstuivers (cylinder 1 & 3) kapot :'(
Was ik toch ruim E700,- verder.. o.O
Heb ik ook maar direct de Olie en koelvloeistof laten vervangen...

Is dat normaal dat er 2 tegelijkertijd kapot gaan of is dat pure pech?....En moet ik nu ook vrezen voor de andere 3 verstuivers?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0