Vochtige koets

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 28.02.2023 - 22:33  ·  #16
Quote door folke3

Bij de verhuurders (Bo-Rent en Boels etc) een bouwdroger huren. Die maken gebruik van silica-gel of dergelijk en geven droging zonder warmte toe te voegen. Is voor je auto veel beter! ^_^


Net bij beide op de site gekeken naar bouwdroger...zijn van die grote op wieltjes dus om zoiets in je auto te plaatsen🤔🤔
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 01.03.2023 - 22:36  ·  #17
Quote door Barre gaander

Quote door folke3

Bij de verhuurders (Bo-Rent en Boels etc) een bouwdroger huren. Die maken gebruik van silica-gel of dergelijk en geven droging zonder warmte toe te voegen. Is voor je auto veel beter! ^_^


Net bij beide op de site gekeken naar bouwdroger...zijn van die grote op wieltjes dus om zoiets in je auto te plaatsen🤔🤔

https://nl.trotec.com/shop/ads…r-200.html
Heb in het verleden bij een bedrijf gewerkt (Delair in Etten-Leur) dat dit soort drogers maakte, die oa aan Boels en Borent werden verkocht. Met slangen in en uit het compartiment om de droging te bewerkstelligen. Diverse gras/zaaddrogerijen, grote Mobcomplexen van Defensie, maar ook procesdrogers van o.a. Heineken/Amstel werden voorzien.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 01.03.2023 - 22:43  ·  #18
Vanmiddag ff de 4 matten er uit gehaald....links voor en achter droge vloer bedekking,rechts achter idem.
Rechts voor een driehoek van 30cm behoorlijk nat...dus of dat water is van het achterraam/dak dat betwijfel ik of kan dat wel?!?
Nu kan ik natuurlijk ook een fhön er een tijdje op laten blazen.
Blijft een zoekplaatje.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 01:30  ·  #19
Om definitief te bepalen waar dat water nu echt naar binnen kruipt heb ik kranten gebruikt.

Tussen het hemeltje en de ruit een kranten pagina proppen en dan rustig water met een tuinslang over de naden van de ramen laten vloeien ( niet met kracht spuiten)

Binnen paar tellen was het wel duidelijk toen..
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 09:13  ·  #20
Quote door MTE

Om definitief te bepalen waar dat water nu echt naar binnen kruipt heb ik kranten gebruikt.

Tussen het hemeltje en de ruit een kranten pagina proppen en dan rustig water met een tuinslang over de naden van de ramen laten vloeien ( niet met kracht spuiten)

Binnen paar tellen was het wel duidelijk toen..


Okay dan...dat is ook een manier...ik dacht vanochtend nog in bed liggend,ik maak een sopje en smeer dat rond het raamrubber en dan met van die spuitbussen met lucht vanbinnen rondom het raam te spuiten.
Mochten er belletjes ontstaan dan weet je genoeg.
Die spuitbussen vaak zien liggen bij de action...maar ga het zeker proberen met kranten versus tuinslang...goeie tip Michiel👍
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 11:16  ·  #21
Was een tip van Richard die bij mij perfect werkte.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 14:16  ·  #22
Net eerst ff vloerbedekking los gehaald tenminste...zodat ik eronder kon kijken.
Zit een dikke gele schuim aanvast die compleet volgezogen was net water dus een beetje samen geknepen en er ongeveer een kwart liter water uitgekregen.
Er ligt nu een telegraaf in proppen onder gestopt,bovenop wat losse pagina,s en daar weer de rubbere mat boven op,aan de zijkant open gelaten zodat het kan ademen...straks maar ff me monteur bellen.
Of het nou van het voorraam komt....nog geen tijd voor gehad.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 14:49  ·  #23
Onlangs dit water ding bij een s80 gehad.

Bij de achterpassagiers was het compleet volgezogen.
Nadat het hele tapijt eruit was gehaald lag er nog zo’n 4 liter in de wagen.
Het tapijt moet er echt uit wil je het droog krijgen. Daar zit zoveel water in, daar sta je van te kijken.
Dacht ook dat er achter echt een lek moest zitten. Kwam allemaal van de vooruit die los was. Achter is laagste punt…
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 710
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 15:14  ·  #24
Dan mag je wel een pallet met oude Telegraaf kranten regelen.😉
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 15:23  ·  #25
Zo op het oog alleen nattigheid gevonden aan de passagierskant,de rest was droog...althans de rubbermatten weggehaald en even gevoeld met de hand en voelde droog,niet als rechts voor dat was aan de buitenkant duidelijk zicht en voelbaar dus om dan de hele bekleding er uit te halen zie ik niet zo zitten....dat kleine stukje loshalen was al een klus,ben er maar aan gaan trekken en sjorren😆
Johan XC70
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ammerzoden
Leeftijd: 58
Berichten: 341
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 18:56  ·  #26
Snap dat het lastig is op het moment maar die mat zit zo vol met water dat het eeuwen duurt om het middels kranten en luchten droog te krijgen.
Het nadeel is dat er intussen serieus schimmel ontstaat en dat kan je beter voorkomen.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 02.03.2023 - 21:03  ·  #27
Gaat volgende week naar de garage.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 06.03.2023 - 23:48  ·  #28
Vanmiddag toch eens beter gekeken,heb rechts voor met een stanley mes een stuk van 30x30cm er uit gesneden (kan er straks weer tussen en dan de vloermat erover heen,zie je dan niks meer van)
2000watt blow kachel bij het voeteneind gezet met een blokje on het tapijt omhoog te houden.
Twee uur later was die kant redelijk droog.
Toch nog ff rechts achter voelen,hmmm ook zeikes nat...achterbank los gehaald om het tapijt los te krijgen wtf?!? Onder kant van de bank aan de rechter kant volgezogen met water...toch serieuser dan ik dacht..donderdag afspraak garage,ben benieuwd of de oorzaak gevonden word...
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1515
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 07.03.2023 - 00:36  ·  #29
Water van voren naar laagste punt en zodra dat verzadigd is kruipt het verder omhoog door het opzuigen van het vocht dat blijft komen .

Had ook bij en onder achterbank vocht.
Al met kranten gespeeld ?
Die droger is een goede , maar denk dat je tapijt er echt uit moet 😬
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1384
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Vochtige koets

 · 
Posted: 08.03.2023 - 18:16  ·  #30
Nog niet met kranten gespeeld,hink een beetje rondom de auto op 1been.
Achterbank staat te drogen...vocht zit/ zat alleen aan de rechter kant...dat staat open voor zover dat kan en begint al aardig op te drogen...morgen kijken waar het water naar binnen komt,hoop dat het geen zoekplaatje gaat worden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0