Volvo 850 start niet meer

 
 
 
 
 
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 03.10.2020 - 12:48  ·  #16
Quote door trabbit

Grijze relais is van het injectiesysteem, maar die hoor ik nog klikken. Dus als de pomp de raildruk rond de 3 bar krijgt, wil niet zeggen dat de pomp nog goed is? Klinkt een beetje zeikerig, maar aan een toch al oude auto hoop ik niet teveel te vervangen terwijl het niet kapot is.


Deze was het .....



Ach, mijn 850 had er al ruim 450.000 kilometer op LPG erop zitten (bij 190.000 ingebouwd) en dan vervang ik het maar, gaat het in ieder geval niet meer kapot. En het geld is peanuts als je het vergelijkt met hetgeen je bij de dealer zou moeten aftikken.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 03.10.2020 - 16:53  ·  #17
Quote door Blade

Je draait de wartel toch zo los? Sleutel 15 meen ik. Dan trek je de rail eruit en sluit je de rail weer even aan op zn kop. En starten maar... horen mooie pluimpjes uit te komen.

Klinkt de motor wel dat ie goede compressie heeft? Distributie ok?


Omdat ik niet precies wist hoe die wartel zat durfde ik hem niet los te halen. Bang dat die daarna ging lekken, maar dan draai ik hem los.
- Compressiee niet gemeten, maar bij ronddraaien startmotor klinkt de motor normaal. Ik heb geen meter daarvoor, anders is aanschaffen.
- distributieriem ziet er prima uit en ligt mooi in het midden van de tandwielen.

Als wat droger is en ik tijd heb ga ik de injectors nog een keer loshalen. Auto is niet van mij, dus moet wel beetje leuk weer zijn om te hobbyen. Staat wel een donorauto naast met dezelfde 10v motor, dus kan heel veel uitwisselen. Je weet alleen niet wat wel en niet werkt aan die andere auto.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 03.10.2020 - 19:37  ·  #18
Quote door trabbit

Quote door Blade

Je draait de wartel toch zo los? Sleutel 15 meen ik. Dan trek je de rail eruit en sluit je de rail weer even aan op zn kop. En starten maar... horen mooie pluimpjes uit te komen.

Klinkt de motor wel dat ie goede compressie heeft? Distributie ok?


Omdat ik niet precies wist hoe die wartel zat durfde ik hem niet los te halen. Bang dat die daarna ging lekken, maar dan draai ik hem los.
- Compressiee niet gemeten, maar bij ronddraaien startmotor klinkt de motor normaal. Ik heb geen meter daarvoor, anders is aanschaffen.
- distributieriem ziet er prima uit en ligt mooi in het midden van de tandwielen.

Als wat droger is en ik tijd heb ga ik de injectors nog een keer loshalen. Auto is niet van mij, dus moet wel beetje leuk weer zijn om te hobbyen. Staat wel een donorauto naast met dezelfde 10v motor, dus kan heel veel uitwisselen. Je weet alleen niet wat wel en niet werkt aan die andere auto.

Dan zou ik om te beginnen toch dat grijze hoofdrelais pakken en die wisselen.....
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 03.10.2020 - 20:35  ·  #19
Brandstofpomp. Had ik ook bij mijn 850 2.5 10V.
Na enkele tikken/ klappen op de pomp kwam de los waarna de wagen weer strarte. Nieuwe pomp laten plaatsen en geen problemen meer gehad.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 04.10.2020 - 00:34  ·  #20
Maar zoals ik al aangaf, wanneer het contact aan wordt gezet gaat de druk op de rail van 0 naar 3 bar. Het lijkt mij dat de motor dan op zijn minst 1 seconde zou moeten aanslaan. ik ga eerst de injectors uittesten en het relais van het injectie systeem overzetten uit de donorauto.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 04.10.2020 - 08:05  ·  #21
Het lijkt mij dat je ook een benzinelucht in de uitlaat moet ruiken als de injectors wel inspuiten maar niet leid tot ontbranding.

Als je niks ruikt zit je goed op het spoor injectie.

Ruik je wel brandstof zit het in de ontsteking of timing.
Gero
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 491
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 04.10.2020 - 08:22  ·  #22
Zoals ik het eerder aangaf, ik had pech , ANWB erbij , de verkeerde man werd omdat hij zei "de brandstof pomp " daar lag het niet aan want die hoorde hij lopen, uiteindelijk kon de ANWB het NIET oplossen , De Volvo werd weggesleept en bij de dealer werd het probleem opgelost.
pomp werd vervangen + brandstofrelais.

Probleem opgelost!!!!!!
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 04.10.2020 - 08:40  ·  #23
Met een beetje startpilot weet je toch al heel snel op welk spoor je zou moeten zitten.
Zo doe ik het altijd.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Volvo 850 start niet meer

 · 
Posted: 05.12.2020 - 21:02  ·  #24
Het was toch de ontsteking. Rotor, ontsteking, kabels en bobine vervangen en alles weer oke.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0