Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 
 
 
 
 
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 68
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 10:34  ·  #16
Quote door Rammstein01

Zo, probleem is bijna opgelost. Bij Bluekens Oosterhout had men een blauwe sticker op voorraad.
Kost het luttele bedrag van € 1,69.

Restanten er even afpeuteren, boel goed ontvetten en het nieuwe logo er weer opplakken.

Bedankt allen voor de feedback.

Rob

Oei, dan is die sticker toch wel een stuk duurder geworden, ik heb er net € 2 voor betaald bij Bluekens :D

Vanmorgen keek ik uit het raam, zie ik dat ik bezoek heb gehad van een Volvo 'liefhebber' die de sticker van het logo van de grill heeft gepeuterd, heeft 'ie echt mazzel dat ik 'm niet betrapt heb. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die sticker er spontaan afgevallen is.

Enfin, even de oude plakresten eraf gehaald, V70 staat nu in de garage omdat het buiten te koud is, ben bang dat de nieuwe sticker anders niet goed plakt. Dus zo dadelijk de nieuwe sticker erop, zonder is echt geen gezicht.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 11:27  ·  #17
Jij heb een D5 Twinturbo?..
Twinturbo?
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 68
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 11:45  ·  #18
Quote door yes996

Jij heb een D5 Twinturbo?..
Twinturbo?

Yep, D5 met 2 turbo's. Volgens mij mag je dat twinturbo noemen :yes:

Logo is inmiddels weer hersteld.
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 12:30  ·  #19
Stickers vallen er wel degelijk spontaan af. Is een kwaaltje van de originele exemplaren. Wel een beetje een blammage van Volvo. Maja, zolang het om een sticker gaat en geen achterklep ofzo is dat niets ernstigs natuurlijk.

Is die D5 niet een twinscrollturbo? Of zijn het echt 2 losse turbo's. Ik weet in ieder geval dat het verschil met de 2,4D in de turbo(s) zit.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 12:39  ·  #20


Beter een loslatende sticker dan een losslatend wiel :police:
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 68
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 15:30  ·  #21
Quote door V-driver

Stickers vallen er wel degelijk spontaan af. Is een kwaaltje van de originele exemplaren. Wel een beetje een blammage van Volvo. Maja, zolang het om een sticker gaat en geen achterklep ofzo is dat niets ernstigs natuurlijk.

Is die D5 niet een twinscrollturbo? Of zijn het echt 2 losse turbo's. Ik weet in ieder geval dat het verschil met de 2,4D in de turbo(s) zit.

Als 'ie er zelf vanaf is gevallen dan heeft 'ie toch mooi 4,5 jaar dienst gedaan :lol:

Dat van die twinscrollturbo's zegt me niets eerlijk gezegd, zo'n techneut ben ik nou ook weer niet. Ik noem het zelf twinturbo maar misschien is dat niet correct. Maar er zijn hier ongetwijfeld deskundigen die het wel weten! :-)

Quote door blastaway

Beter een loslatende sticker dan een losslatend wiel :police:

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn natuurlijk :lol:
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5836
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 15:57  ·  #22
en idd twee turbo's uit vida:

Het turbosysteem bestaat uit twee turbocompressoren van verschillende grootte: een kleine die hogedrukturbo wordt genoemd en een grote die lagedrukturbo heet.
De turbocompressoren geven een gelijkwaardige druk, maar bij verschillende toerental bereiken.

De kleine turbocompressor heeft een klein turbinehuis. Daarom reageert deze makkelijk op de uitlaatstroom, maar levert een lage stroom. De grote turbocompressor heeft een groot turbinehuis en reageer niet even snel, maar kan wel een hoge stroom leveren.
Ter inleiding wordt er door de kleine turbo laaddruk opgebouwd. De inlaatlucht passeert eerst de grote turbo die dan met een kleine drukverhoging helpt voordat de lucht de kleine turbocompressor bereikt.
De regeling van de uitlaatgassen tussen de turbocompressoren wordt aangestuurd door een klep in het spruitstuk (3), die traploos en afhankelijk van de rijsituatie wordt geregeld door een vacuümregelaar (4). De vacuümregelaar wordt geregeld door een klep, die wordt aangestuurd door de ECM.

De kleine turbo kan de druk op 2500 t/min. houden. De grote turbo begint te laden bij 2000 t/min., neemt het volledig over bij 2600 t/min. en kan daarna de laaddruk behouden totdat de motor het volledige toerental heeft bereikt.

Om te zorgen dat de grote turbocompressor geen overtoeren hoeft te maken, wordt de laaddruk met een wastegate geregeld. De wastegate is drukgestuurd en wordt geregeld via een TCV-klep die door de ECM wordt aangestuurd.

De bypass-klep (8) let erop dat de laaddrukstroom in de juiste richting gaat. Als de laaddruk vanuit de kleine turbocompressor de bypass-klep (8) bereikt, wordt de laaddruk gehinderd om achteruit naar de grote turbocompressor te gaan. De klep is zwak veerbelast en wordt geregeld door het drukverschil tussen de boven- en onderkant van de klep. De basis is dat de veer de passage vanuit de grote turbo naar de laadluchtleiding sluit, waardoor de lucht naar de kleine turbo passeert.
Als de klep (3) in het spruitstuk wordt geopend en de grote turbocompressor laaddruk begint te geven, wordt de druk aan de bovenkant van de klep hoger dan aan de onderkant. Hierdoor gaat de bypass-klep (8) open en schakelt van de kleine turbo over naar de grote. Deze functie vindt geleidelijk plaats.


Quote door FritsieV70

Quote door yes996

Jij heb een D5 Twinturbo?..
Twinturbo?

Yep, D5 met 2 turbo's. Volgens mij mag je dat twinturbo noemen :yes:

Logo is inmiddels weer hersteld.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tilburg
Leeftijd: 68
Berichten: 368
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 17:16  ·  #23
Kijk, da's nou weer precies waarom dit forum zo waardevol is. Altijd een deskundige bij de hand! :D
Thanks Grunn! :thumb:

blijft wel de vraag....wat is de juist benaming, twinturbo of biturbo ^_^
Gringo
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Borne
Leeftijd: 38
Berichten: 228
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 15.02.2016 - 19:06  ·  #24
In het verkeerde topic gereageerd
H.C.
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 5
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Volvo embleem op grill voor de helft weg.

 · 
Posted: 04.03.2016 - 21:47  ·  #25
stikker bij parts@swedes 4.95 +3.95 verzend kosten? vandaag bij volvo serva gehaald 2 euro in
 
Selected quotes for multi-quoting:   0