Het valt me op dat in de engelse lijst alleen maar kleine en/of ongecompliceerde auto's bovenaan staan. Wat er niet op zit kan ook niet stuk! Vergeet niet dat de Volvo's zijn vol gehangen met techniek, en dan is het niet vreemd dat je meer storingen hebt. Zie bijv Lexus wat als zeer betrouwbaar te boek staat. De IS serie staat daar nog maar net boven de V70. Je moet ook gewoon geluk hebben met een auto.
Heb zelf al heel wat pech gehad met Volvo, maar op een of andere manier blijft het toch mn merk. En daar kan geen betrouwbaaheids onderzoek tegenop!
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40032 Geregistreerd: 07 / 2009
Dacia maakt gebruik van de wat oudere aandrijflijnen van Renault,voor zover ik weet.
Ik heb zelf ook ooit een Renault Senic voor mijn vrouw gekocht,die kreeg na een jaar of vier elektronische kuren,en is toen resoluut de deur uit gestampt.
Mijn vrouw is overigens nog steeds bij mij,ze heeft mij mijn dwaling vergeven.
Waarmee ik niet wil insinueren dat een Dacia een slechte auto is.
Alles wat na jaren van gebruik wél blijft werken bij Renault, daar maken ze Dacia's van. Roemeens merk idd, dochter van een Frans-Japanse moeder (Renault-Nissan) en gebouwd in Marokko.
Iedereen moet zelf lekker weten waar hij in rijd.
Ik heb voor Volvo gekozen vanwege de veiligheid. Ik voel me veilig in deze wagen.
In een review gelezen dat deze Dacia over geen enkel electronisch veiligheid systeem beschikt. Nog geen botsproef gezien, maar betwijfel of dat goed gaat.
Dan rijd ik nog liever in een tien jaar oude auto waarmee ik veilig van a naar b rijd.
Dit is gewoon mijn eigen mening. Verder niks van aan trekken
Ik meen me te herinneren dat er toendertijd, pak hem beet 10-15 jaar geleden, produktieactiviteiten van renault frankrijk werden overgeheveld naar dacia roemenie. Veel mensen kwamen dus op straat te staan, maar ze hadden wel de mogelijkheid om mee te verhuizen naar roemenie, oftewel werken voor €500 in de maand.
citaat "weare.dacia.nl":
Naast de fabrieken in Roemenië en Marokkko zijn er nog veel meer plekken waar Dacia’s geproduceerd worden. Maar niet als Dacia zoals wij het hier in Europa kennen… Dacia modellen worden in sommige landen namelijk als Renault verkocht. De Logan, Sandero en de Duster rollen in Moskou van de band met een Renault-logo op de voorkant. Ook in het Braziliaanse Curitiba en het Colombiaanse Manizales is dit het geval. In Zuid-Afrika wordt Dacia helemaal in een ander jasje gestoken. De eerste generatie Logan wordt daar zelfs als Nissan verkocht.
Iedereen moet zelf lekker weten waar hij in rijd.
Ik heb voor Volvo gekozen vanwege de veiligheid. Ik voel me veilig in deze wagen.
In een review gelezen dat deze Dacia over geen enkel electronisch veiligheid systeem beschikt. Nog geen botsproef gezien, maar betwijfel of dat goed gaat.
Dan rijd ik nog liever in een tien jaar oude auto waarmee ik veilig van a naar b rijd.
Dit is gewoon mijn eigen mening. Verder niks van aan trekken
Hiero hiero, in hoogte verstelbare veiligheidsgordels (op het topmodel), dat heeft m'n V70 niet eens! Én in hoogte verstelbare hoofdsteunen!! Allemaal aan de Sandero!!
Iedereen moet zelf lekker weten waar hij in rijd.
Ik heb voor Volvo gekozen vanwege de veiligheid. Ik voel me veilig in deze wagen.
In een review gelezen dat deze Dacia over geen enkel electronisch veiligheid systeem beschikt. Nog geen botsproef gezien, maar betwijfel of dat goed gaat.
Dan rijd ik nog liever in een tien jaar oude auto waarmee ik veilig van a naar b rijd.
Dit is gewoon mijn eigen mening. Verder niks van aan trekken
4 sterren volgens de nieuwste NCAP = 5 sterren onder de vorige NCAP.