"Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

Bron: Blik op nieuws

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 31.01.2017 - 23:40  ·  #31
Quote door Bigdog

Quote door yes996

Is wel de laatste. Ze hebben jammer genoeg geen "echte" benzine motoren meer..


Denk dat dit voor alle merken geldt.
Downsizing, de milieutrend..., alleen maar hoofdpijn. :'(
Gewoon de huidige op rijden is toch ook een mooie optie ?

Off Topic;

Of emigreren naar Amerika :think , Trump geeft toch niets om het milieu en daar hebben ze ook de S60 zes cylinder. :]

Australië mag ook. Geen Trump en kun je S60 V8 racen:
http://www.pirtek.com.au/pirte…r-program/
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 01.02.2017 - 08:04  ·  #32
Ik ben wel benieuwd wat het voor de tweedehands markt doet. Die zal behoorlijk scheef komen te liggen doordat die downsizeblokjes in mijn ogen redelijk vroeg op zijn, die halen de drie ton niet.
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 01.02.2017 - 08:21  ·  #33
De Mitsubishi van het vrouwtje tuft ook gewoon door. Buiten standaard onderhoud heeft hij de dealer nooit gezien. Het zou me niets verbazen als hij onderdeel wordt van de nalatenschap ;-)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 01.02.2017 - 13:22  ·  #34
Quote door VolvoS60Racer

Quote door Bigdog

Denk dat dit voor alle merken geldt.
Downsizing, de milieutrend..., alleen maar hoofdpijn. :'(


Downsizen komt een eind aan. Opel Astra 1.0 ....theorie 20 km of beter per liter, praktijk 12 km / liter...

Wind mee, 23 km / liter....wind tegen 1 op 10.

Als je met een grotere motor in de rondte rijdt, zijn die verschillen veel kleiner. Om die reden ga je volgens mij zien dat de komende jaren i.p.v. minimaal CO2 wordt ingezet op zo efficiënt mogelijk verbranden. Mazda is hier koploper. Zelfs VAG volgt op dit moment. Meer CC-tjes...ten faveure van een lager verbruik.

Nieuwe verbruikstests....einde van de 1 liter motortjes.

Ik rij voor mijn werk een Golf 7 1.0 bluemotion (1 liter 3-cilinder benzine, turbo), zo'n beetje om de week op en neer naar Stuttgart (dus veel autobahn), gekke ding loopt gemiddeld rond de 1:17 ;) En zodra het 'unbegrenzte geschwindigkeit' is, gaat de teller gewoon naar de 200+. Valt mij 100% mee, en het rijdt helemaal niet verkeerd.
Toegegeven, de turbo houdt het geen 3 ton uit als een Volvo verwacht ik, maar de turbo is in feite ook gewoon een slijtagedeel.

Overigens denk ik dat Mazda het best bezig is qua motortechniek
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 01.02.2017 - 21:41  ·  #35
Quote door VolvoS60Racer

Dat roept iedereen, als je naar de Ford 1 litertjes kijkt....na 100.000 km geen spoor van slijtage. Zou me niets verbazen als dat voor meer merken geldt. Voordeel is ook dat de 1 litertjes met hoog specifiek vermogen ook best serieus werken voor power. Kans is groot dat ze redelijk schoon blijven. Schoner dan hun broertjes met meer CC....

Vandaar dat ik nog in het stadium zit van 'benieuwd zijn' en niet al harde beweringen doe ;). Een ton mag je ook wel verwachten, dat halen Upjes en Aygo-drielingen e.d. ook. Ik ben vooral benieuwd hoe het tussen de 180k en 220k gaat zijn. In van die kleine rothokken kan het mogelijk nog, maar in een mid-size auto...dat kan toch haast niet goed gaan. Maar goed, de tijd zal het leren. Ik hoop voor de Nederlandse occasionkoper dat mijn inschatting compleet mis zit.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 01.02.2017 - 22:31  ·  #36
De 1.6 Driv-e was dan weer een dramatische motor. Maar dat zijn PSA-blokken geloof ik.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 02.02.2017 - 07:43  ·  #37
Mijn Mercedes van 33 jaar oud doet het anders nog prima. :yes:

En daar heb ik in de zes jaar dat ik 'm heb,nog niet de helft aan kosten voor onderhoud aan gehad,als voor de Volvo in een half jaar tijd. :whistle:
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 02.02.2017 - 08:12  ·  #38
Quote door [-Tom-]

Quote door VolvoS60Racer

Quote door Bigdog

Denk dat dit voor alle merken geldt.
Downsizing, de milieutrend..., alleen maar hoofdpijn. :'(


Downsizen komt een eind aan. Opel Astra 1.0 ....theorie 20 km of beter per liter, praktijk 12 km / liter...

Wind mee, 23 km / liter....wind tegen 1 op 10.

Als je met een grotere motor in de rondte rijdt, zijn die verschillen veel kleiner. Om die reden ga je volgens mij zien dat de komende jaren i.p.v. minimaal CO2 wordt ingezet op zo efficiënt mogelijk verbranden. Mazda is hier koploper. Zelfs VAG volgt op dit moment. Meer CC-tjes...ten faveure van een lager verbruik.

Nieuwe verbruikstests....einde van de 1 liter motortjes.

Ik rij voor mijn werk een Golf 7 1.0 bluemotion (1 liter 3-cilinder benzine, turbo), zo'n beetje om de week op en neer naar Stuttgart (dus veel autobahn), gekke ding loopt gemiddeld rond de 1:17 ;) En zodra het 'unbegrenzte geschwindigkeit' is, gaat de teller gewoon naar de 200+. Valt mij 100% mee, en het rijdt helemaal niet verkeerd.
Toegegeven, de turbo houdt het geen 3 ton uit als een Volvo verwacht ik, maar de turbo is in feite ook gewoon een slijtagedeel.

Overigens denk ik dat Mazda het best bezig is qua motortechniek


Ik vind die 1:17 nu niet echt een score om over naar de huis te schrijven als je het mij vraagt. Durf te wedden dat als je er een luie 2.0 vergelijkbaar uit de Golf 4 erin legt dat je het ook haalt.

Even heel simpel geredeneerd, en als het niet klopt hoor ik het graag. Maar een auto, nemen even jouw Golf 7 als voorbeeld, heeft een X-aantal energie nodig om door de lucht heen geduwd te worden. Of ik die energie nu creëer d.m.v. een 1.0T of een 2.0NA, we hebben dezelfde energie nodig. Nu is het alleen de vraag, welke motor bied het beste rendement bij jouw snelheid die je vaak rijd.
En ik neig ernaar om te zeggen dat de NA een hoger rendement heeft bij jouw snelheid.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 02.02.2017 - 08:28  ·  #39
Quote door Jack van Iersel

Quote door [-Tom-]

Quote door VolvoS60Racer

Quote door Bigdog

Denk dat dit voor alle merken geldt.
Downsizing, de milieutrend..., alleen maar hoofdpijn. :'(


Downsizen komt een eind aan. Opel Astra 1.0 ....theorie 20 km of beter per liter, praktijk 12 km / liter...

Wind mee, 23 km / liter....wind tegen 1 op 10.

Als je met een grotere motor in de rondte rijdt, zijn die verschillen veel kleiner. Om die reden ga je volgens mij zien dat de komende jaren i.p.v. minimaal CO2 wordt ingezet op zo efficiënt mogelijk verbranden. Mazda is hier koploper. Zelfs VAG volgt op dit moment. Meer CC-tjes...ten faveure van een lager verbruik.

Nieuwe verbruikstests....einde van de 1 liter motortjes.

Ik rij voor mijn werk een Golf 7 1.0 bluemotion (1 liter 3-cilinder benzine, turbo), zo'n beetje om de week op en neer naar Stuttgart (dus veel autobahn), gekke ding loopt gemiddeld rond de 1:17 ;) En zodra het 'unbegrenzte geschwindigkeit' is, gaat de teller gewoon naar de 200+. Valt mij 100% mee, en het rijdt helemaal niet verkeerd.
Toegegeven, de turbo houdt het geen 3 ton uit als een Volvo verwacht ik, maar de turbo is in feite ook gewoon een slijtagedeel.

Overigens denk ik dat Mazda het best bezig is qua motortechniek


Ik vind die 1:17 nu niet echt een score om over naar de huis te schrijven als je het mij vraagt. Durf te wedden dat als je er een luie 2.0 vergelijkbaar uit de Golf 4 erin legt dat je het ook haalt.

Even heel simpel geredeneerd, en als het niet klopt hoor ik het graag. Maar een auto, nemen even jouw Golf 7 als voorbeeld, heeft een X-aantal energie nodig om door de lucht heen geduwd te worden. Of ik die energie nu creëer d.m.v. een 1.0T of een 2.0NA, we hebben dezelfde energie nodig. Nu is het alleen de vraag, welke motor bied het beste rendement bij jouw snelheid die je vaak rijd.
En ik neig ernaar om te zeggen dat de NA een hoger rendement heeft bij jouw snelheid.

1:17 gemiddeld, waarvan we ik schat, 30% van de tijd, echt _vol gas_ rijden. En met normale snelheden (80 km/h enzo) is het ding bizar zuinig.
Nee, ik geloof niet dat je met een ouderwetse 2.0 net zo zuinig gaat rijden
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 02.02.2017 - 11:15  ·  #40
Het is gewoon mijn praktijkervaring :) niet meer, niet minder.
Overigens ben ik het er mee eens dat het niet goed kan zijn voor het blokje, maarja, zo worden auto's tegenwoordig ook ontworpen. Alles boven de 150k km is mooi meegenomen.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 02.02.2017 - 19:57  ·  #41
Die spark van ons is ook 1 ltr.

Wil er dood niet in begraven worden en met 1 op 14 ben ik helemaal klaar.
Dat is dan op zijn zuinigst.

Als ik net zo rij met mijn v70 rij ik 1 op 11.

Dan kachel ik wel wat lekkerder
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 03.02.2017 - 09:40  ·  #42
1:17 met een 2.0 geloof ik ook niet. Maar eerlijk gezegd vind ik het met een 1.0 turbootje ook moeilijk te geloven. Een 1.4TSI in een Passat deed bij mij over 1000km doorgassen (waar mogelijk op top en de rest rond de 150, behalve Zwitserland) 1:8.

En Duitsland is niet per se zuiniger. Ik heb daar met de V70 op bepaalde stukken niet eens 1:5 gehaald met een tank. Maar dat zal aan de rijstijl liggen :D
Jermaine1987
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 136
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 05.02.2017 - 17:46  ·  #43
Dit is toch algemeen bekend (A)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: "Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

 · 
Posted: 05.02.2017 - 19:26  ·  #44
Klopt, maar altijd leuk om te horen. o-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0