volvo mafkees

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: volvo mafkees

 · 
Posted: 30.09.2021 - 22:31  ·  #31
Quote door Barre gaander

Quote door ohz274


chapeau voor de chauffeur...je ergste nachtmerrie.


Ik heb de video al zo vaak gezien, maar remt de auto of de chauffeur nou hier?

Deze situatie maak ik trouwens best vaak mee, maar dan van achter het stuur van de bus.
Je ziet het gebeuren en het enige wat je kan is toeteren. Soms heb je bushaltes aan de weg maar dan is de uitstap stoep ook een fietspad. Uitstappende passagiers denken niet aan de fiets, maar als ik ze zie aankomen blijven de deuren soms even dicht, is namelijk ook al zo vaak fout gegaan.

En die billentriller zet ik wel uit hoor. Ik snap wel dat het er op zit, steeds meer buschauffeuses :D
Automatisch remmen is wel leuk als het echt nodig is, maar hij reageert ook heel vaak als het niet nodig is. Piepje en lampje oke, maar zelf remmen is dan wel irritant.
Gisteren in de regen op de A28 4 keer een melding dat de radar werd uitgeschakeld, Mercedes/Setra. Hoe goed werkt dat bij vrachtwagens?
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: volvo mafkees

 · 
Posted: 01.10.2021 - 05:07  ·  #32
Bij harde regen geeft hij bij de DAF ook een melding "afstandsradar vuil" en schakelt het ACC systeem uit....
Verder ziet hij verkeersborden, soms portalen als obstakels en gaat gillen en tikt dan de rem aan. En vervolgens dooft alles en is er niks meer aan de hand. Auto is 2021, dus nog steeds niet perfect.....
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: volvo mafkees

 · 
Posted: 01.10.2021 - 07:22  ·  #33
Hier adaptieve cruise control en botswaarschuwing in de V70. Mijn ACC gaat wel eens in een stuip voor een auto of vrachtwagen op de rechterbaan, als ik zelfs links rijdt, in een bocht naar links. Op zich logisch, als dat voertuig dan in een rechte lijn voor je rijdt, maar je zou gezien de positie van het stuur verwachten dat hij dat wel zou corrigeren.
En botswaarschuwing vaak onnodig voor geparkeerde voertuigen in een bocht, of at en toe zelfs een vangrail.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0