Volvo rijders kunnen niet parkeren

En limburgers ook niet

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1529
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 14.04.2021 - 18:16  ·  #16
Quote door Jeroen

Quote door [-Tom-]
Als je met een P2 Volvo kunt parkeren, kun je met iedere auto parkeren :P


Mijn broer moet vaak lachen als ik de S60 achteruit moet inparkeren, dat moet regelmatig in 2 of 3 keer... Hij zegt dan, je ben buschauffeur maar kan niet fatsoenlijk je auto parkeren.
Hij heeft wel een punt, maar zo'n bus van 12 of 15 meter zet ik makkelijker tussen 2 andere bussen dan die S60 met vrachtschip draaicirkel.



ik heb hiervoor Xm gereden en die is ook erg fors. Die kon ik echter in elk gaatje prikken dat ik zag. Bij deze S60 ben ik erg blij met de PDC
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 14.04.2021 - 20:25  ·  #17
Alle vier hoeken van mijn V70 classic uit 1999 hebben schaafwonden. Ja, zo gekocht.....

Velen hebben dit. Ik vermoed toch een productiefout. De auto is is voor en achter enkele millimeter te lang. Ik wacht gewoon de terugroepactie af. :-)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 15.04.2021 - 10:53  ·  #18
Bij het inparkeren gewoon een beetje doorduwen, dan wordt hij vanzelf een paar millimeter korter en dan is dat probleem ook opgelost. Die bumpers zitten er niet voor niets op! Groet uit Spanje, hier doet iedereen dat ;-)
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 15.04.2021 - 12:09  ·  #19
Quote door Bolbo

Bij het inparkeren gewoon een beetje doorduwen, dan wordt hij vanzelf een paar millimeter korter en dan is dat probleem ook opgelost. Die bumpers zitten er niet voor niets op! Groet uit Spanje, hier doet iedereen dat ;-)


Nou dauw je een Seat ook wel heel makkelijk in elkaar :-)
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 15.04.2021 - 17:32  ·  #20
Quote door PvL

Van een laat model XC90 ook. Een verademing ten opzichte van de V70N met inparkeren, ondanks dat de auto significant groter is.
Het buiten parkeren ging an sich prima, maar dat deed ik meestal achteruit. Waar ik soms echt in de problemen kwam, was in de parkeergarages.
Vaak gewoonweg steken om een bocht te kunnen maken... Nou vind ik parkeergarages in het algemeen niet overbemeten, maar dat ik ook wel verklaarbaar.

Ik denk dat de ambtelijk en/of wettelijk vastgelegde normen voor de afmetingen van parkeervakken al decennia hetzelfde is, terwijl de auto’s waarvoor ze bedoeld zijn in diezelfde tijd over het algemeen alleen maar gegroeid zijn...
Bij vooral oude parkeergarages is dat heel goed te zien!

In de beruchte Mariënburg parkeergarage in het centrum van Nijmegen zijn recentelijk de parkeervakken opnieuw belijnd, waardoor de capaciteit weliswaar afgenomen is, maar het parkeren nu een iets minder precair gebeuren is geworden.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 15.04.2021 - 18:54  ·  #21
Klopt.

CROW stelt voor gemeentelijke overheden richtlijnen op voor inrichting en gebruik van de openbare ruimte. Juist de grootte van parkeervakken (en vooral die voor invalideparkeerplaatsen) is afgelopen jaren herzien.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2397
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 15.04.2021 - 19:34  ·  #22
Destijds een 240 en 740 station gehad en daarvan verbaasde het me dat die auto’s met een flinke buitenafmeting een kleine draaicirkel hadden. Vaker kreeg ik de opmerking dat het draaien op die plek of weg niet zou lukken maar liet ze dan verbaasd achter dat dit in 1 keer lukte. Ook de 850 station had een prettig korte draaicirkel. Met deze 3 wagens had mijn vrouw geen enkele moeite om te gaan shoppen.
Maar de V70N heeft echt een onhandig grote draaicirkel, vaak moest ik een paar keer steken om netjes in te parkeren. Mijjn vrouw had een hekel om met die auto het centrum in te moeten.
De XC70NN heeft weer een kortere draaicirkel. Of dit komt door een grotere spoorbreedte dan die van standaard V70NN is me niet bekend (dus meer ruimte voor stuuruitslag).
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 16.04.2021 - 09:51  ·  #23
Heel herkenbaar! Mijn net geen vijf meter lange 940 had een veel kleinere draaicirkel dan de destijds kleine Koreaan van mijn moeder...
Eigenlijk willen we gewoon allemaal RWD... :D
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 16.04.2021 - 10:01  ·  #24
Quote door Leon_Steyns

Quote door PvL

Van een laat model XC90 ook. Een verademing ten opzichte van de V70N met inparkeren, ondanks dat de auto significant groter is.
Het buiten parkeren ging an sich prima, maar dat deed ik meestal achteruit. Waar ik soms echt in de problemen kwam, was in de parkeergarages.
Vaak gewoonweg steken om een bocht te kunnen maken... Nou vind ik parkeergarages in het algemeen niet overbemeten, maar dat ik ook wel verklaarbaar.

Ik denk dat de ambtelijk en/of wettelijk vastgelegde normen voor de afmetingen van parkeervakken al decennia hetzelfde is, terwijl de auto’s waarvoor ze bedoeld zijn in diezelfde tijd over het algemeen alleen maar gegroeid zijn...
Bij vooral oude parkeergarages is dat heel goed te zien!

In de beruchte Mariënburg parkeergarage in het centrum van Nijmegen zijn recentelijk de parkeervakken opnieuw belijnd, waardoor de capaciteit weliswaar afgenomen is, maar het parkeren nu een iets minder precair gebeuren is geworden.

Die parkeergarage is echt een hel met een P2 Volvo. M'n S80 is nog een stukje breder dan een V70/S60, maar als je die bochtjes moet nemen, dat is echt krap.. (m'n vriendin heeft regelmatig met de ogen dicht naast mij in de auto gezeten omdat ze bang was dat ik ergens tegenaan reed).
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Ik ben zo blij

 · 
Posted: 16.04.2021 - 15:36  ·  #25
...dat ik niet de enige ben. Ik verbaas me elke keer als ik op de oprit parkeer hoe fout ik het heb. En ik heb het voordeel van een oprit van een meter of 7 met daarop een C3, niet zo'n brede weg maar als er al iemand aankomt dan is het even bijsteken geen probleem. Parkeergarages probeer ik te vermijden maar ja, als ik weer voor mijn klant op pad kan/mag.....

Overigens, mijn vrouw parkeert beter in de C3 dan ik in de XC, en dat kreng heeft, helemaal in de Pluriel uitvoering, een draaicirkel van een Rijnaak. Maar dat is niet eens te vergelijken met die van de XC. Laat haar binnenkort de XC wek op de oprit zetten :)
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Volvo rijders kunnen niet parkeren

 · 
Posted: 18.04.2021 - 08:38  ·  #26
En ik vind de V70N echt een verademing kwa draaicirkel in vergelijk met de classic AWD....
Die classic had een draaicirkel, nou ja cirkel?, van een oceaanstomer. De D5 druk ik overal in 1x in of tussen.
Zelfs Jennie kan met dat schip gewoon parkeren terwijl die AWD altijd op problemen stuiten.
Wel achteruit in parkeren, vooruit gaat um echt niet worden. Ooit eens 1x gedaan en gelijk met de neus er tegen aan drukken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0