Volvo S60 Polestar verplettert de Duitsers

 
 
 
 
 
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Volvo S60 Polestar verplettert de Duitsers

 · 
Posted: 25.01.2013 - 22:38  ·  #16
Hoe dan ook, dit blijft een brute bak. Wat is er lekkerder dan duitsers verpletteren?

Sorry Dr.Dream :D
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Volvo S60 Polestar verplettert de Duitsers

 · 
Posted: 25.01.2013 - 23:24  ·  #17
Quote door TeeFive

Daar ben ik het niet mee eens. Toen de T5R uitkwam was het een regelrechte HIT bij leasend middel management!
(waar ik toen werkte had middelmanagement er 3! een groene, een zwarte en een nieuwere rode 850R)
Er was NIKS op de markt wat kon tippen aan de T5R, super compleet voor de prijs, idioot snel, en een bijna on-Volvo goeie wegligging.

In 2000 heb ik zelf een T5R geimporteerd (xx-JF-JR) en zweer het je, een Porsche 911 Carrera uit laat jaren 80 kon mijn T5R niet los rijden.
De T5R was sneller dan mijn huidige V70-T5 en zelfs op Vmax (257km/h op de klok) totaal stabiel (dankzij de spoilers)
Het was een echte image-maker voor Volvo. En er is ook succesvol mee geraced in de BTCC

De S60 Polestar is inderdaad wel een overtreffende trap, 508PK is ruim 2x zoveel als een T5R! Maar dat kan want AWD.
Wat dat betreft doet deze mij denken aan Audi's als de RS2 quattro, RS4 Quattro, RS6 Quattro


Zeker is het een prachtauto! Maar bijvoorbeeld de S60R werd door Volvo geintroduceerd als M3-concurrent. En de strakheid van die auto heeft de volvo gewoon niet. De R-lijn is een top-luxe auto met zeer veel vermogen, maar het is geen racing-materiaal. Ja snel in een rechte lijn, maar in de bochten niet, met een matig AWD-systeem. Hoewel een top-auto, was de M3-belofte niet helemaal waar. De Volvo was te veilig, IMO.

Nu mag de racing-divisie van Volvo dus los gaan, wat nu resulteert in dit prototype. Mocht dit in productie gaan is het "a-proper M3/RS4 killer"

Quote

Ik ben het wel met Willem eens, vooropgesteld hij heeft het over de huidige modellen.
Er is alleen een R design, geen echte R.
R design is een mooie uitvoering, maar technisch uiteraard niet te vergelijken met een echte R.
Dus behoefte ?
Jazeker !


Voor de huidige modellen geldt het idd helemaal! Hoewel het echt PRACHTIGE auto's zijn, welke ik liever zou willen hebben dan een echte M3 of RS4...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0