Volvo V70 2.5T 2007 geartronic tunen?

en preventief flushen?

 
 
 
 
 
Martijn137
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Volvo V70 2.5T 2007 geartronic tunen?

 · 
Posted: 07.02.2022 - 08:05  ·  #16
Quote door Bover

Ik kan volledig aansluiten bij Flevo dirk. Flevodirk heeft inderdaad in mijn Volvo gereden van de zomer toen we elkaar tegenkwamen opeen camping.
Maar goed tuning is niets anders dan het optimaliseren van je motor en daarbij behorende parameters.Ik mijn D5 al in 2012 laten tunen bij Obbe tuning en ook ik was bang voor overbelasting systeem en carrosserie enz. .Rij nog steeds zonder een enkel probleem met mn volvo

Inmiddels ben ik 400.000km verder met dezelfde tuning en verschillende aanhangers en caravan gebruik verder. Het verdiend de aanbeveling om je geartronic te laten flushen als je tuned elke 100.000km. Ik heb het elke 80.000km gedaan en met 520.000km op de teller schakelt deze erg goed zelfs in de bergen waar ik nu woon.
het rijgenot zelfs met een milde toename vermogen helpt om vloter in het verkeer mee te komen. Immers de aanpassing haalt het bekende "gat" tussen de eerste drie versnellingen weg door verandering het koppel. Je kent de auto niet meer terug en de bestuurder bepaald hoe al die extra vermogen ingezet wordt.
Obbe luistert naar je en legt uit "hoe en wat" .
Wijsheid met je overwegingen....( gewoon doen....._


Bedankt voor het delen van je ervaring
Automaat flushen gaat nu sowieso gedaan worden, op aanraden van mijn garage een flink stuk gereden (lekker dagje weg naar het strand :) ) en schijnbaar merk je het snelste problemen met de automaat als hij warm is en dan van P naar D gaat.....
in ieder geval schopt hij dan wel een beetje, had soms al wat twijfels of bepaald gedrag normaal was voor deze automaat maar was zo klein tijdens het rijden dat ik het niet zeker durfde te zeggen dat het niet goed was.

Quote door Bigdog

Obbe houdt rekening met de belasting van de bak.
Er zit dus een max aan.
Op forumdagen is gebleken dat lang niet alle tuners dit doen en dat ga je op termijn vaak wel merken.

ja dat is inderdaad wel een goed punt en wat ik in ieder geval vaker hoor, en wil daarom ook niet zomaar naar een tuner die van allerlei merken doet....

Quote door [-Tom-]

Waarschijnlijk niet zijn maximum koppel bij 1500 toeren, maar het zou mij niets verbazen als die gewoon min of meer dezelfde koppelkromme heeft als een 2.5T, maar dan een stuk meer natuurlijk, en misschien ietsjes steiler qua verloop.


ff van de Rica site gejat :P
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Volvo V70 2.5T 2007 geartronic tunen?

 · 
Posted: 07.02.2022 - 08:32  ·  #17
Die plaatjes of de koppelkromme die je ziet zijn bij Obbe ongeveer hetzelfde. Ik persoonlijk denk dat je bij Obbe net ietsje beter product krijgt omdat Obbe echt de z.g. mappen of files van je motormanagement naloopt. Nadat de nieuwe software geladen is ga je proefrijden. Neem van mij aan dat je meteen voelt dat je verbetert bent in rijgedrag en vooral ook beleving. Na een paar dagen ga je gas geven maar dan heel rustig. Je voelt dan dat de aanpassing je Volvo als het ware aan het gas hangt. Doe jij wat met je grote teen volet de Volvo dat....
Doe Obbe maar de groeten van Bob als je er heen gaat.
Martijn137
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Volvo V70 2.5T 2007 geartronic tunen?

 · 
Posted: 07.02.2022 - 09:50  ·  #18
Quote door Bover

Die plaatjes of de koppelkromme die je ziet zijn bij Obbe ongeveer hetzelfde. Ik persoonlijk denk dat je bij Obbe net ietsje beter product krijgt omdat Obbe echt de z.g. mappen of files van je motormanagement naloopt. Nadat de nieuwe software geladen is ga je proefrijden. Neem van mij aan dat je meteen voelt dat je verbetert bent in rijgedrag en vooral ook beleving. Na een paar dagen ga je gas geven maar dan heel rustig. Je voelt dan dat de aanpassing je Volvo als het ware aan het gas hangt. Doe jij wat met je grote teen volet de Volvo dat....
Doe Obbe maar de groeten van Bob als je er heen gaat.


Klinkt goed!
zal het onthouden, gaat nog wel een paar maandjes duren. eerst checken of de rest van de auto in orde is :)
Bover
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Auvergne France
Berichten: 648
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Volvo V70 2.5T 2007 geartronic tunen?

 · 
Posted: 07.02.2022 - 09:51  ·  #19
als je naar Obbe gaat dan krijgt je auto ook een motorische check om te voorkomen dat de tuning op "fouten" wordt geinstalleerd
Martijn137
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Volvo V70 2.5T 2007 geartronic tunen?

 · 
Posted: 07.02.2022 - 09:52  ·  #20
Quote door Bover

als je naar Obbe gaat dan krijgt je auto ook een motorische check om te voorkomen dat de tuning op "fouten" wordt geinstalleerd


oh kijk! helemaal netjes.
Martinus83
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 40
Berichten: 169
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Volvo V70 2.5T 2007 geartronic tunen?

 · 
Posted: 14.02.2023 - 12:34  ·  #21
Quote door MTE

Quote door [-Tom-]

Quote door Marcel classic v70

Maar waarom koop.je dan niet meteen een snellere uitvoering?

Een goede T5 (2.4) is een stuk prijziger en schaarser (en een goede is ook eigenlijk meteen weg)

@Martijn: een standaard 2.5T sleurt al behoorlijk, ik heb er nooit te klagen over gehad! Maximum koppel is er al bij 1500 toeren (dat zijn diesel waardes :))



De T5(2.4) heeft idd meer vermogen als de 2.5T 200pk.

Hoe zit het met het koppel verloop als je ze vergelijkt, omgetuned?

Ik las net dat de 2.5t al bij 1500 rpm zijn Max koppel pakt ??


Toen ik op jacht ging voor een V70 heb ik in een 2.5T (automaat) en T5 (geartronic) gereden.
De 2.5T met TD04 lagedrukturbo heeft echt een dieselend karakter, zoals al aangegeven. Hij pakt lekker op, en trekt gestaag door, tot 5/5500 toeren ongeveer.
Ik belde Sebastiaan Schutten op, hij gaf aan dat een 2.5T prima te tunen is, dat je deze tot of over het laatste streepje op je teller kan laten lopen.
Daarna de T5 gereden, met de K24 hogedrukturbo. onderin misschien iets luier. De turbo spoelt op, begint te trekken en daarna krijg je nog eens een kick die de 2.5 niet geeft. dit tot over de 6000 toeren. T5 is daarin wel de motor die je die kick geeft, laat staan als je hem tuned.

Sindsdien rijd ik T5 8-)
Woon in oost-brabant, als je een keer wil komen sturen
 
Selected quotes for multi-quoting:   0