Volvo V70 2.5 Turbo Trilt sterk bij intens motor gebruik

JackC70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Re: Volvo V70 2.5 Turbo Trilt sterk bij intens motor gebruik

· 
Posted: 20.03.2026 - 08:06  ·  #16
Het zijn allemaal relatief kleine 'garage stoeprand' klussen (aircopomp, zou ik uitstellen totdat de wagen eerst goed rijdt, en anders afstellen) en dan heb je geen arbeidsloon en ws ook goedkopere onderdelen.
En de adviezen ff opvolgen: Bolbo - koelstofniveausensor, zeker voordat je de radiator laat vervangen (als het reservoir vol zit en blijft zitten, hoe lekt de radiator dan?). Grunns en Jeroen - distributiesteun (is zo gedaan),
en in aanvulling op Brulkjaer: Zorg dat je zeker weet dat de banden en velgen goed zijn. Vraag velgen/banden te leen die sowieso goed zijn als je dit niet al hebt gedaan. Ik had bijv. (ook en rondom) nieuwe conti banden maar die bleken achteraf toch het probleem (op de balanceermachine niks van te merken). En ik heb ook ondervonden (na een tip van wijlen Dirk) dat je balanceren en balanceren hebt (vragen of machine op 0 gram gezet wordt hierbij, anders pakken ze 5 gram oid want anders moeten ze loodjes knippen).
McGyver
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 20.03.2026 - 09:12  ·  #17
Heb je de banden al eens gewisseld van voor naar achter? Als een balanceerapparaat de banden goed balanceert wil dat niet zeggen dat de wielen goed rond zijn. Dus mogelijk hoogteslag in de band of een kromme velg.
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.03.2026 - 10:32  ·  #18
Het huidige lood is geen lood , en is niet te knippen , is knoeperd hard .
Leovanderhoef
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Subject:

· 
Posted: 23.03.2026 - 10:44  ·  #19
Bedankt voor de feedback. De radiator lekt al heel lang; en is bij de radiator zichtbaar lek.
Ik hou jullie op de hoogte.
Ik krijg morgen een betere indicatie wat precies het probleem (en evt. kosten) is bij de airco pomp.
Selected quotes for multi-quoting:   0